Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mamvantwee

Mamvantwee

12-12-2008 om 11:26

Peuteruitspraken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mama van Linde

mama van Linde

03-02-2009 om 12:27

Blootje

Linde praat nog niet echt in zinnen, dus echte grapjes worden hier nog niet gemaakt, maar dit was toch wel grappig.

We zitten aan tafel en ze trekt haar rompertje naar voren en kijkt er als het waren van boven af in. Ze wijst naar binnen en zegt: "Blootje!"

Ha, ha, wij vonden het erg grappig. Want inderdaad onder je kleren zit natuurlijk je blootje, hi, hi.

Ardnax

Ardnax

04-02-2009 om 00:24

Probleem

Vandaag kwam ik thuis van mijn werk en 2 kinderen kwamen bijna in paniek aanrennen :

Mamma !!!!!
Kims piemel is kwijt !!!
Hij is kapot, niet meer vinden en pleister kan ook niet !!!

(Jongens/meisje tweeling die bewust het sexeverschil heeft ontdekt)

Grtz.
Ardnax

Oh zo leuk

Zoon is 2j 1m en ik vind dit zo'n leuke fase. Die zinnetjes, dat gepapegaai... Ik krijg vaak van zoon de dingen om mijn oren die ik tegen hem heb gezegd en heb dan moeite om niet in lachen uit te barsten. Bijvoorbeeld:
- nee, kleine hapjes mama - als ik zo een tomaatje in mijn mond stop
- goed vasthouden mama - als hij me wat geeft

En vanavond, toen ik dreigde om de deur dicht te doen toen hij buiten nog stond te dralen: "nee mama, niet de deur dicht doen, er komen nog mensen aan" (dat zeg ik nl wel eens als we van het kdv weggaan)

Jacoline29

Jacoline29

05-02-2009 om 14:31

Ook een leuke

Mijn dochter van 2j5mnd had op het KDV spinazie gegeten.
Vraag ik aan haar wat heb je gegeten? Zegt ze Spierballen.Als ik het nu nog vraag,zegt ze steeds spierballen.

amk

amk

05-02-2009 om 16:30

Hondehok

ik zit te ool-en.
Kijk mama een hondehok
Waar dan?
Nou daar. En ze wijst het huisje aan in explorer.

Kayja

Kayja

06-02-2009 om 09:26

Pukkelstukjes en rik

Kyan zet zijn puzzel in elkaar en mist een paar stukjes: mama!!! ik heb niet alle pukkelstukjes!!!

Papa (tegen Kyan): Hè viezerik!
Jay (tegen papa): Is Kyan een viezerik? Maar hij heet toch geen Rik?

Irene

Irene

06-02-2009 om 13:22

Alvast

Eigenlijk is Anders nog geen twee, maar hij klinkt wel als een tweejarige!
Want als iets niet mag en ik zeg "nee", dan kijkt hij me vrolijk aan en zegt: "of ja!"
En vanmorgen vroeg hij opeens: "waarom EIGENLIJK?"

Schep

Op terugreis van een weekje sneeuw rijden we NL weer binnen en vraag ik aan zoon (wordt maandag 2), wijzend op de groene weilanden: Waar is de sneeuw nou? Zegt hij: Papa schep!
(papa had op vakantie tuinpaadje met de sneeuwschep schoongemaakt)

Fleur Mas

Fleur Mas

09-02-2009 om 13:44

Ene helft van de tweeling zegt......

"mam,ik moet jasje aan,heb het koud", ander zegt,"ik moet handschoentje aan,kouwe handjes",de ene weer,"ik moet ook slofjes aan, kouwe voeten", zeg ik tegen de ander,die loopt weer naar buiten, "kom eens hier je moet ook je muts op", "nee mamma,zegt hij, geen kouwe haren".

ik heb in mijn eentje een half uur in een deuk gelegen....

Esc

Esc

09-02-2009 om 19:54

Naar jou kijken!

Tijdens het eten maakt dochter voor de derde keer aanstalten om van haar stoel te gaan glijden, ik kijk haar streng aan en zeg: 'en wat ben jij aan het doen?' Een beetje verschrikt staart ze terug en verzint dan: 'ik ben naar jou aan het kijken!'

