Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Gefeliciteerd Maisnon en Krullen bol! Lijkt me ook wel weer echt spannend dat ze naar school gaan! Hopelijk vinden ze het leuk 😊 
Onze dochter kent ook de meeste kindjes bij naam bij de opvang, alleen de baby’s haalt ze nog wel eens door elkaar. Ze kan nu ook echt heel goed vertellen wat ze gedaan heeft die dag. Ik verbaas me sowieso soms enorm over wat ze allemaal nog weet, ook van langer geleden. Gisteren hadden we het in de auto over dat ik haar altijd van de opvang kom halen. Toen zei ze, maar toen jij vorige keer ziek was, kwam opa me halen. Dat was toen ik nog zwanger was van onze jongste en dat is nu ruim een jaar geleden 🙈

Gefeliciteerd met de kleuters krullenbol en Maisnon! 

Ja daar verbaas ik me soms ook over ideetje! Dan komt ze inderdaad ineens met iets dat maanden geleden gebeurd is.

Wij hebben het er tijdens het eten ook over wat we gedaan hebben. Voortaan moeten man en ik ook precies vertellen wat we op ons werk hebben gedaan

Onze peuter kent alle kindjes wel bij naam van zijn groep. Scheelt waarschijnlijk dat zijn grote broer er eerst ook zat dus die noemde de namen al op. Ik ken zelf de namen ook wel van de kindjes die er zijn bij brengen of halen. Er tussenin heb je de groep vve kinderen die halve dag komen maar die ken ik niet van naam. Als ik aan peuter vraag bij foto's wie wie is dan weet hij het wel. 

Mooi hè hoe die geheugens werken. 

Gefeliciteerd met de kleuters!

Dochter hier (oktober 2019) kent de meeste kindjes wel van naam, maar ze gaat ook 4 dagen per week naar de opvang.

Momenteel zitten we weer even in een drama fase. Veel moeite met slapen, wispelturig, vraagt om iets specifieks te eten en als dat voor haar neus staat wil ze het niet, etc etc. Hoop dat dit een korte fase is. Ze lag vandaag om 19u al in bed (werd om 5.45 wakker met snel daarna een driftbui en tussen de middag maar een half uur geslapen) maar is net pas in slaap gevallen. Doet haar ook geen goed.

Nou we zitten hier op dag 2 met stoppen met speen. Snachts is helaas echt nog een stap te ver, maar, overdag lukt het goed. Natuurlijk zo haar momentjes, maar door het inzetten van een stickerkaart gaat het een stuk beter dan verwacht.

Nog tips voor complete meltdown als je onderweg bent? Ze wurmt zich gewoon uit de riem van autostoel... heel heftig maar geen idee hoe dat opeens tot stand komt en hoe we dat weer omgeruild krijgen. Ze is dan écht totaal over de zeik. 

https://www.prenatal.nl/onderweg/autostoel-accessoires/a3-autostoelgordel-veiligheidsclip-4702182.html?gclid=CjwKCAjwi6WSBhA-EiwA6Niok88a_Z7-d7uYUB3dijuJLSUA1BAARcgtKUnWH1IYoubMqIlIxi-lORoCPGYQAvD_BwE wij hebben zo’n extra sluiting, daarmee lukt eruit wurmen niet zo makkelijk. Verder geen tips voor tijdens complete meltdown, ik rijd dan altijd maar wat harder zodat we eerder thuis zijn. Meltdowns voorkomen met afleiding werkt hier het beste, filmpje kijken onderweg.

Imaginary schreef op 03-04-2022 om 21:31:

https://www.prenatal.nl/onderweg/autostoel-accessoires/a3-autostoelgordel-veiligheidsclip-4702182.html?gclid=CjwKCAjwi6WSBhA-EiwA6Niok88a_Z7-d7uYUB3dijuJLSUA1BAARcgtKUnWH1IYoubMqIlIxi-lORoCPGYQAvD_BwE wij hebben zo’n extra sluiting, daarmee lukt eruit wurmen niet zo makkelijk. Verder geen tips voor tijdens complete meltdown, ik rijd dan altijd maar wat harder zodat we eerder thuis zijn. Meltdowns voorkomen met afleiding werkt hier het beste, filmpje kijken onderweg.

Zover ik weet zijn deze dingen niet veilig. 

Ik Zou eerst inzetten op riempjes toch nog strakker aantrekken en winterjas uit in de auto.

Ik denk wel veiliger dan een kind dat zich uit de gewone sluiting wurmt op de snelweg... Wat is er precies onveilig aan?
Zou inderdaad sowieso de winterjas uit doen.

Imaginary schreef op 04-04-2022 om 08:02:

Ik denk wel veiliger dan een kind dat zich uit de gewone sluiting wurmt op de snelweg... Wat is er precies onveilig aan?
Zou inderdaad sowieso de winterjas uit doen.

Omdat ze bij een ongeluk dus juist moeilijker eruit kunnen worden gehaald. Bijvoorbeeld als auto in het water ligt. 

https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/accessoires-autostoeltje

Hier staat het uitgelegd. En wat je wel kan gebruiken. 

Ik zie het ja. Stom eigenlijk dat die dingen dan nog wel verkocht worden. Ik gebruik hem gelukkig tegenwoordig alleen nog voor de buggy dus daar zit je niet zo snel met het veiligheidsissue.

Imaginary schreef op 04-04-2022 om 08:02:

Ik denk wel veiliger dan een kind dat zich uit de gewone sluiting wurmt op de snelweg... Wat is er precies onveilig aan?
Zou inderdaad sowieso de winterjas uit doen.

Winterjas heeft ze nooit aan in auto. Alleen een vestje.

Hier heeft ze zich ook wel eens haar armen uit de gordels gewurmd. We zijn ook wel eens gestopt om haar weer goed vast te zetten. De laatste tijd gaat het steeds goed. Goed strak aantrekken helpt wel iets, maar als ze echt wil komt ze wel los met haar armen. De laatste tijd is ze in de auto vooral boos als we naar huis gaan, want ze wil nog ergens heen. Dan gaat ze met haar voeten schoppen en schieten vaak haar schoenen uit. Gelukkig een ruime auto, dus ze zit tenminste niet tegen je rug te schoppen. 

Nog even aan de juffen gevraagd of die het met de namen onthouden herkennen, maar bij hun weet ze dus wel gewoon alle namen. Geen reden om ons druk te maken dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.