Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

26-08-2009 om 19:05

Nieuwe peuterpraat!

Het is weer tijd voor nieuwe peuterpraatjes, want het oude draadje zit zo te zien in het archief!
Als eerste de bijdrage van mijn zoontje van 2 jr 4 mnd, die nog een extra boterham wilde:
"Mama, mag ik nog één, meer, een beetje?". Ja, als je het in 3-voud vraagt, dan komt het zéker in orde...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

23-09-2009 om 17:24

Van de week

moest kind van 26 maanden naar de consultatiecommode. Gezellig toch....
Groetjes,
Carolien

Massi Nissa

Massi Nissa

23-09-2009 om 20:28

Hihi

Nog twee nieuwe woorden van vandaag: "Mama, ik moet plassen, mag ik de verzittenkleiner?" en bij het televisie kijken: "Mama, mag ik de televisiestampbediening?".

Aj kwak

Alfred Jodokus Kwak is bij ons een klein beetje bekend, niet favoriet ofzo. Mijn jongste van 3 wilde iets zeggen over deze eend, kwam niet op zijn naam en noemde hem toen;

hokus pokus kwak

Jons

Guinevere

Guinevere

24-09-2009 om 13:45

Staartjes

Het is niet echt een verspreking, maar ik vond het zo schattig gisteren:
Zoon (2 jr 5 mnd) hield links en rechts op zijn hoofd een plukje haar omhoog. "Pippi!" (zijn favoriete filmster trouwens).

S@s

S@s

24-09-2009 om 14:05

Suikerfeest

S@szoon heeft vol interesse naar het Zandkasteel zitten kijken dat over het suikerfeest ging. 's Avonds werd dit uitgebreid nagespeeld. Daarna riep hij: Mama, nu chocoladepannenkoekfeest!!!"

picobello

picobello

24-09-2009 om 19:16

Wandelen

zondags wandelen we vaak; lekker door de bossen ect.
Nu dus over een grindpad wat redelijk steil omlaag ging.Dochter(3) sleept een beetje met haar voeten waarop ik haar waarschuw dat niet te doen anders kan je uitglijden. Na een aantal keer zeg ik " als je nu valt is het je eigenschuld en ik raap je niet op".
Na 2 meter lig ik op de grond, uitgegleden.
Dochter loopt langs met een smile op haar gezicht, " zo , nu hoef ik jou ook niet op te rapen!".

heb toch nog een tijdje op de grond gelegen, maar dan van het lachen.

Malihu

Malihu

25-09-2009 om 21:44

Papegaai

Onze dochter is momenteel een echte papegaai, álles wordt nageaapt. Soms niet direct, maar krijg je het later toch nog terug. Hilarisch af en toe.

Bekijkt een door haar zelf geverfde tekening kritisch:
"Dat ziet er niet uit natuurlijk" En dan ook nog op precies de juiste toon LOL.

Na het eten neem ik de tafel af:
"Wat heb je er toch weer een zooitje van gemaakt, máma".

Vandaag ging ze boodschappen doen met papa:
"Blijf jij maar lekker thuis, ga maar even televisie kijken ofzo." En dat op een toon alsof zij de volwassene is en ik de peuter LOL.

Ayanna

Ayanna

29-09-2009 om 19:28

Pardon?

Zoontje zit al een kwartier lang dezelfde vragen te stellen nav een foto van Samson en Gert. 'Hoe heet de meneer???' Dat is Gert. 'En hoe heet het hondje??' Dat is Samson. En dat dan een kwartier lang... Ik luister maar met een half oor en kind roept herhaaldelijk: mama, kijk eens naar mij. Hoe heet de meneer??? enz. Kind raakt een beetje gepikeerd omdat hij niet de volle aandacht krijgt van mij en zegt: ik ben het helemaal zat met jou!
Nou ja...!!! Van wie zou hij dat nou hebben???

Guinevere

Guinevere

29-09-2009 om 19:45

Oeps ayanna

Oei Ayanna, dat krijg ik thuis ook altijd te horen! Weliswaar niet van zoon van 2, maar van zoon van 7.... (gecombineerd met "Dat gedrag van jou ook!")

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.