Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Slechte eetgewoonten

hoi,

Mijn dochtertjes is bijna 2 jaar en 6 maanden. Ze heeft slechte eetgewoonten. Ten eerste kost het me veel moeite om haar te laten eten. Ten tweede spuugt ze haar eten vaak weer uit. Ten derde hou ik haar met moeite aan de tafel tijdens het eten. Is dat nog normaal op die leeftijd?

Hebben jullie wat tips voor me want ik weet het echt niet meer. Ik maak me wel zorgen om haar eetgewoonten en haar gedrag. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het werkt niet echt. Ze heeft een zeer sterke eigen wil. Haar alleen ergens laten zitten met haar eten of zeggen dan krijg je geen toetje helpt niet. Als ik haar op een strafstoel zet lacht ze me gewoon uit en ziet alles als een spelletje. Ze moet en wil alles zelf doen. Maar deed ze het maar eens zelf.

Groetjes van Samaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad

Zo min mogelijk opscheppen. Hier hebben we wel een goede eter met af en toe slechte dagen. Maar mijn moeder vertelde dat mijn zusje zo slecht at dat ze op een geef moment 1 boontje en een kwart stukje aardappel op haar bord legde en als ze dat dan op had uitgebreid complimenteren en vragen of ze nog 1 boontje/stukje aardappel wilde..... En als ze het niet wilde dan niet!

Wat ik hier wel merk: als dochter in de middag meer eet dan ze gewend is (1 koekje/snoepje mag smiddags) Dan eet ze bijna niets meer savonds. Af en toe helpt het ook om geen vlees te geven en dan na elke hap groente een stukje vlees te geven. Als dochter geen toetje wil is dat voor ons een teken dat ze geen honger heeft.

Verder besteden wij geen aandacht aan lust niet/ wil niet in die zin dat we dan zeggen: prima dan eet je niet, maar ook geen toetje. En vervolgens gaan we over tot een gesprek met ons tweeen, soms eet ze dan ineens wel en soms niet en krijgt ze dus ook geen toetje.

Hier heeft dochter trouwens geen tafelmanieren, ze kan wel met bestek eten, maar doet het toch niet! Alleen snijden met haar kindermes! En dan moeten wij goed opletten dat ze die niet in haar mond steekt!

Groetjes

Niet druk om maken

Hoi,
allereerst moet je je er niet te druk om maken. Dat voelt ze aan en dan eet ze nog slechter. Een soort machtsmiddel van die kleintjes.

Het komt goed, geloof me. Dochter is nu net 3 en het gaat al ietsje beter. voorheen at ze nauwelijks iets. ik heb er niets aan gedaan. gewoon opscheppen. niet eten? prima, ook geen ijsje. ik koop van die staafjes die je zelf moet invriezen.
ik haalde dan bijv. de helft eraf en zei: dat moet je eten voor het ijsje.
deed ze het niet? geen probleem, dan ook geen ijsje. geen strijd ook, het was duidelijk.

oudste twee hebben het ook gehad tot 5 jaar en nu bunkeren ze wat weg.

Ze wil ook niet graag aan tafel blijven. eerst accepteerde ik dat gewoon, ze is nog klein. nu zeg ik regelmatig: blijf maar even zitten tot iedereen klaar is. soms lukt het,soms niet.
Ik maak me er niet te druk om. als ze 18 zijn snappen ze de etiquette wel

succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.