Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

12-04-2009 om 19:44

Lieve versprekingen

Hoi hoi, ik geniet zo van de woorden die onze dochter *niet* goed kan uitspreken. Vroeg me af of er meer zijn die dat onweerstaanbaar vinden. Voorbeelden: pra-pie-kra, smoltige kaas (ipv gesmolten kaas), het waait het wind (= de wind waait). Wie heeft er ook leuke versprekingen?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Loekiel78

Loekiel78

17-04-2009 om 13:31

Bijna 2

Ben hier nog net illegaal, want dochter wordt over 2 weken pas 2, maar ik vind dit zo'n lief draadje.

Hier hebben we 'nama' (limonade), tein (trein), waasje (garage), vawkuh (varken) en volgens mij nog veel meer, alleen kom ik d'r nu net niet op natuurlijk

groetjes, Loekie

Zoon

Mijn zoon riep vaak 'Hein blaan!' toen hij twee was. Geen idee hoe hij daar nou bij was gekomen, maar het betekende 'Nog een banaan'.

amk

amk

17-04-2009 om 22:41

Boteblamme

wij hebben het nu gewoon allemaal over boteblammen. Het klonk zo lief.
En sinds de laatste verjaardag van dochterlief weet ik wat ik zelf altijd bedoelde met krokedootjes.
Grote kadootjes! Zelfs bij een propje papier zei dochterlief het. Ook mijn vader was blij met deze vertaling.

Celine*

Celine*

17-04-2009 om 23:18

Lieveheersbeestje

Onze dochter (nu 3 jaar en 8 maanden) noemde een lieveheersbeestje tot een half jaar geleden een: heerlievebeestje...

kroepoek was hier altijd: proekproek

Zo zijn er meer, maar ik zal ze moeten opzoeken. Gelukkig heb ik ze opgeschreven....

Ik vind het ook jammer dat ze het goed gaan zeggen op een gegeven moment. Ze begint nu wel de werkwoorden verkeerd te vervoegen zoals: loopde, of liepde. Dat vind ik ook erg leuk. En ze vraagt standaard elke dag als ze uit bed komt: Is het nu morgen? hihi

Groetjes Celine

Loekie78

Loekie78

18-04-2009 om 13:22

Nog eentje

nog eentje die ik heel schattig vind: hapie? Ze bedoelt: gaap. Dat zegt ze als ze mij ziet gapen, en dan is het dus 'hapie' en doet ze een grote gaap na.

Loekie

En hier

lust onze dochter van net 3 jaar heel graag een sprooktafel,....... een stroopwafel dus. Toen ze het voor het eerst zei duurde het wel even voordat ik erachter kwam wat ze precies bedoelde. 'ja, mama, in dat kastje'..........

groetjes Akka

Irene

Irene

19-04-2009 om 20:52

Gorilla

Zoon (net 2) "mama gorilla zingen"... Ik ken helemaal geen liedje over een gorilla! Na veel heen en weer gepraat wist zoon er nog aan toe te voegen "lang zalle leveren".

Asa Torell

Asa Torell

20-04-2009 om 12:38

Hier ook nog

een van de eerste woordjes: tonmikke = betonmixer. Voor zo'n groot gevaarlijk apparaat vond ik het wel een heel lief woordje .

Salie

Salie

20-04-2009 om 13:35

Ik denk en denk

maar heel veel schiet me zo niet te binnen.
Weet wel dat mijn dochter altijd gogel (vogel) zei. Vindt ik wel grappig.

Gr. sALIE

Toevallig deze week

Had zoon het eerst over trapplatten (ipv plattrappen), en zette hij gisteren een stoel 'onderstekop'. Toch maar gecorrigeerd, dus we zullen het wel niet meer horen.

Groeten,

Temet

MLN

MLN

20-04-2009 om 14:32

Telefoon

Telefoon = bellefoon

Hoe dichtbij?

Mama, kom eens dichterbijer?!

Geeft inderdaad nog veel beter aan wat er moet gebeuren...

Vonda

Lean1

Lean1

20-04-2009 om 17:08

Uitgeslikt

In plaats van uitgespuugd dus..., helaas het eten...

Hier doen we aan "voortellen", dat is dus een verhaaltje voorlezen.

Meisje is nu 3.

Lean

Joh...schattig!

Mijn nichtje (nu 25!) noemde mij Antis toen ze 2à3 jaar was. Ik heet Suzanne, een verbastering van Tante Suzanne dus...hoe ze dáár nou opkwam is nog steeds een raadsel. Ze zegt het trouwens nog steeds wel, maar nu als koosnaampje! Mijn jongste zoon (nu bijna 11) was een ster in verbasteringen, maar wat nu nog steeds gebruiken is Proekproek voor Kroepoek, Pielu voor piemel, Klullen voor Krullen, Papa sjekkie roker voor een pakkie shag. (gelukkig rookt papa niet meer)

Yaron

Yaron

20-04-2009 om 20:42

Lopelaars

Oudste van toen 3 jaar kon niet op voetgangers komen en noemde ze toen maar lopelaars en lopelaarspad. Een meloen was een bloembloem, noemen we nog steeds zo met als gevolg dat middelste niet wist wat een meloen was. Middelste van 4 noemt alle wegen die niet een snelweg zijn langzaamwegen.

