Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Omgangsregeling ex-partner en nieuwe partner


Jee, wat lijken veel mensen hier laconiek te reageren op het drankgebruik. Ik heb er met mijn ex ook over gepraat dat ik het niet oké vind als hij, in de tijd dat de kinderen bij hem zijn, meer dan twee alcoholische eenheden drinkt. Dan kan je namelijk in geval van nood niet meer autorijden naar bijv het ziekenhuis.
En als hij daarin continu over mijn grens was gegaan, dan had ik inderdaad gekeken naar een instantie als Veilig Thuis.

Dus to, je zult heel concreet bewijs moeten zien te krijgen van zijn drankgebruik. Als dat echt de spuigaten uitloopt, gaat dochter niet meer naar hem toe.
Wat dat betreft lijkt het ouderschapsplan nu traineren wel een goed idee, zolang er nog niks op papier staat, ben jij ook niet fout als dochter bij jou blijft.

Martje80 schreef op 14-05-2023 om 21:05:

Jee, wat lijken veel mensen hier laconiek te reageren op het drankgebruik. Ik heb er met mijn ex ook over gepraat dat ik het niet oké vind als hij, in de tijd dat de kinderen bij hem zijn, meer dan twee alcoholische eenheden drinkt. Dan kan je namelijk in geval van nood niet meer autorijden naar bijv het ziekenhuis.
En als hij daarin continu over mijn grens was gegaan, dan had ik inderdaad gekeken naar een instantie als Veilig Thuis.

Dus to, je zult heel concreet bewijs moeten zien te krijgen van zijn drankgebruik. Als dat echt de spuigaten uitloopt, gaat dochter niet meer naar hem toe.
Wat dat betreft lijkt het ouderschapsplan nu traineren wel een goed idee, zolang er nog niks op papier staat, ben jij ook niet fout als dochter bij jou blijft.

Niet laconiek, eerder realistisch, door schade en schande wijs geworden, ervaring met omgangsregeling etc.

Met VT heb je ook gelijk het risico dat jij de gebeten hond wordt en jij de weekendregeling krijgt of erger. 

De kans dat ze helemaal niets doen is nog verl groter want het is een risico, er is nog niets gebeurd, het is vast rancune want scheidingssituatie. Ze hebben het al herl druk, dus dit is niet een pad dat je in wil.

Martje80 schreef op 14-05-2023 om 21:05:

Jee, wat lijken veel mensen hier laconiek te reageren op het drankgebruik. Ik heb er met mijn ex ook over gepraat dat ik het niet oké vind als hij, in de tijd dat de kinderen bij hem zijn, meer dan twee alcoholische eenheden drinkt. Dan kan je namelijk in geval van nood niet meer autorijden naar bijv het ziekenhuis.
En als hij daarin continu over mijn grens was gegaan, dan had ik inderdaad gekeken naar een instantie als Veilig Thuis.

Dus to, je zult heel concreet bewijs moeten zien te krijgen van zijn drankgebruik. Als dat echt de spuigaten uitloopt, gaat dochter niet meer naar hem toe.
Wat dat betreft lijkt het ouderschapsplan nu traineren wel een goed idee, zolang er nog niks op papier staat, ben jij ook niet fout als dochter bij jou blijft.

En hoe controleer je dat dan?

Nick90 schreef op 14-05-2023 om 21:20:

[..]

En hoe controleer je dat dan?

Hoe ik zou controleren of mijn ex teveel drinkt? Gewoon vragen, want zijn idee van normaal en mijn idee van normaal liggen heel ver uit elkaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.