Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Nyx

Nyx

24-03-2021 om 09:54

Peuterpoep

Hadden/hebben jullie peuters op de leeftijd van 3,5 harde ontlasting?

Hier soms stevige ontlasting, drollen, maar meestal brijige, stinkende plakpoep. Nog in de luier komt het er aan de zijkanten bijna of helemaal uit, met regelmaat twee keer op een dag. Peuterdiarree lijkt me niet aan de orde.. we zijn niet zo van de suikers.

Hier had dochter destijds eigenlijk altijd "zachte" ontlasting, toen ze nog in de luiers zat. 

Toen ze zindelijk was (met 26 maanden) had ze eigenlijk nooit meer zachte ontlasting. 

En over suikers. Dat hoeft natuurlijk de oorzaak niet te zijn. Kan ook van te weinig vetten komen. Misschien poosje boter op boot i.p.v. halvarine (of doen jullie dat al?) 

Ik heb een tijdje de gewoonte gehad om iedere dag een banaan te eten, maar daar krijg je dus ook enorme plakpoep van (ongeveer de substantie van gekauwde banaan, alleen een andere kleur . Dus daar toen maar mee gestopt, want het verstopte bijna door al dat geplak. Misschien eet jullie peuter veel banaan?

Nyx

Nyx

24-03-2021 om 14:16 Topicstarter

Ja vaak banaan tijdens het fruitmoment! Dat wist ik niet, verstopping wist ik wel inderdaad. Gaan we dat eens minderen.

En vetten krijgt hij ook genoeg binnen denk ik, hij eet geregeld avocado, vette vis, pindakaas etc. op brood. Ook avondeten eet hij alles goed mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.