Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tandjes schieten niet op

Dochter van 13 maanden heeft zegge en schrijven 2 tandjes. Nog geen teken van doorkomen van de rest. Zoon was laat, maar dit slaat alles. Zijn er mensen wier kinderen net zo laat of nog later tandjes kregen?
Ze eet overigens als een dijkwerker, broodkorstjes incluis, dus veel maakt het niet uit, maar ik vraag me wel eens af: komt die rest ooit nog eens?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

16-04-2010 om 10:15

zoon kreeg pas met 12 maanden zijn 1e tand boven.
Binnen een maand of 3 had ie er toen ineens wel 4 en daarna stond het weer heel lang stil. Uiteindelijk heeft ie volgens mij in ruim een jaar alles erbij gekregen, dat ging toen volgens mij wel weer vrij rap.

Nu is hij 7 en heeft nog maar 2 tanden gewisseld. Volgens de tandarts ziet ze dat wel vaker bij kinderen die laat tanden hebben gekregen. Zoon baalt. De hele klas heeft een fietsenrek behalve hij

Hier pas met 14 mnd

De eerste tand van mijn zoon kwam pas met 14 mnd en 5 dagen door. Al vanaf 7 mnd regelmatig symptomen van doorkomende tanden, maar ze kwamen maar niet tevoorschijn. Uiteindelijk in gestaag tempo het hele gebit compleet, en eergisteren de eerste tand gewisseld (hij is nu bijna 7). En inderdaad helemaal trots dat hij er nu ook bij hoort. Alleen geen gat in zijn mond, want de nieuwe tand was al bijna volgroeid, achter de losse melktand...

ayla

ayla

16-04-2010 om 11:45

Hier

Hier waren ze ook alle twee pas laat met tanden, zo rond een jaar, ik dacht dat ze nooit meer zouden komen. Maar in tegenstelling dat de eerdere schrijfsters is oudste weer redelijk vroeg met wisselen. Ze was net 5 toen ze de twee ondertanden kwijt was en laatst waren we bij de tandarts en die zei dat ze 4 wiebeltanden heeft, de 2 voortanden boven en 2 tanden onder. Ze moet nog 6 worden, al vermoed ik dat het nog even kan duren voordat deze ook daadwerkelijk eruit vallen.

En hier

met bijna 13 maanden eerste tand. Nu is hij 27 maanden en heeft hij nog 4 kiezen en 3 hoektanden te gaan.

Hebben die van jullie er veel last van? Mijn zoon is iedere keer dagenlang van slag, huilt om het minste geringste en is dan blij als mama weer wat op de aankomende tanden smeert.

Mijn oudste was eerder en kreeg met 6 maanden eerste tanden. Hij is gaan wisselen dat hij bijna 6 was.

tandenfee

tandenfee

18-04-2010 om 21:44

Ach tanden

ter vergelijk en geruststelling:
oudste: eerste tand met 12 maanden,
middelste: eerste tand met 8, 3 tanden met 1 jaar
jongste: eerste tand 8 maanden, 4 tanden met 1 jaar

Als de melktandjes maar gezond zijn he...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.