Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Marie123

Marie123

15-11-2010 om 22:06

Positief opvoeden of how2talk2kids

Wie heeft er ervaring met Positief Opvoeden (sterk gepromoot in Amsterdam) of How to talk to kids? Is het efficient? Werkt het? Volstaat het lezen van het boek of is een workshop erbij ook essentieel?
Ik ben daar eigenlijk heel benieuwd naar. Vooral omdat mijn zoontje (bijna 3 nu) mij zo nu en dan echt het bloed onder de nagels vandaan haalt en ik dat heel erg frustrerend vind. Is dat positief opvoeden en/of communiceren met je kind dan een oplossing? Of is dit gewoon de uitdaging van het moederschap?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beetje ervaring

Ik heb zelf de cursus niet gevolgd, maar als je interesse hebt zal ik je aanraden om ook de workshop te doen. Tijdens een workshop spreek je andere mensen, altijd prettig om iets uit te wisselen en krijg je wat handvatten die je kan gebruiken.

Dus als je handvatten kan gebruiken gewoon doen!

Ik heb die handvatten gekregen doordat ik heel lang in de jeugdhulpverlening heb gewerkt en geoefend heb met ander mans kinderen positief benaderen. Nu met mijn eigen kind merk ik dat ik nog steeds veel profijt heb van mijn jarenlange werkervaring, omdat ik soms net even een positieve insteek kan vinden die ik dan opdiep uit mijn werkhouding. Vandaar dus dat ik je aanraadt de workshop te doen, dan zie je ook hoe een ander het doet, daar leer je altijd meer van dan van alleen lezen.

groet

Jezelf

Je voelt je zelf ook veel positiever in het leven staan als je je omgeving (niet alleen je kinderen, het werkt even goed bij je partner, je werkgever en bij het boodschappen doen) positief benadert. En je wordt er minder moe van.

Als je de mogelijkheid hebt om een cursus en workshop te doen, dan zou ik dat zeker proberen.

Sandra Schonig

Sandra Schonig

20-11-2010 om 11:39

Werkt echt wel

Het boek is geweldig. Vanuit een pedagogische achtergrond ken ik het boek en het is zeer eenvoudig te lezen. Ik leen het ontzettend veel uit en mensen ervaren het als een positieve aanvulling. Een extra cursus kan volgens mij aanvullend zijn als jij, of je kindje toch iets specifiekere aandacht nodig heeft. Dan kan je daar terecht met praktijk vragen. De kern van de methode is :luister naar de behoefte van je kind, en daardoor luistert het kind ook beter naar jouw behoefte. Samen zoek je dan naar een oplossing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.