Breadinthebed
24-05-2025 om 10:22
Teveel poep voor de luier (12mnd)
Hoi lieve mensen, ik zal meteen met de deur in huis vallen. Welke luier oplossing kunnen we proberen om zoveel mogelijk poep binnen te houden? De afgelopen 2 maanden hebben we nu toch zeker wel 30-40 keer gehad dat (vrij zachte) poep uit de luier lekt, zowel bij de beentjes als bovenaan (of soms allemaal). Dat is dan ook niet gek gezien de hoeveelheid: het is gewoon veel. En het komt allemaal ineens tegelijk, en vaak 's nachts, en ze wordt niet zo blij en uitgerust wakker als ze helemaal uitgekleed moet worden en misschien in bad. Wij ook niet, maar dat terzijde.
Totdat ze hier overheen is, of we hebben uitgevonden welk eetpatroon helpt, willen we het (ook) bij de luier oplossen.
We gebruiken tot nu toe altijd de 4+ maat luiers van Kruidvat en die zitten verder goed. We hebben ook wasbare luiers van HEMA, maar die voelen juist heel dik aan waardoor er minder ruimte lijkt te zijn maar misschien is dat een vooroordeel want we hebben ze nog niet heel veel gebruikt. Een combinatie van dingen zou ook kunnen. Wie heeft een goeie ervaring?

MMcGonagall
24-05-2025 om 10:41
Uit de oude doos, destijds heb ik alle soorten en maten uitgeprobeerd bij mijn kinderen die lang (3+ jaar) in de luiers zaten. Pampers waren de enige die nagenoeg alles binnen hielden. Ik kocht ze altijd in de aanbieding. Het kdv ging op een gegeven moment over op Kruidvat en later AH eigen merk, maar dan kreeg ik regelmatig was mee terug

HollyHobbie
24-05-2025 om 10:45
Ja, Pampers inderdaad. Wij hadden ook meestal luiers van Kruidvat en die waren best fijn, maar Pampers vond ik nog net even een stukje beter.

Trijsje
24-05-2025 om 10:54
bij ons andersom: Kruidvat deed het beter dan pampers. Anatomie van het kind misschien?
Grotere maat hielp soms.

Zeespiegel
24-05-2025 om 10:55
pampers vangen meer op dan huismerk luiers.
Daarnaast is er ook de oplossing twee luiers over elkaar te doen.

Anoniemvoornu
24-05-2025 om 11:05
Pampers en het hoort er jammer genoeg een beetje bij, zodra ze meer vast voedsel eten wordt de ontlasting vaak ook dikker en werden bij ons de ongelukjes minder

Ninoea
24-05-2025 om 12:05
Verschillende soorten en maten proberen ben je er zo uit wat werkt. Goed aansluiten bij de beentjes en boven bij de billen is ook wel een ding.

Anonima123
24-05-2025 om 12:19
een kind van 12 maanden eet nagenoeg met de pot mee. Je verwacht dat meer stevigheid in de ontlasting. Ik zou daar ook naar kijken. Geef je veel ranja, appelsap, diksap, appel, ? Dat laxeert.....

Aviendha
24-05-2025 om 12:34
Voor ons was de oplossing een plastic overbroekje eroverheen doen. Broekjes die gebruikt worden bij meerdelige wasbare luiers.Als je zoekt op little lamb overbroekje zie je wat ik bedoel. Als wij een wegwerpluier deden, deden we alsnog zo'n broekje eroverheen om de (spuit)poep tegen te houden.

Bakblik
24-05-2025 om 12:45
Anonima123 schreef op 24-05-2025 om 12:19:
een kind van 12 maanden eet nagenoeg met de pot mee. Je verwacht dat meer stevigheid in de ontlasting. Ik zou daar ook naar kijken. Geef je veel ranja, appelsap, diksap, appel, ? Dat laxeert.....
Dit inderdaad. Geef vooral ook volkorenbrood en beperk de suikers. Dat kan heel eenvoudig door de diksap of ranja gewoon met te verdunnen. 1 op 7 zoals op zo'n fles staat hoeft echt niet. Karvan ging hier altijd 1 op 10, wel het smaakje niet de grote hoeveelheid suiker.

TineWinkel
24-05-2025 om 12:47
wild-flower schreef op 24-05-2025 om 11:51:
Misschien 's nachts in plaats van een 4+ een 5+ proberen ?
nu ik dit lees, denk ik, ja, dat deden wij ook: 's nachts een andere maat...
Bij ons paste Kruidvat dan weer beter dan Pampers - ik zou ook wat verschillende merken uittesten

Rozi
24-05-2025 om 14:41
Aldi luiers vinden wij fantastisch, of die van Rascal (bij Kruidvat en Trekpleister te koop online).
Wat je ook kan proberen is de luier andersom te doen. Kruidvat vind ik persoonlijk niet zo fijn. Het is een kwestie van uitproberen denk ik met merken en maten.

Due-scimmie
24-05-2025 om 18:50
Bakblik schreef op 24-05-2025 om 12:45:
[..]
Dit inderdaad. Geef vooral ook volkorenbrood en beperk de suikers. Dat kan heel eenvoudig door de diksap of ranja gewoon met te verdunnen. 1 op 7 zoals op zo'n fles staat hoeft echt niet. Karvan ging hier altijd 1 op 10, wel het smaakje niet de grote hoeveelheid suiker.
Of gewoon water. Kind is 12 maanden.

Bakblik
24-05-2025 om 21:19
Due-scimmie schreef op 24-05-2025 om 18:50:
[..]
Of gewoon water. Kind is 12 maanden.
Om te wennen aan water (baby's zijn al verslaafd aan zoet door zoete moedermelk) is het soms noodzakelijk om toch wat zoets te blijven geven om te zorgen dat er voldoende vocht in gaat. Dan steeds meer verdunnen die limonade.

Gsleutel
26-05-2025 om 14:50
Hier overdag kruidvat luiers maar 's nachts pampers premium protection (en ook vooral alleen deze!). Met kruidvat moet ik er ook bewust aan denken om overdag extra te verschonen, anders is hij toch snel vol. Sneller dan de pampers. Toen zoonlief 's nachts regelmatig doorlekte hebben we ook een tijdje night broekjes van pampers gekocht, dat leek ook wel iets te helpen.
We hebben ook een tijdje zoon 's avonds nog (slapend) verschoond voordat we zelf naar bed gingen. Maar na een tijdje was hij 's avonds nog droog en was dat ook geen optie meer.
En verder heb ik een paar pyjama's en lakentjes bij gekocht en geaccepteerd dat dit het was. Voor nu. Ging (zoals allen) vanzelf weer over.