Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Luier

Onze jongste dochter van 3 jaar en 3 maanden is nog niet zindelijk. Ik heb haar twee maanden geleden een dagje zonder luier laten rondlopen. Eerste paar uur ging goed en daarna heeft ze in haar broek geplast. Dit vond ze zo vies dat ze absoluut niet zonder luier aan wil lopen. Op het potje plassen doet ze wel (als wij het vragen). Als ze moet poepen komt ze het soms ook zelf zeggen.
Wanneer ze dan klaar is, doet ze meteen haar luier aan en plast daarna weer in haar luier. Ik wil haar niet dwingen (dat wordt een drama en dan wil ze helemaal niets meer), maar ik wel dat hij uit blijft. Heeft iemand nog handige tips om te zorgen dat hij uit blijft.

Hendrienne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

16-03-2009 om 18:56

Wij

lieten zoontje zonder onderbroek rondlopen. Dat scheelt nl. in was Wil ze dat misschien wel? (net doen of de luiers op zijn)
Alleen ergens naar toe de luier (luierbroekje) aan. Volgens mij gaat het de goede kant op hoor, nog even geduld hebben.

Zoon 3 jr en bijna 4 mnd

Zelfde euvel. Andere kinderen rond derde jaar zindelijk. Twee daarvan meteen dag en nacht. Deze vind het met tijd en wijlen heel interessant en andere momenten interesseerd het hem gewoon niets. Hij voelt het echter wel dat hij plast. Hij zegt het dan ook doodleuk, even wachten, even plassen hoor. Maar tja zindelijkheid wilt nog niet. Andere kinderen voordeel dat ze van augustus en oktober zijn. Kon ik de hele zomer in de blote billen laten rondlopen buiten, deze wilde het van de zomer echt niet. Was er echt niet aan toe. Maar het komt echt wel.
Gr. Rymcke, mammie van 4 jongens

Hendrienne

Hendrienne

18-03-2009 om 09:13 Topicstarter

Luierbroekjes

Onze oudste twee kinderen waren ook ruim voor hun derde verjaardag zindelijk, maar de jongste vind het wel best. Ze wil niet in haar blote billen lopen, ze wil echt weer een luier aan. Ze is een lief meisje met een trek willetje.
Ik heb het idee dat ze het wel zou kunnen, maar dat ze het gewoon niet wil.
Ik wil het nu eens gaan proberen met katoenen luierbroekjes. Dan voelt ze dat het onaangenaam is, als ze in haar broek heeft geplast.

Groetjes,

Hendrienne

Katoenen luierbroekjes

waar kun je die halen? Dit lijkt me ook wel een idee, om mijn zoon zindelijk te krijgen.
Hier hetzelfde probleem. Hij geeft aan dat hij moet poepen, dus de pamper moet aan. Hij komt me zelfs een schone pamper met billendoekjes brengen! Zo af en toe wil hij zelf op het potje, prima. Maar als ik hem laat lopen in zijn onderbroekje is hij gewoon te laat om naar het potje te gaan. Te druk bezig met andere dingen.
Ik heb nog wel eventjes de tijd. mijn zoontje is nu net 2,5. Dus het kan nog.

Hendrienne

Hendrienne

19-03-2009 om 20:32 Topicstarter

Broekjes

Ik heb ze besteld bij Kaatje Katoen via internet. ik heb ze al wel binnen, maar moet het nog gaan proberen. Ik ben benieuwd.

Hendrienne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.