Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Moeilijk gedrag


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag weer foute boel

Pfff, vandaag is het weer helemaal foute boel hier.
Mijn dochter deed zó moeilijk op het schoolplein dat zo'n beetje alle ouders stonden te kijken en meerderen een opmerking maakte zoals 'het is wel een dametje hé?'. Ook begrip van iemand die riep: ik ben blij dat ik niet de enige ben. Dus goedbedoeld allemaal, maar toch sta je te balen van je kind op dat moment. Thuisgekomen heb ik haar op haar kamer gezet en haar daar laten tieren. Met mijn oudste dochter ben ik gaan lunchen, gezellig kletsen met elkaar, dat komt er al zo weinig van. Ik ben twee keer boven gaan kijken als het stil was om te zien of het goed ging. De tweede keer lag ze in bed, had de dekens lekker of zich heengetrokken en zei dat ze ging slapen. Ik nog even geaaid, ze was duidelijk over haar driftbui heen. Nu ligt ze te slapen.
Ik ben benieuwd hoe de rest van de dag verloopt....

uma

uma

25-06-2010 om 20:46

Klik

hey Luchtje,

Je vroeg me hoe ik die "klik" heb leren maken.
Da's een moeilijke...
Ergens wist ik wel hoe ik het moest aanpakken, maar ik deed het niet voluit, hoe moet ik het zeggen, het is zoals gas geven maar dan met de handrem op, zo geraak je ook nergens
Mijn klik kwam echt door dat gesprek met onze kinderarts, hij zette mijn handrem af.
En hoe pak ik het nu aan? Tja, da's zo persoonlijk hè.
Wat me opvalt is dat ik op piek/drift momenten een afstand heb leren creëren, ik kijk naar haar en denk "ach, ukje toch" en hou mijn been stijf.
Om een voorbeeld te geven, ze stelt bij het naar bed gaan veel eisen, eerst boekje lezen, liedje zingen, in de slaapzak, kusjes geven aan de hondjes aan de muur (ja ze kust graag), kusje aan een muziekknuffel dan slaapliedje neuriën, dan nog 3 kusjes, kusje aan haar beertje, klambounetje rond haar bed toe, kusje, en dada (jezus, wat een lijst), oh meestal ook nog eens pipi en dan deur dicht.Wel vroeger krijste ze dan nog en zat ik met een bang hart naar de babyfoon te kijken, zo van hoe lang kan ik het nog aanhoren voor ik terugga... Wel, nu doen we het ritueel, vrij vlot, ik negeer extra eisen, ga naar beneden en zet de babyfoon NIET aan. Pas na 10 minuten een kwartier. En dan is ze dus stil. Een wereld van verschil qua gevoel.
Die klik is dus : Jij doet maar zo, ik (arrogante houding), wat denk je wel?
KLinkt allemaal misschien raar maar het helpt mega veel.
Ik las in enkele vorige berichten dat "vermoeidheid" werd aangehaald en daar zeg ik volmondig JAAAA op.
Te weinig slaap is sowieso gelijk aan een onhandelbaar kind. Maar nu ga ik ook iets positief zeggen.
Ik heb de tofste, grappigste, schattigste, liefste en slimste dochter van de wereld hihi.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.