Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Plakpoep

Hallo forum - leden !

Ons dochtertje heeft een erg ontlastingsprobleem.
Sinds een jaar heeft ze last , wat begon met obstipatie (4x klimaat gehad olifanten hompen kwamen eruit ) is naar plakpoep gegaan met soms korreltjes erin die ook aan haar billen blijven zitten. Het lijkt wel met seconde lijm !! Ook heeft zij sinds dat zelfde moment last van haar hoofdhuid ! Eerst werd berg gesuggereerd , maar later door de dermatoloog seborroïsch eczeem. Tot de dag van vandaag is dat ook niet weg....

Iemand een idee of dit een verband zou kunnen hebben met elkaar ? (Seborroisch eczeem komt door gisten)
Wij gaan binnenkort naar de kinderarts Pipo-afdeling , maar inlezen en naar jullie mening vragen kan nooit kwaad.

kindereczeem

http://www.kindereczeem.nl/

Aan deze site heb ik vroeger ook veel gehad.
Verder zou ik me er zelf goed in verdiepen. Ik weet niet hoe het nu is maar er zijn toch altijd wel controverses met name ook onder (kinder)artsen over het voorkomen van allergie.
Voor ik door een consultatiebureau arts getipt was dat het eczeem bij mijn dochter, bij 2 weken oud, een kwestie was van nul koemelkeiwit geven, ook niet via borstvoeding, zero tolerance, heb ik wat afgetobt met mijn zoon.
Die was op dat moment 2,5 jaar en zodra die mee ging doen met het nuldieet voor mijn dochter waren zijn poepproblemen met 2 dagen over.
Echter niet dankzij de kinderarts. Die geloofde niet zo in koemelkeiwitallergie, ook al was dat al een paar keer bepaald, ook door een allergoloog.
Die dacht eerder dat ik zoon misschien teveel appelsap gaf en dan zou je 'peuterdiarree' krijgen.
Gelukkig hadden we even later een hele goed huisarts met verstand van allergie, asthma en ook van autisme. De dingen die belangrijk waren bij mijn kinderen.
Ook de GGD-arts beweerde tegen mijn zoon, destijds 4 jaar, dat de koemelkeiwitallergie nu wel over was........
Zelf heb ik het echter ook al vanaf mijn geboorte, toen het nog niet zo vanzelfsprekend was om die diagnose te stellen, gediagnosticeerd in een academische ziekenhuis,
En ik moet nog steeds opletten. Zoon en dochter ook, ze kunnen wel wat verdragen maar glazen melk en dagelijkse toetjes zijn nog steeds geen goed idee.
Dus lees je in, let goed op, wat werkt echt en wat niet, en heb je de goede arts te pakken.
Vraag anders een verwijzing aan je huisarts naar een allergoloog.

Esther

Esther

08-08-2019 om 17:53

Vorige topic

Hoi Linxje,

Ik had al even op je berichtje gereageerd dat je had geplaatst in mijn topic over de ontlastingsproblemen van mijn dochter. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.