Massi Nissa

Massi Nissa

09-02-2009 om 21:11

En wat zeg je dan?

Dochter van net twee kan inmiddels heel mooi "Dank u wel, mevrouw/meneer" zeggen. Vanmiddag bij de supermarkt kreeg ze een ballon cadeau. "En wat zeg je dan tegen die mevrouw?" drong ik een beetje aan. "O, wat prachtig!" zei dochter stralend.
Groetjes
Massi

amk

amk

09-02-2009 om 21:21

Glohohohohoria

ik ben nu de ezel!

Tja, nog even oefenen op de kerstliedjes.

MLN

MLN

11-02-2009 om 15:17

Grote auto

Dat een vrachtwagen een dikke auto is met dikke banden heb ik al langer geleden geleerd van mijn kind. Sinds gisteren weet ik echter dat een vrachtauto ook een dikke dak heeft!

Chantal

Chantal

11-02-2009 om 16:41

Obama

Enige tijd geleden zaten wij naar de beëdiging van Barak Obama te kijken. Op het moment dat hij het podium op komt lopen, springt mijn dochter van 3 van de bank, loopt naar de TV om eens goed te kijken, en roept vervolgens verontwaardigd: "Hé, Sinterklaas is er niet bij"! Toch maar even uitgelegd dat niet iedere zwarte man meteen een Zwarte Piet is.....

Chantal

Chantal

11-02-2009 om 16:48

Hoofd

Sinds mijn dochter van 3 weet dat ze een zusje krijgt (in Juni), vraagt ze iedere ochtend weer: "is de baby er al?". Na een paar weken zei ik: "Het duurt nog heel lang voordat de baby komt. Zet het maar even uit je hoofd". Waarop mijn dochter zegt: "uit mijn hóófd? Baby komt toch uit je buík?'

Papa ziek

Papa is vandaag ziek thuis en als zoon (3j7m) maar blijft roepen zeg ik tegen hem: "laat papa maar even, die is vandaag niet zo lekker"
Verontwaardigd zegt zoon; "nee, je kan papa toch niet opeten!"

Papa daarboven

We lopen in het winkelcentrum en zoon van bijna 26 maanden zegt opeens "hey, there daddy upstairs" (papa daar boven). Ik zeg dat hij het maar verzint, papa is op het werk. Maar hij houdt vol, en wijst ook ergens naar. Ik draai me om en... zie het bord van de opticien "Dollond & Aitchison". Hij zag dus de D voor Daddy. Zo ziet hij ook overal de letter van zijn naam (laatst op een koekje) en andere letters.

Trouwen is...

zoon (3j2m) staat naar onze trouwfoto te kijken en zegt na een tijdje:"Mama, trouwen is hard lachen en heeel goed naar elkaar kijken" (en inderdaad, zijn vader en ik staan elkaar breed grijnzend in de ogen te kijken).

Kijk, als hij dát nou goed onthoudt in zijn leven!

MLN

MLN

14-02-2009 om 22:06

Onverstaanbaar

Wat heerlijk toch dat je als moeder meteen begrijpt dat je kind 'piano' bedoelt als het 'pienetaam' zegt..........

Esc

Esc

16-02-2009 om 19:46

Eten in het tuincentrum

In het tuincentrum verkopen ze ook serviezen, en er staan prachtig gedekte tafels. 'Die hebben tafel gedekt mama. Gaan die eten?'

Mathilde

Mathilde

20-02-2009 om 13:02

Stiefmoeder

Zoon van 3 houdt van sprookjes. Langs de weg van kdv naar huis staan grote bomen en zoon zegt: mamma, zijn we in het bos? Ik: nee joh, in een bos staan veel meer bomen, daar zijn geen huizen zoals hier, hier zijn heel veel huizen, dit is de stad. Hij: NEE, dit is het bos en jij bent de boze stiefmoeder. En bedankt maar weer. Dus ik zeg: echt waar? Na een korte overpeinzing zegt hij: jij bent een lieve stiefmoeder. Nou, dat kon er nog wel bij...
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.