Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

03-10-2009 om 20:17

Nieuwe peuterpraat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoon eten

tweeling zit hier een koekje met laagje chocolade te eten en zoontje zijn mond zit helemaal onder chocola. Roep dochter... Lucas, je moet schoon eten!

Dat was wel heel grappig!

Fleur Mas

Fleur Mas

09-11-2009 om 13:58

Mam...

Waarom kijken jouw wenkbrouwen zo boos?

Ik heb nogal brede en borstelige wenkbrouwen die ik normaal duuner maak dmv waxen, had ik al een tijdje niet gedaan,heb gelijk een topic geplaats hieronder (ontharen met veet),als het mijn kind al opvalt wordt het weer eens hoog tijd.

groetjes Fleur

Agaatje

Agaatje

11-11-2009 om 00:07

Onze uk van 2,5

Afgelopen zaterdag gingen we bij haar vader kijken naar het volleyballen:
Mama? Is papa al volley aan het ballen??

Er zat condens aan de binnenkant van de auto: He er zit ook regen aan de binnenkant, dat kan toch helemaal niet???

Maar dan die fantasie:

Ligt ze net in bed met haar lievelingsknuffel een knuffeldoek aap van menzis. Grote brul, wheeeehhhhhh. Ik erheen. Bleek dat aboe (zo heet ie) een flesje moest, want hij was baby. Waar is het flesje dan vraag ik? Op de kinderstoel van de beer in haar kamer. Dus ik pak het en ze pakt het tussen duim en wijsvinger aan en brengt het heel serieus naar de mond van aboe. Ik stop haar lekker in, nog een kus en ga weer weg.
Ben nog niet op te trap of weer wheeeeeeeeh. Ik weer terug: wat is er meiske. Deze flesje is niet goed, ik moet die andere? Waar is die dan, ik het spel even meespelend. Aan het eind van mijn bed, zegt ze heel serieus. Ik weer een fantasie flesje gepakt, voorzichtig aangegeven en zij weer heel liefdevol haar knuffel van dit keer wel de juiste fles geven.

Nou vraag ik je... als dat geen levende fantasie is??

ps normaal slaapt ze heerlijk hoor, dit was gelukkig eenmalig.....

Weer een

Ik snuit mijn neus en zoon zegt: "Mama je ziet eruit als een olifant". En dank je wel (hij bedoelde natuurlijk, je klinkt als een olifant)

Merel78

Merel78

12-11-2009 om 19:27

En hier

dochterlief 2.5 komt thuis met papa, ze zit in de buggy, want een flink stuk gelopen vanaf het station (was ff te ver voor haar). Ik maak haar los en ze klimt eruit. Omdat er een hoop tassen aanhangen, valt de buggy om. Ik zet de buggy overeind en het klinkt: mama, de buggy is opgestaan he!!

En vandaag, we lagen even met z'n allen op het grote bed. Ik vraag aan dochter of ze even iets wil pakken uit de andere kamer. Klinkt het heel eigenwijs: wat heb je gezegd,mama? ik heb het niet gehoord. Kortom, wij liggen helemaal dubbel, ik vraag het nog een keer en weer zelfde antwoord. Vervolgens: pak het even (meer gebiedende wijs zeg maar) en prompt loopt ze naar de kamer en komt er mee aanzetten!

Merel

Polly Shearman

Polly Shearman

15-11-2009 om 19:55

Sinterklaas

zoon van 3: sinterklaasje kom maar binnen met je knex

whahahahah

Irene

Irene

15-11-2009 om 20:12

Moeilijke vraag

Anders (2j9m): "wat heb ik voor soort benen?"
Ik: "euh..."
Anders: "koude!"
En ook een mooie vond ik toen hij een keer vooruit rende en de verkeerde afslag nam. Het duurde even voor we hem weer gevonden hadden. Eenmaal weer bij ons merkte hij op: "waren we mij kwijt?"

Verlanglijstje

Verlanglijstje van neefje van 3:
- stuiterbal
- stoepkrijt
- kaarsen
- eigen aansteker voor op mijn kamer...

(pyromaan in de dop?)

Agaatje

Agaatje

15-11-2009 om 22:38

Op mij wachten

- mama, waar ben je?
- In de badkamer, wat is er?
- Ik kom een schoon broekje halen, heb een beetje misgepoept (net zindelijk, in opdracht van papa naar boven gestuurd)
- Ok, meis, pak je hem zelf?
- Ja, gelukt, ik heb 'm met hello kitty
- Doe je 'm zelf aan?
- Ja, ik ben al heew groot, toch? (ze is 2,5)
- Ja zeker (met toch een beetje hulp bijna zelf aangekregen.
- Ga je weer naar beneden of blijf je nog even hier bij mama?
- Ik wacht nog even...
- Ok, nou ik ben klaar, ik ga naar beneden, naar papa. Ga je nu mee?
- Nee, ik wacht nog even...
- Waarop dan?
- .... op mezelf.....
- ??? uhhh, ok, dan zie ik je zo wel beneden.....
Even later komt ze beneden
- Waar was je? (papa)
- Ik was wachten op mezelf....
- ow.... duur lang he, dat wachten op vrouwen (weer papa)
- Ja, zeker ik .....

zucht.... lekker hoor zo'n bijdehandte tante....

