Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ogen knipperen / knijpen

Hallo ik ben nieuw  
Mijn zoontje van 3 jaar knippert knijpt sinds 2 maanden met zijn ogen wij waren bij de oogarts en de oogarts zegt het is een tic gaat van zelf over.. bij tv kijken anspanning wordt het erger. 

Heeft iemand ervaring ? Ik maak mij best wel zorgen 🥺


is een tic, gaat vanzelf over

Ik denk dat het een tic is die vanzelf overgaat.

Hale20

Hale20

06-09-2023 om 18:02 Topicstarter

absor schreef op 06-09-2023 om 17:31:

is een tic, gaat vanzelf over

Maar hoelang duren die tics weet u dat ? 

Mijn zoontje heeft dat ook een tijd gedaan, ik denk toen hij een jaar of 4 was. Vooral zijn rechteroog kneep hij heel vaak dicht. Een hele periode heb ik ook alleen maar foto's waarop hij met 1 dicht oog staat. Uiteindelijk stopte de tic vanzelf weer, ik denk binnen een half jaar. Daar is nooit meer een andere tic voor in de plaats gekomen.

mijn kleinzoon van 3 doet dit ook, vooral als hij moe is, sinds hij 2 was. Nu,  anderhalf jaar later is het al veel minder.

Hale20 schreef op 06-09-2023 om 18:02:

[..]

Maar hoelang duren die tics weet u dat ?

Ja dat verschilt per persoon.  Mijn dochter had een andere tic en die werd met een jaar of 5 langzaam minder en ze is nu 17 en doet het heel zelden weleens als ze erg enthousiast is. Maar realiseert zich dan wel😀

ik ken je ook volwassenen die als tic met hun ogen soms knijpen.   

https://www.oudersvannu.nl/kind/tics-bij-kinderen-en-wat-je-ertegen-kunt-doen~db4f68e?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


hier meer info. Maar houd vooral in gedachten dat het echt normaal is en bij verreweg de meesten gewoon weer voorbij gaat

Over t algemeen hoor je dat het sneller overgaat als je er niet de aandacht op vestigt. Proberen te negeren dus die tic...

Ik denk ook aan een tic mijn zoon heeft het ook af en aan gedaan. Deed ook een tijdje steeds zijn neus afvegen zonder dat er iets zat of in zijn ogen wrijven. Al die dingen kwamen en vertrokken weer.

Hale20

Hale20

06-09-2023 om 20:41 Topicstarter

Anne1234! schreef op 06-09-2023 om 18:10:

Mijn zoontje heeft dat ook een tijd gedaan, ik denk toen hij een jaar of 4 was. Vooral zijn rechteroog kneep hij heel vaak dicht. Een hele periode heb ik ook alleen maar foto's waarop hij met 1 dicht oog staat. Uiteindelijk stopte de tic vanzelf weer, ik denk binnen een half jaar. Daar is nooit meer een andere tic voor in de plaats gekomen.

Dankjewel dat maakt mij hoop 

Hale20

Hale20

06-09-2023 om 20:42 Topicstarter

Fer13 schreef op 06-09-2023 om 18:12:

mijn kleinzoon van 3 doet dit ook, vooral als hij moe is, sinds hij 2 was. Nu, anderhalf jaar later is het al veel minder.

Ik hoop dat het helemal overgaat 

Hale20

Hale20

06-09-2023 om 20:44 Topicstarter

Ruitje schreef op 06-09-2023 om 19:36:

Over t algemeen hoor je dat het sneller overgaat als je er niet de aandacht op vestigt. Proberen te negeren dus die tic...

Ja ik geeg geen andacht de eene dag is het meer de eene dag minder 🤷🏻‍♀️

Deed mn oudste ook inderdaad als hij zich een beetje gespannen voelde! Waait vanzelf weer over hoor! 

Hale20

Hale20

06-09-2023 om 22:53 Topicstarter

Mischa83 schreef op 06-09-2023 om 22:12:

Deed mn oudste ook inderdaad als hij zich een beetje gespannen voelde! Waait vanzelf weer over hoor!

Mag ik vragen hoelang het ongeveer heeft geduurd 😳

Hale20 schreef op 06-09-2023 om 22:53:

[..]

Mag ik vragen hoelang het ongeveer heeft geduurd 😳

Ik denk ongeveer een half jaar

Ik ken twee mensen die knijpen met hun ogen als ze zenuwachtig of gespannen zijn en die zijn volwassen boven de 30 en 40. Een doet dat met twee ogen een met een oog. Een ervan is mijn partner. Misschien gaat het nooit meer over. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.