Malihu

Malihu

23-04-2009 om 20:07

Bijna tweeenhalf

Onze twee katten Timmie en Tommie: Bimmie en Ponnie
Poesje: Moesje
Kusje: Musje
Ranja: Lanja

En nog véél meer, maar kan er nu natuurlijk niet opkomen...

En hier

ruim 2 jaar

nonijn paarneboenen eten (konijn paardenbloemen eten) uit boekje wat we elke dag voorlezen!

En verder nog heel veel, maar het leukst vin dik wel:

mag wel ei eten! met andere woorden, mevrouw vindt dat zij best een chocolade ei mag eten!

groetjes

Oh ja

Balloon word abloon
Hij zegt heel veel "my" voor een woord. Dat wordt dus ook "where is the my daddy"

Grappig

Wel grappig om al die woordjes te lezen.. ook met het engels.
Tessa noemde spongebob ( papa's fav.) foposh.. hoe ze daar op kwam... en wij eten altijd pasghetties..verder gaat het aardig goed tegenwoordig..

Tis lente

dus hier malloliefjes en pladebloemen,
en paprika was hier vroeger pikapra.
En tegenwoordig is deze ook leuk: "kom je op mijn bezoek?" wordt er aan iedereen gevraagd

Chantal

Chantal

04-05-2009 om 12:08

Klithaar

Mijn dochter van 3j8m heeft erg veel klitten in haar haar. Op een ochtend stond ik haar haar te kammen en zei ik: "Goh meisje, wat heb je toch klit-haar". Toen we bij het KDV aankwamen was het eertse dat ze tegen de leidster zei: "mama zegt dat ik k*thaar heb" (jullie kunnen, denk ik, zelf wel invullen welke letter er op de plaats van het * moet staan).

Chantal

Ha, ha, k*t haar!

Wat een grap Chantal! Gelukkig dat je er bij was toen ze het zei dan kon je meteen uitleggen wat je werkelijk had gezegd.

Ayanna

Ayanna

08-05-2009 om 19:22

Rozijntjes

Hier eet kind graag 'kozijntjes'....

(s)navel!

mijn zoon noemt zijn navel 'snavel'. En hij denkt ook dat er poep uit komt (we zijn richting zindelijkheid aan het gaan, maar het kwartje is nog niet helemaal gevallen...): dus: er zit poep in mijn snavel!!!

Hahahaha

Hoi, ik heb zelf twee kindjes van 2 en 5 jaar, en als ik dit hier allemaal lees, kan ik het niet laten om te lachen!!!

Mijn kindjes spreken jammer genoeg Thais, we wonen in thailand en hun papa is thais, maar ook in die taal maken ze dezelfde fouten, en wat ik zelf heel lief vind is dat er in een volledige thaise zin toch nog een paar woordjes nederlands zitten!!!
pasketi (spaghetti) blijft nederlands, zoentje, chocolatje, patatjes,..frieten met mayoonaisss...

hahaha, soms zijn ze zo grappig he,
ik geniet er elke dag van, de oudste begint ondertussen al heel wat te groeien!!!

Maar hij is en blijft een lieve kleine aap!!!! Wat een pit zit er soms toch in die gastjes!!!

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 10:01

Vogel

Mijn zoontje (3) praat heel goed, maar sommige woorden zijn natuurlijk moeilijk als je ze zelf wilt gebruiken. Gisteren in de dierentuin wijst hij naar een vogel en zegt: "mama! Kijk! een...ehh...ehh...kakakoekoe!" (kakatoe dus...)

Mamvantwee

Massi Nissa

Massi Nissa

12-05-2009 om 13:06

Megamama

Vanmorgen zat dochter (2,5) zoet te spelen met haar pop en zong zachtjes op de wijs van "Megamindy": "Ik ben Meeega Mama, Meeeega Mama...".
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

12-05-2009 om 20:08

Zak

Vanmiddag kreeg ik een kussen aangereikt van mijn net 2-jarige. "Hier, een sak!". Eigenlijk nog waar ook, 't is een zak met veren natuurlijk...

Esc

Esc

12-05-2009 om 21:22

Plakgedicht

Gister was er een pakje voor mijn dochter bij de post. Ik zeg: maak zelf maar open. Zegt zij: mama, ik krijg deze niet open, hij zit helemaal plakgedicht.

Haha esc

Plakgedicht, hij is leuk!

Mijn dochter zei toen ze een jaar of 3 was altijd "ik slaap in val" ipv ik val in slaap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.