Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Slaapcoach ervaringen/tips.

Goedemorgen!

Even wat advies/tips gevraagd en gezocht..

Wij hebben een dochtertje van 21 maanden, ze is een actief en ondernemend meisje. 
Eigenlijk hebben we met slapen nooit heel veel problemen gehad, tuurlijk wel gedurende sprongetjes en ziek zijn maar dat hoort er nou eenmaal bij. De eerste maanden na haar geboorte heeft ze ook bij ons op de kamer geslapen.

Inmiddels slaapt ze vanaf oktober veel minder, wordt in de nacht hysterisch wakker en is met troosten amper tot bedaren te brengen.
In oktober werd ze om het uur wakker maar ging na troosten wel weer slapen. De fase van om het uur wakker worden lijkt gelukkig voorbij.

Momenteel wordt ze nu vaak in het eerste gedeelte van de nacht wakker, nog steeds hysterisch en laat zich slecht tot bedaren brengen. Zodra je naast haar bed staat wil ze eruit en grijpt ze je met beide handen vast. Als we haar dan optillen en troosten vraagt ze ook om de fles. 
Inmiddels zijn mijn man en ik zo moe dat we haar tussen ons in leggen. Op die manier komen we allemaal nog een beetje aan onze nachtrust toe. Wel is het zo dat ze soms middenin de nacht, of extreem vroeg wakker wordt en om de fles vraagt.

Ik begrijp dat alles een fase is hoor maar wellicht heeft iemand een gouden tip of goede ervaringen met een bepaalde slaapcoach.
Overigens laten huilen voelen wij ons niet prettig bij.

Vast bedankt!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-01-2022 om 10:18

Denk je dat ze om een fles vraagt als troost of omdat ze honger heeft?

San198787

San198787

11-01-2022 om 10:31 Topicstarter

niet_rechts schreef op 11-01-2022 om 10:18:

Denk je dat ze om een fles vraagt als troost of omdat ze honger heeft?

Ja dat is zeker een goede vraag. Ik denk soms als troost maar ze drinkt hem ook wel goed leeg. Ze eet overdag ook goed en heeft ook geen ondergewicht o.i.d. 
Ze heeft overigens geen speen en duimt ook niet.

Bij mijn zusje was het 3 jaar ellende met slapen met haar dochtertje, vanalles geprobeerd. Uiteindelijk zijn ze bij een slaapcoach beland en dat hadden ze (eigen woorden) veel eerder moeten doen. 
Zorgde vooral voor een goede regelmaat en feedback over routines. 

Is ze wel echt wakker als ze hysterisch is in de avond? Ben je bekend met night terrors?

doet me terugdenken aan de periode waarin onze zoon nightterrors (weet effe niet hoe je het schrijft) had. Hysterisch wakker worden en niet tot bedaren kunnen brengen. 

Hmm, doet me denken aan onze dochter. Begon destijds met 15 maanden. Elke nacht krijsen en alleen maar stil te krijgen met een fles.
Totdat ze na een poosje looporen kreeg.... bleek ze dubbele oorontsteking te hebben, zonder koorts!! Ook geen problemen met praten e.d.
Met 2 jaar eindelijk neusamandel gepeld en buisjes geplaatst. 
Het nachtelijk krijsen bleef toen wel terugkomen, maar nu wisten we in elk geval wat er aan de hand kon zijn.
Mijn tip is - kijk dus eerst of er niks medisch aan de hand is.

Maak een afspraak over een methode. Zonder enige planning in slaaptraining springen, kan tot slechte resultaten leiden. ...
Laat de baby niet te slaperig worden. ...
Consistentie is de sleutel. ...
Vermijd slaapkrukken. ...
Het is nooit te laat om te beginnen. ...
Zorg ervoor dat de slaaptijd lang genoeg is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.