Esc

Esc

16-11-2009 om 09:15

Haaaahahaha binnen met je knex

Die is echt goed, echt mijn humor

Rembrand

Rembrand

16-11-2009 om 09:44

Uit de oude doos ( sinterklaasliedje).

Ik moet er nog altijd om lachen als ik voorval voor me haal : Mijn oppasdochter liep naast mij te huppelen toen ik haar naar school bracht, en zong het éne sinterklaasliedje na het andere.
Ook "zie ginds komt de stoomboot" kwam aan de beurt. Luidkeels zong ze op een gegeven moment:"Hoe huppelt zijn paardje het DEKT op en neer".........
Het duurde wel even voor ik weer verder kon lopen !
M.

Hepij

Hepij

16-11-2009 om 10:27

Hihi

wij hebben hier een peutertje dat toen hij net 2 was uit China kwam -vorig jaar-; vorig jaar heeft hij wel sint gevierd maar er eigenlijk weinig van begrepen, hij was net hier, maar dit jaar is dat anders, hij geniet met volle teugen.....

alleen lopen er wel wat dingen door elkaar.....

zaterdag bij de intocht riep hij bij iedere zwarte piet:

kijk, mama Pieter Post! (zijn favoriete serie), hihi

Agaatje

Agaatje

16-11-2009 om 12:58

Sinterklaas / st maarten

Het is ook allemaal heel verwarrend.... Zo zing je uit volle borst sinte sinte maarten en dan ineens moet het sinterklaas kapoentje zijn....
Die van mij wilde bij haar schoen dus gewoon sinte sinte maarten zingen

Toen (afgelopen zaterdag) kreeg ze in haar schoen een kleurboek van sinterklaas met alle liedjes. Dus nu oefenen we flink. Woensdag mag ze weer haar schoen zetten, dan zal het best beter gaan....

Mijn oudste (nu 12) zong vroeger:
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan ......
.....hoe waaien zijn WIMPERS al heen en al weer
haha.....

Hepij (ot)

Hé, postte jij vroeger onder een andere nick? En heb je behalve een zoontje ook nog een Chinees dochtertje, of verwar ik je nu met iemand anders?

Groeten,

Temet

Herrie

Mijn dochter is net twee. Breng ik haar naar bed, zing ik nog een liedje voor haar. Kijkt ze me ineens aan en zegt ze: Dit is echt herrie mama!

Massi Nissa

Massi Nissa

16-11-2009 om 20:55

Praten

Dochter (bijna drie) is bij oppasoma. Oppasoma stuurt pleegzoon Fredje naar zijn kamer. Geen idee wat Fredje had uitgespookt, maar oma is vrij relaxed, dus het was vast een behoorlijke misser. Dochter staat erbij en kijkt ernaar. Er ontspon zich een leuk gesprekje.
Dochter: Oma, je moet niet boos zijn op Fredje.
Oma: Fredje is stout geweest. Hij heeft xxxxxx. Daarom moet hij even op zijn kamer zitten.
Dochter: Ja maar oma, dan moet je erover praten!

Ayanna

Ayanna

17-11-2009 om 16:12

Mega mindy

Net van mijn zoon (3 jaar) te horen gekregen: mama, Mega Mindy heeft een kont!

Ayanna

Ayanna

19-11-2009 om 14:17

En vandaag

heb ik geleerd hoe een zeepaardje eigenlijk heet. Dat is namelijk een trompetneusvis!

Agaatje

Agaatje

20-11-2009 om 07:25

Marsepein

Er zit bij ons een nieuwe bakker en in het kader van sinterklaas wilde ik daar wat lekkers kopen. Dus wat chocolaatjes en o, hoe heerlijk marsepein van het varken....

Thuis gingen we een stukje proeven, nieuwe sensatie voor ukkie van 2,5.

Hmm, dat is lekker zoetig.... is haar conclusie. Ja, zeker zeg ik, terwijl ik ook zit te smullen.

Zegt ze ineens:
Doet marsepein, zeer???

Ik moest even denken en toen schoot ik in de lacht.....
Marsepein PIJN = ZEER
Goed gevonden ukkie!!!

Maar bij naderer onderzoeken nog logischer, er was een stukje van het varken afgesneden en dat doet ook pijn natuurlijk.

Wat een heerlijke logica mag je toch hebben als je klein bent....

Hepij

Hepij

20-11-2009 om 13:36

Hoi temet (ot)

nee hoor, je verward me niet met iemand anders, dat ben ik inderdaad! We hebben inmiddels een zoontje uit China en we hadden al een dochtertje, klopt helemaal!

