Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
dc

dc

05-09-2011 om 21:46

Rare benen

We zagen gisteren opeens dat onze 3-jarige zoon rare benen heeft. Vanaf de knieen naar beneden staan ze wijd uit. Hij kan dus niet z`n voeten vlak naast elkaar zetten met de knieen tegen elkaar.

Ik heb vandaag de dokter gebeld, die op vakantie is, en nu kan ik pas volgende week woensdag langs. Ik maak me best ongerust. Hij kan gewoon rennen en bewegen trouwens.

Wie herkent dit en wat kunnen we verwachten, en waar moet ik op aandringen? Ik heb echt heel erg weinig vertrouwen in de engelse gezondheidszorg...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

X-benen?

Begrijp ik nou goed dat je kind x-benen heeft? Voor zover ik weet is daar op deze leeftijd niets vreemds aan. Kijk maar op deze site www.kinderorthopedie.nl . Even in de linkerkolom scrollen naar x-benen.

Toch al een aan te bevelen site, naar mijn idee.

Groeten,

Temet

dc

dc

05-09-2011 om 22:51

Temet!

Mijn redster!

Dank je wel voor deze hele duidelijke link. Ik had niet eens beseft dat het om x-benen gaat, maar dat is het inderdaad!

Ik ga de afspraak met dokter maar afzeggen. Hij heeft er zelf namelijk absoluut geen last van.

liora

liora

05-09-2011 om 23:02

Schoenen

Misschien wel een idee om naar een hyperverantwoorde schoenenzaak te gaan en schoenen te kopen die het een beetje corrigeren, als dat kan...

Liora

Ely

Ely

06-09-2011 om 01:14

Ehm

Omdat je al gerustgesteld ben durf ik het te zeggen, anders had ik het een beetje ongepast gevonden. maarre... ik heb het nog steeds (een beetje). Ik kan niet met overstrekte knieën staan met mijn voeten tegen elkaar, dan val ik om. Als mijn knieën elkaar raken staan mijn voeten stuk van elkaar af..... verder nooit last van gehad ;o)

Ely

"Ik kan niet met overstrekte knieën staan met mijn voeten tegen elkaar, dan val ik om"

Nou, je moet ook helemaal niet met overstrekte knieën staan. Aldus mijn huisarts jaren geleden, die mij daarvoor beknorde (ik heb een sterkte neiging tot overstrekken). Zo zie je maar weer, elk nadeel hep se foordeel.

Groeten,

Temet

Ely

Ely

06-09-2011 om 10:42

Temet

Kijk, na bijna 4 decenia verlost van een complex door een kleine verandering
Dank!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja dat is normaal

eerst hebben ze o-beentjes, daarna x beentjes en met een jaartje of 4 (geloof ik) groeien ze recht.

dc

dc

07-09-2011 om 22:12

Tussen 5 en 7 jaar

zeggen ze in het artikel, dat weer recht groeien dus.

En Ely, bedankt voor je reactie. Als je er geen last van hebt, dan maakt het toch niets uit?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.