Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Poepen ophouden

mijn dochter van drie is zindelijk, in zoverre overdag plast ze op het potje.
s'nachts doen we haar nog een luier om.
ze poept alleen nog niet op het potje, ze "bewaart " het tot s'nachts.
wel klaagt ze overdag soms dat ze buikpijn heeft.

hoe zouden we haar kunnen stimuleren om toch op het potje te poepen.
we hebben wel al geprobeerd met bv een luier op het potje leggen,extra beloning als het lukt op het potje maar zover geen resultaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

15-03-2010 om 19:07

Hier hetzelfde

gehad. Wij hebben op een gegeven moment gewoon gezegd dat onze zoon een luier mocht vragen als hij moest poepen. Ook overdag. Na het poepen direct luier weer af. En prijzen hè. Wat goed van je dat je het aangaf etc. etc. Het schijnt niet zo vreemd te zijn dat een kind niet op een potje durft te poepen. Misschien kan je het een tijdje met een luier proberen en daarna promoveren tot op de grote w.c. poepen en dan zelf doortrekken. En het kwam helemaal goed. Wij hebben drie volledig zindelijke kinderen. Een andere oplossing kan zijn, luier helemaal weg. Ook 's nachts maar dat zou niet mijn eerste keus zijn. Drie jaar is nog wel jong om ook 's nachts helemaal zindelijk te zien.

Talia

Talia

15-03-2010 om 20:05

Geduld

Echt waar, heb geduld. Het gaat echt over. Mijn oudste sliep tussen de middag nog toen ze zindelijk werd en zij deed het standaard in de luier bij het dutje. Prima, vond ik, dan was ze het kwijt en raakte ze niet verstopt. Ze vond het gewoon nog moeilijk om het op de pot te doen, dat kwam een paar maanden later.
Mijn jongste was een stuk moeilijker, zij besloot om in een keer helemaal zindelijk te worden (net twee jaar!) en deed ook vrijwel niets meer in de luier, al helemaal geen poep. Maar ook zij vond het lastig om het op de pot of wc te laten, dus daar ben ik gaan omkopen: voor elke keer poep (ook een heel klein beetje) kreeg ze iets lekkers.
Dus tja, afwachten kan, beetje omkopen kan ook, maar daar moet je kind wel gevoelig voor zijn. Oh trouwens, bij jongste gaf ik ook veel etenswaren die een beetje laxerend zijn, dan kon ze het geen dagen ophouden .

Groet, Talia

jds

jds

16-03-2010 om 13:30

Belonen

Wat wij hebben gedaan bij onze zoon, toen hij die leeftijd had was: iedere keer een krul op de kalender, en eerst kreeg hij bij 5 krullen een kleinigheidje (extra snoepje ofzo). Dit daarna met 10 krullen verlengd.
Hou het wel in de gaten, want als je kindje er zo eentje is als mijn zoontje, dan gunt ze haarzelf geen tijd om te poepen, en dan krijg je idd een kindje met obstipatieproblemen (zoals mijn zoontje).
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.