Irene

Irene

20-11-2009 om 14:26

Nieuw woord

Ik tegen zoon Anders (2): "ik doe wel klodders op je boterham en dan smeer jij het uit"
Anders, even later: "ik heb een boterham met kloddersopjes"
Inmiddels heeft iedereen het hier in huis regelmatig over kloddersopjes.
Ook mooi beacht: over zijn zusje van 1 zegt Anders dat ze ontschotelijk is (m.a.w. ze zit niet graag op schoot)

Guinevere

Guinevere

20-11-2009 om 20:41

Schoen gezet

Pipo (2,7) heeft bedacht dat hij zijn schoen gaat zetten. "Schoen! Wortel! Zingen!". Dat alles geregeld hebbende, zegt ie "Waar is mijn snoepie nou?" (en hij heeft echt nóóit de Overtoom-reclamespots gezien)!

Hepij (ot)

Ja, ik herinnerde me nog dat je twee kinderen had. Je postings waren me opgevallen omdat een goede vriendin van mij ook twee Chinese kinderen heeft, ook een meisje en een jongetje. Ik moest laatst nog aan je denken. Je zoontje heeft albinisme, toch?(dat woord heb ik volgens mij uit jouw posting opgepikt, ik kende tot dan toe alleen het woord albino).Moest aan je denken omdat ik laatst een jongetje tegenkwam dat ik aanzag voor een kaaskopje, maar een Marokkaans jongetje met albinisme bleek te zijn.

Gaat alles goed met jou en de kinderen?

Groeten,

Temet

femmetje

femmetje

22-11-2009 om 07:13

Eindelijk

Kan ik hier ook iets schrijven ons zoontje van 2,5 (bijna) maakte zn leuke opmerking laatst.

Ik ben stewardess en vlieg in een rood uniform.
Op een gewone dag kwam ik beneden in een rode/roze badjas. en mijn man zei kijk eens mama gaat vliegen. Komt mijn zoontje naar me toe en voelt aan mijn benen en zegt nee hoor mama niet werken ze heeft geen panty aan!

Vond ik zo grappig!

Hepij

Hepij

22-11-2009 om 15:37

Temet ot

ja hoor, alles gaat prima hier! En inderdaad, we hebben het over albinisme, dat klinkt iets minder raar dan hij is albino.... ook omdat veel mensen in onze omgeving albino vooral associeren met konijnen......
Onze dochter is net 2 weken geleden aan haar gehemelte geopereerd -grappig trouwens, zij heeft het nu steeds over het hemeltje in haar mond..... en onze zoon is een lekkere dondersteen van 3, met alle streken die daarbij horen.

Bij jullie ook alles goed?

Hepij

Hepij

22-11-2009 om 20:55

Hihi

ik was vanavond lasagne aan het maken, komt onze peuter in de keuken... hij ziet erg slecht en we laten hem daarom zo veel mogelijk ook met zijn handen kennismaken met eten.... vanavond waren de champignons aan de beurt voor een uitgebreide inspectie en na een voorzichtige hap besloot hij dat hij geen

lampionnetjes

in de lasagne wilde.....

tja, we hebben net verteld dat we in december een Chinese lampionnenroute vlak bij ons gaan wandelen in het donker, waar het hart van vol is.....

Nieuw woord

Volgens dochter kunnen de wolken 'boemeren' Onweer dus.

Maar op de fiets en in de auto gaan we ook wel eens boemeren als we over een hobbel gaan!

Misselijk

Na het lezen van al deze leuke peuterpraat, herinner ik mij het volgende:

Op een ochtend loop ik de kamer van zoon (toen nog 3 jaar) binnen, maak hem wakker en doe ondertussen de gordijnen open.

Zoon kijkt naar buiten en zegt, goh het is wel misselijk hé buiten. Ik, euh misselijk buiten? Hoe bedoel je? Nou gewoon, kijk dan het is toch misselijk buiten! Hahaha, het is MISTIG buiten, heb toen enorm gelachen.

Groet,

Olijvje

miekje

miekje

23-11-2009 om 16:01

Sinterklaasliedje

Mijn jongere zusje (nu 12 ik bijna 30) zong bij het liedje 'sinterklaasje kom maar binnen met je knecht' altijd .... en we innen en we pinnen en we zijn zo blij..
We lagen de eerste keer helemaal blauw van het lachen, want ja zij inde, wij pinden!!!

Massi Nissa

Massi Nissa

23-11-2009 om 20:17

Regelen

Onze dochter is net drie. We proberen haar zover te krijgen dat ze zonder speen gaat slapen. Dochter probeert het dapper, maar wordt halverwege de nacht wakker. Papa gaat ernaar toe. "Papa," zegt dochter met een lief stemmetje, "wil jij even een speen voor mij regelen?".
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.