Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
maaike zh

maaike zh

12-10-2009 om 12:44

Tips afplakken oogje

Ze hebben bij ons zoontje van 2,5 een dwalend oogje geconstateerd. Dus heel belangrijk om nu een oogje af te plakken om een lui oog te voorkomen! Het zou elke dag max. 2 uur moeten maar wat we ook proberen, het lukt niet. Kadootjes, zelf ook plakken, uitleggen. Maar ik ben zo blij dat we er zo vroeg bij zijn en ik wil zo graag dat het lukt. Heeft er iemand misschien tips of ervaring om te delen??! Ik zou er ontzettend blij mee zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-10-2009 om 20:56

Ik had vroeger een &^%$ hekel aan die pleisters, die nu trouwens veel leuker zijn geworden. Daarom had mijn moeder een piraten-ooglapje gemaakt. Dat wilde ik wél gebruiken.
Voor die pleisters zijn er trouwens 2 verschillende merken, het kan zijn dat het andere merk prettiger zit bij je zoontje. Het plakvermogen en de plaatjes zijn verschillend.

mijk

mijk

13-10-2009 om 11:10

Hier

twee plakkende kinderen. Bij ons werkte de stickerkaart bij zoon. Dochter was nogal idolaat van de oogarts en zij mocht iedere dag haar sticker op een vel papier plakken om aan de dokter te laten zien. Volgende afspraak hebben we de hele stapel meegenomen en heeft de dokter ze zelfs nog aan de hele wachtkamer laten zien. Ze was toen 3.. Zelf plakken vinden ze niet prettig zelf afhalen is essentieel. Dochter heeft ook een paar pleisters om mee te spelen en ze plakt nog regelmatig een knuffeloog af.

Wat ik ook wel deed was een hele leuke dvd alleen aan zetten als ze pleister op hebben

Het vervelende van die huilpartijen is dat het achter die pleister echt vol loopt dus soms maak ik hem dan een stukje los om leeg te laten lopen.

Wij palkken met pro optha, heel saai maar het enige merk dat bij zoon geen huidproblemen ga. Hij heeft aan zijn

luie oog ook een flinke pleisterallergie overgehouden...

Succes!

mijk

mijk

13-10-2009 om 12:27

Kleuren

Wij hebben dus dus saaie beige (pleisterkleur), maar daar kun je wel heel mooi met stift op kleuren. Dus ze kleurt zelf of ze dient een verzoek bij ons in.

Mijk

Druppels

een kind wat ik ken wilde ook niet meer plakken, en kreg toen druppels die het goede oog troebel maken ...
hij is al wel 7 weet niet of dat ook bij jongere kinderen kan...

Massi Nissa

Massi Nissa

13-10-2009 om 19:06

Tekenen

Ik liep elke ochtend met een nieuwe pleister naar mijn vader. Die maakte er dan een tekening op (ik mocht zelf bedenken wat). Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Ik ben beplakt van drie tot zes jaar.
Groetjes
Massi

maaike zh

maaike zh

14-10-2009 om 11:14

Bedankt

Ik wilde graag iedereen die gereageerd heeft bedanken!
Heel erg fijn. Ik vond de genoemde patsboem methode heel grappig. Probleem bij ons is alleen, zo snel wij de sticker erop plakken, zo snel trekt mijn zoontje hem er zelf weer af.... Maar ik ga zeker met de genoemde tips aan de slag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.