Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
angelina ballerina

angelina ballerina

18-05-2010 om 20:11

Therapie onzeker motorisch zwak kind

Wat voor therapie is geschikt voor een meisje van 3 dat heel slim is, echt een denker is, maar motorisch erg zwak en ook bang en onzeker. Het is niet zo dat ze op motorisch gebied zo sterk achter blijft dat er onderzoek naar moet worden gedaan, het cb vindt fysiotherapie ook niet nodig maar omdat haar motorische zwakte in combinatie met haar angst en onzekerheid op dat gebied haar wel belemmerd wil ik haar graag voor ze naar school gaat wat sterker en zekerder hierin maken. Ik denk aan een therapie waarbij ze haar op spelende wijze leren hiermee om te gaan. Ik ga al met haar naar peutergym en dat helpt wel maar is m.i. niet voldoende.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch kinderfysio

Ik denk toch dat je bij een kinderfysiotherapeut moet zijn. Die weet hoe hij/zij je kind kan uitdagen en kan leren de goede spieren te gebruiken en sterker te maken.

Volgens mij heb je geen verwijziging van het CB nodig, maar dat weet ik niet zeker.

Gr. Wiggie

Tango

Tango

18-05-2010 om 21:52

Huisarts

Voor een verwijzing voor kinderfysio moet je bij de huisarts zijn. Ik zou als ik jou was het probleem dus daar eens voorleggen.
Zoals ik het lees denk ik dat je met kinderfysio zeker wat kunt bereiken. Heb zelf ook ervaring met mijn zoon, nu 5 jaar. Hij was ook heel onzeker en angstig met bewegen, is door kinderfysio erg vooruit gegaan. Bij hem heeft het te maken met een sensorisch integratieprobleem (prikkelverwerking verloopt bij hem anders dan normaal).
De kinderfysiotherapeut doet altijd eerst een onderzoek of fysio noodzakelijk is. Dus daar kun je in ieder geval mee beginnen.

joep

joep

19-05-2010 om 11:02

Cesartherapie

Cesartherapie is ook een mogelijkheid. Ook hier eerst een onderzoek of therapie wel noodzakelijk is, maar naast de beoordeling of de motoriek leeftijdsadequaat is (dus of er al dan niet een achterstand is) zoals bij de kinderfysio, wordt er ook heel goed en systematisch gekeken naar de kwaliteit van bewegen. Dus hoe ze beweegt.
Daarnaast gaat de therapie sterk van het kind uit, dus wordt er spelenderwijs gewerkt aan de motorische aspecten waar het kind zelf last van heeft.
Een verwijsbrief is niet nodig, therapie wordt ook altijd vergoed.
Succes hoor.

Mariska

Mariska

19-05-2010 om 13:38

Caesar therapie

Hele goede ervaringen mee, groetjes, Mariska

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.