Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
dani

dani

23-10-2012 om 14:04

Peuter wil niet naar de wc

Zoon van 3 is zindelijk maar heeft een tegenzin om naar de wc te gaan. Volgens mij is het psychisch (hij heeft soms erge verstopping, een paar nare ervaringen daarmee gehad). Op zich gaat het (denk ik?!) wel goed, maar het punt is dat hij liever niet naar de wc gaat, ook niet om te plassen, soms een hele dag niet uit zichzelf! Het kost mij veel moeite/overredingskracht(dropveters...) om hem zo ver te krijgen dat hij er op gaat zitten met zijn broek naar beneden...

Iemand tips? Over een half jaar naar school en dan moet hij het toch zelf doen?!

(Zie ook boven, draadje, peuter is dwars. Of het een met het ander te maken heeft, vast... )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

School

Over school zou ik me niet zoveel zorgen maken. Mijn kinderen vonden het toilet op school onmogelijk. De lucht, de grote hoeveelheid wachtende kinderen, het gebonk op de deur om op te schieten. Dus gingen ze niet op school. Op de opvang was het makkelijker omdat je niet gebonden bent aan pauzes.
En dan zou ik proberen de toiletgang thuis wat comfortabel te maken. Vaste tijden, even meegaan en erbij blijven. Krukje, brilverkleiner, speeltje. Zodra je denkt dat er sprake is van harde poep dan wat zonnebloemolie geven. Puur van de lepel of in een bekertje yoghurt oid.

dani

dani

23-10-2012 om 15:20

Toevoeging

AnneJ: volgens mij gaan mijn oudsten ook niet op school als ze het kunnen vermijden... Aan de andere kant, van acht tot drie zonder plassen, lijkt mij ook ongezond!?

Misschien inderdaad (nóg) wat leuker maken op de wc. Ik doe al veel, maar hij blijft er niet voor zitten zeg maar. Als ik hem zover heb dat hij plast moet hij er ook direct weer af. Als hij moet poepen kan hij niet blijven zitten tot het komt, maar rent soms vijf keer heen en weer (ik moet niet, ik moet toch, ik moet niet, ik moet toch... arrrghghhhh)

Dani

ouderwetse omkoperij al eens geprobeerd? Bij het zindelijk worden had mijn zoon - die was toen wel jonger - op een gegeven moment een lichte angst om op de wc te poepen. Ik heb hem omgekocht met chocolaatjes, dat hielp erg goed

Als jouw zoon niet op de wc wil blijven zitten zou ik zoiets toch eens overwegen. Want hij kan het kennelijk wel, hij heeft alleen geen geduld.

Succes ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.