Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
123ik

123ik

18-12-2010 om 09:49

Prednison bij 21 mnd

Mijn zoontje van bijna 21 mnd heeft prednison gekregen omdat hij de bovenste luchtwegen flink heeft ontstoken. Hij moest een stoot kuurtje krijgen van drie dagen om hem er boven op te krijgen. Wie heeft ervaring met prednison bij kleine kindjes. We heben al een paar keer op het punt gestaan om de nightcare te bellen. HIj is flink verkouden en heeft het afentoe zwaar het adem halen, hij hoest als of hij zware shag rookt. Wat moet ik hier nu mee. Er zit wel leven in hem maar natuurlijk niet weat je gewend bent.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

18-12-2010 om 20:08

Hier

was zoon wel wat ouder hoor, bijna 3 jaar, maar hij heeft ruim een maand prednison moeten slikken. Hij moest met zijn normale medicatie stoppen omdat hij geopereerd moest worden, en die twee gingen niet samen.
Hij voelde zich die maand, ondanks de opperatie helemaal TOP, het is daadwerkelijk een paardemiddel!
Verder geen nadelige bijwerkingen gemerkt hoor.
Groet, polly

Kiki

Kiki

20-12-2010 om 22:01

Hier de eerste keer bij 4 maanden

snel naar de eerste - hulp, kind liep helemaal blauw aan
zware pseudo-kroep waar hij niet uitkwam, kind aan de zuurstof en inderdaad prednison gekregen en dat werkt als een tierelier. De tweede keer was bij 5 maanden en daarna gemiddeld een a twee keer per maand. Hij is nu 14 maanden.

Op een gegeven moment hebben we toen dexa voor thuis gekregen en werden de tripjes SEH wel wat minder. De laatste keer is alweer 6 weken geleden.
Ik krijg er wel eens commentaar op, maar dat laat ik echt langs me heen glijden. Mensen denken echt niet na als ze dat soort dingen zeggen, weten niet dat ik gemiddeld een a twee nachten per maand bij de spoedeisende hulp zit en dat dat dan maar een klein deel van de totale pseudo-kroep-aanvallen zijn, want een groot gedeelte van de kroepaanvallen komt hij wel gewoon zelf weer uit zonder dexa en zonder SEH. Ik snap het ook wel, want ik vertel het eigenlijk zelden aan mensen (wordt ook zo saai als je het iedere keer weer verteld) Mensen denken pseudo-kroep te kennen en denken dat als je in een stomende douche met hem zit het wel over gaat en zien mij als een neuroot die rotzooi aan haar kind geeft terwijl het zonder medicijnen ook wel gaat. Weten zij veel

Het alternatief is stikken en dat is echt een reële kans, dat zeggen ze in het ziekenhuis ook

Ik vind het ook niet leuk om het spul te geven, maar er is geen alternatief.
Hij komt gewoonweg zelf niet uit een pseudo-kroep aanval. Hij zit al aan de puffers en de ontstekingsremmers, maar het mag allemaal niets baten. Maar het is niet leuk als ze je bij de SEH bij naam kennen.

Ze houden hem ook in de gaten, want het is gewoon zooi natuurlijk.
Ik zou me voor eenmalig gebruik maar geen zorgen maken, dat zeiden de kinderartsen ook tegen mij. Pas bij langdurig dagelijks gebruik gaat het lichaam protesteren en krijgen ze echt nare bijwerkingen.

Enfin lang verhaal

Mijn kindje is nog steeds vrolijk en lief ondanks dexa

Guinevere

Guinevere

21-12-2010 om 21:05

Kinkhoest?

Heb je wel eens aan kinkhoest gedacht bij dit heftige hoestgedrag? Google er maar eens op, wie weet herken je iets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.