Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter masturbeert op mijn schoot

Mijn dochtertje van 3 jaar heeft sinds een half jaartje dat ze masturbeert op de rand van de bank, maar vooral s’avonds als ik haar naar bedje breng. Nou weet ik dat het niet slim is om daar afkeurend over te doen als er geen reden voor is omdat ze het niet doet waar andere mensen bij doet en het opzich geen kwaad kan en voor haar niks met sexualiteit te maken heeft. Alleen ze ligt altijd bij mij op schoot als ze in slaap valt en nu ‘rijdt’ ze dus ook over mijn knie voor ze in slaap valt. En dat geeft me wel een onprettig gevoel, omdat ik dat idee niet fijn vindt. Ik heb al geprobeerd om haar eraf te leggen steeds maar dan raakt ze echt ontzettend overstuur en lijkt ze zich ook erg afgewezen te voelen. Omdat ik haar niet het idee wil geven dat masturbatie ansich verkeerd zou zijn, vind ik het lastig wat ik hier nu mee aan moet. Want haar laten masturberen op mij voelt ook niet goed.. Iemand herkenning of tips voor mij wat ik hiermee aan moet?


Ik zou stoppen met haar op jouw schoot in slaap laten vallen en haar eerder naar bed brengen.

Maar ze doet het waar jij bij bent, dus dan doet ze het toch wel met andere mensen erbij? 

Oei dat is een lastige situatie, ik ben geen moeder maar toch zou ik het op een kinderlijke manier proberen uit te leggen dat dit niet OK is, dat ze best van haar lichaam mag houden maar dat ze niet aan zichzelf moet zitten met andere mensen er bij.

Gewoon rustig uitleggen dat dit iets is om te doen als ze alleen is, op haar kamer. Onze zoon van inmiddels 5 jaar lag vaak als een soort Al Bundy met z'n hand in zijn broek op de bank. Uitgelegd dat hij best z'n lijf mag ontdekken, maar dat hij dat beter op z'n kamer kan doen als hij alleen is. Gaat prima nu.

Maremare schreef op 06-03-2024 om 17:58:

Gewoon rustig uitleggen dat dit iets is om te doen als ze alleen is, op haar kamer. Onze zoon van inmiddels 5 jaar lag vaak als een soort Al Bundy met z'n hand in zijn broek op de bank. Uitgelegd dat hij best z'n lijf mag ontdekken, maar dat hij dat beter op z'n kamer kan doen als hij alleen is. Gaat prima nu.

Zou je dat echt zo uitleggen aan een peuter van drie? Dergelijk gedrag heb ik altijd met lichte hand en zo onopvallend mogelijk maar toch wel duidelijk (klinkt ingewikkeld) gecorrigeerd. Vervelend dat dat niet schijnt te werken bij TO.

Maremare schreef op 06-03-2024 om 17:58:

Gewoon rustig uitleggen dat dit iets is om te doen als ze alleen is, op haar kamer. Onze zoon van inmiddels 5 jaar lag vaak als een soort Al Bundy met z'n hand in zijn broek op de bank. Uitgelegd dat hij best z'n lijf mag ontdekken, maar dat hij dat beter op z'n kamer kan doen als hij alleen is. Gaat prima nu.

Je kunt een kind prima uitleggen dat je sommige dingen niet doet met andere mensen erbij, net als naar de wc gaan. Heel normaal, maar daar hoeft niet iedereen getuige van te zijn. Dus dat met de hand in de broek zitten in gezelschap niet netjes is. 
En als jij het niet prettig vindt op jouw knie, kun je dat ook prima aangeven.

ik geloof helemaal niks van deze post, toevallig zijn het altijd berichten van mensen met een net nieuw account die dit soort verhalen delen .

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 06-03-2024 om 19:40:

ik geloof helemaal niks van deze post, toevallig zijn het altijd berichten van mensen met een net nieuw account die dit soort verhalen delen .

En dan ook toevallig in de week van de lentekriebels. 

Ik wou net zeggen! En je kind is nog niet eens een kleuter die op school al leert over anale seks (als je sommige politici moet geloven  )

Ik zou het overigens ook geen masturberen noemen. Ik denk niet dat zo'n kind echt bewust weet wat het doet.

Liesmommy

Liesmommy

06-03-2024 om 21:24 Topicstarter

Index224 schreef op 06-03-2024 om 17:28:

Maar ze doet het waar jij bij bent, dus dan doet ze het toch wel met andere mensen erbij?

Ik doelde eigenlijk met andere mensen. Ik vind het wel een verschil met mij erbij dan bijv visite

Liesmommy

Liesmommy

06-03-2024 om 21:26 Topicstarter

JohnnyC. schreef op 06-03-2024 om 19:59:

Ik zou het overigens ook geen masturberen noemen. Ik denk niet dat zo'n kind echt bewust weet wat het doet.

Helemaal mee eens, maar lastig anders te omschrijven zodat begrepen wordt wat ik bedoelde. Stimulatie aanvallen, wordt het ook genoemd 

Liesmommy

Liesmommy

06-03-2024 om 21:30 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 06-03-2024 om 17:36:

Oei dat is een lastige situatie, ik ben geen moeder maar toch zou ik het op een kinderlijke manier proberen uit te leggen dat dit niet OK is, dat ze best van haar lichaam mag houden maar dat ze niet aan zichzelf moet zitten met andere mensen er bij.


Liesmommy

Liesmommy

06-03-2024 om 21:31 Topicstarter

Fijn dat er mensen zijn die hier serieus de moeite namen om op te reageren tot nu toe. Had niet verwacht dat er op dit forum ook flauwe reacties konden komen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.