Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ief

ief

04-08-2023 om 19:02

Net zindelijk: heel vaak plassen

Even een vraag, mijn dochter (bijna 2,5) is sinds 2/3 dagen zindelijk. Ze gaat echter heel erg vaak plassen, soms wel elk halfuur. Is dit normaal? Ik weet het niet goed meer van de andere kinderen (is lang geleden). Ze gaat trouwens ook regelmatig, en dan komt er niks. Net ging ze ook weer, en toen lag er echt een miniplasje. 
Ervaringsverhalen? Ik ben nu al twee hele avonden met dat potje en de wc bezig 

Heeft ze misschien een blaasontsteking?

misschien is het gewoon intetessant on op potje/naar wc te gaan. Zal vanzelf afnemen, tenzij er wel ieder half uur een klein plasje komt (bijv blaasontsteking). 

Bij onze jongens was dat heel normaal. Werd vanzelf minder. 

Laat gaan.  Kind is trots dat het op de pot kan plassen en blijft dat iedere keer proberen.  Wordt vanzelf minder als het nieuwe er af is. 

Bakblik schreef op 04-08-2023 om 19:51:

Laat gaan. Kind is trots dat het op de pot kan plassen en blijft dat iedere keer proberen. Wordt vanzelf minder als het nieuwe er af is.

Schattiggggg!

(tenzij dat het vanwege blaasontsteking is, maar dan was er denk ik al wel veel wenen bij geweest)

Had mijn zoon ook hoor! Die was in het begin ook een beetje bang om toch in zijn broek te plassen. Inmiddels is het over en gaat hij een normaal aantal keer (alhoewel soms nog 2x kort na elkaar, omdat hij dan te onrustig was de eerste keer en niet helemaal had uitgeplast). 

Deed mijn zoon ook een korte periode. Aandrang, wel of niet moeten plassen, angst om in de broek te plassen, plas kunnen ophouden, het vertrouwen moet even groeien. 
Als het fout ging was hij ook weer even heel onzeker. Soms bleek het obstipatie te zijn, dat geeft ook een vol gevoel en druk op de blaas. 

Pfff, was ik helemaal vergeten, maar hier ook. En dan bij voorkeur als we de stad in gingen. Dan had ik gezorgd dat ze goed had geplast voordat we weggingen, maar bij de eerste de beste winkel keek ze om zich heen en zei ze "NU moet ik plassen!" Ik heb heel wat toiletten voor medewerkers gezien in die tijd. Gelukkig waren heel veel winkeliers bereid om een schattige tweejarige op hun privétoiletten te laten plassen. Medewerkers die zelf moeder waren wilden nog wel eens zeggen hoe knap het was dat dochter dat allemaal al kon. Op een gegeven moment was het nieuwtje eraf en werd het snel minder. 
En nu zegt mijn inmiddels 25jarige nog wel eens midden in een winkelstraat "NU moet ik plassen" om mij te plagen. Maar ze kan het inmiddels lang genoeg ophouden om zelf even rustig een geschikte plek te zoeken om te plassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.