Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Cindy

Cindy

14-02-2009 om 09:59

Luier perikelen (doorlekken enzo)

hoi hoi

Ik ben moeder van een 2-eiige tweeling van 3 jaar en 2 maanden, een jongen en een meisje. Ze zijn beiden op weg om zindelijk te worden. Toch beland het meeste nog in de luiers. Het zijn ook 2 ondernemende peuters (volgens het cb) die dus absoluut niet stilzitten.

Nu heb ik iets raars, waar ik wel een oplossing voor heb, maar dat ik toch even kwijt wil.
Ze zijn beide even groot en bijna even zwaar (103 cm en 16 kg, wat voor die leeftijd vrij normaal is). Als ik kijk voor luiers, meestal kruidvat of pampers heb ik de keuze uit maat 4, 4+, 5, 5+ en 6. Nu is de laatste maat eigenlijk wat groot voor ze gezien ze een vrij tengere bouw hebben.

Zoonlief kan met maatje 4+ (luier), met 4 tot 5 luiers op een dag het prima drooghouden, alleen 's nachts moet hij maatje 5(luier)gebruiken omdat hij op zijn buikslaapt en langs boven doorlekt.

Dochterlief moet overdag maatje 6 (luier) aan omdat ze anders tussen haar beentjes doorlekt, terwijl ze met maatje 5 (broekje) het 's nachts wel droog houdt.

Nu is het probleem mij wel bekend, als een meisje staand of zitten in een luier plast, komt de plas als eerste onder in de luier op een klein oppervlak en duurt het langer dat het bij het hogere gedeelte van de luier komt, terwijl een jongen van voren plast en een veel groter oppervlak van de luier gebruikt, omdat het naar beneden loopt.

Nu weet ik nog uit de tijd dat ik 14 of 15 jaar was en ik regelmatig een centje bijverdiende als oppas, dat er speciale luiers (pampers boy en girl) waren voor jongens en meisjes, de jongens luier was van voren wat groter en dikker, terwijl de meisjes luier in het midden en bij de bibs dikker en breder was.
Daarna is alles "unisex" geworden, maar wat ik vreemd vind is dat de luiers daarna weer smaller tussen de beentjes zijn geworden. Bij luierbroekjes heb ik het idee dat de strook die tussen de beentjes ook veel smaller is dan bij gewone luiers.

En volgens mij maakt het een baby of peuter echt geen donder uit of de luier smaller of breder, groter of dikker is, plassen en bewegen doen ze er toch wel in.

Het vreemde is dat ik 4 verschillende luiers in huis moet halen voor 2 kinderen die even oud zijn.

Nogmaals dit is geen vraag, maar iets wat ik opgemerkt heb en ik wilde dit gewoon even kwijt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cindy

Cindy

15-02-2009 om 09:34

Zou kunnen

En als dat zo is, dan is mijn vraag, waarom lekt zij overdag dan zoveel door langs haar beentjes? Ze drinkt net zoveel als haar broer, maar moet vaker verschoond worden.

klopt dat het 3 soorten zijn hoor, ik had wel broekjes maat 5 gezegd, maar broekjes gebruik ik eigenlijk niet eens meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.