Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Stopcontactbeveiliger?

Ik ben op zoek naar van die dopjes om stopcontacten af te dekken zodat het nageslacht zichzelf niet kan elektrocuteren. Nu vind ik overal alleen van die plakdingen die je dan kunt draaien waarna je de stekker alsnog in het stopcontact kunt steken.

Er bestaan ook een soort dopjes die je erop doet en die je er weer af kunt halen (met behulp van een stekker). Je legt het dopje dan aan de kant zo lang je het stopcontact gebruikt en plaatst het weer terug als je klaar bent.

Heeft iemand enig idee hoe die dingen heten?

Ikea heeft die dacht ik

ja, ikea. Wij vonden die draaidingen wel makkelijker. 

Liefkleingeitje

Liefkleingeitje

24-10-2021 om 13:13 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 24-10-2021 om 13:08:

Ikea heeft die dacht ik

Dankjewel! Het zijn iets andere dan ik bedoelde, maar dit komt al een heel eind meer in de buurt dan die plak/draaidingen. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

24-10-2021 om 13:16

Die draai-dingen zijn ook gevaarlijk, omdat het veertje in het stopcontact kan springen.... 🤪
(heb ik ooit ergens gelezen -- weet niet in hoeverre het waar is)

Liefkleingeitje

Liefkleingeitje

24-10-2021 om 13:17 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 24-10-2021 om 13:15:

Die van IKEA kunnen er alleen uit met een (rode) sleutel en is mega-onhandig.
Ik vond de SecuCare stopcontactplug van de Praxis erg handig.

https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/veiligheid/kinderen/secucare-stopcontactplug-nl-wit-6-stuks/5365760?channable=02490e696400353336353736308e&gclid=Cj0KCQjwiNSLBhCPARIsAKNS4_cYTdPD9ehzml5f9Av12ODQGy-zx8mJnb1P4QjEArTdu8CDkdKHvPUaAu8DEALw_wcB

We have a winner! Dankjewel! Dit zijn precies degene die ik zocht 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

24-10-2021 om 13:20

Graag gedaan

Maar bij dopjes die je er uit haalt als je het stopcontact gaat gebruiken, dan heb je dus gewoon een vrij stopcontact als je kind de stekker uit het stopcontact trekt. Bij die draaidingen worden de gaten dan automatisch weer afgedekt.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

24-10-2021 om 18:18

Misdreavus schreef op 24-10-2021 om 13:47:

Maar bij dopjes die je er uit haalt als je het stopcontact gaat gebruiken, dan heb je dus gewoon een vrij stopcontact als je kind de stekker uit het stopcontact trekt. Bij die draaidingen worden de gaten dan automatisch weer afgedekt.

Dat is waar. Maar ik heb een kind nog nooit een stekker uit het stopcontact zien halen om er vervolgens zijn of haar vinger in te stoppen of iets metaals er in zien steken.

Ik heb  wél gezien dat een kind een schroevendraaier vast heeft en ziet dat het perfect in een stopcontact past. Of een spijker of een schroef of een de achterkant van een theelepeltje...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.