Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tussendoortjes


Angela67

Angela67

29-01-2014 om 19:27

het is een discussieforum

het is niet een persoonlijke vraagbaak.
gr Angela

Limi

Limi

29-01-2014 om 19:27

huh

"Hoe moeilijk is het nou om gewoon te zeggen 'het maakt niet uit welk tussendoortje je in de ochtend en in de middag doet'."

Als je het antwoord al weet, moet je de vraag niet stellen.

Vera

Vera

29-01-2014 om 19:55 Topicstarter

*zucht*

@Jippox: maar IK word erop aangesproken. Niet mensen in het algemeen. Men heeft het tegen MIJ. Als het dan zo algemeen is hier, hou het dan ook algemeen in de dingen die je zegt en ga mij niet aanspreken op dingen waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Sjongejonge, het lijkt wel alsof er geen grenzen zijn. Dat iedereen zn oordeel en mening maar ongevraagd over alles mag geven ook al is dat vervelend voor degene die er zelf helemaal niet op zit te wachten daar kritiek op te krijgen.

@Angela: zie mn verhaal naar Jippox. Volgens mij is het veel logischer dat als er een vraag gesteld wordt dat DAAR antwoord op wordt gegeven en niet ongevraagd andere dingen bekritiseerd gaan worden.

@Limi: dat antwoord wist ik niet van tevoren, dat heb ik uit de reacties gehaald die wel ingingen op mn vraag. Dussss...

ja maar ja maar

Of jij dat nou leuk vindt of niet, iedereen MAG hier ook gewoon zijn mening geven. Maar: jij beslist helemaal zelf of je er a) iets mee doet en b) of je je er überhaupt iets van aantrekt.
Ik denk dat je het toch echt veel te persoonlijk opvat allemaal. Haal uit de reacties dat wat voor jou waarde heeft, en de rest is voor jou niet van toepassing. En voor een ander wellicht wel.

Katniss

Katniss

29-01-2014 om 20:03

Forum

Ik vind het juist het leuke van het forum dat er niet alleen maar feitelijke antwoorden komen, maar ook af en toe eens tegengas of een heel andere zienswijze. Vergelijk het met een vraag of je een Peugeot of een Volkswagen moet kopen. Dan krijg je antwoorden variërend van 'Peugeot', 'ik zou een rode doen', tot 'tuttuttut, denk je wel aan het milieu?'. En uit al die verschillende antwoorden mag je dan precies plukken waar jij je goed bij voelt.

Angela67

Angela67

29-01-2014 om 21:14

jouw logica en mijn logica

Vera,
je zegt inderdaad netjes 'volgens mij is het logisch'.
Dat klopt, volgens jou, maar je post hier juist omdat er verschillende meningen leven. Jij trekt je zaken ontzettend persoonlijk aan en dat is niet zo bedoeld. Lees meerdere postings op het forum: er is altijd wel een 'twist' die de topic-starter niet bedoeld heeft. Als iedereen zo zou reageren als jij dan zou er dus echt alleen vraag/antwoord-postings geschreven mogen worden en moesten alle discussies op een speciale manier in aparte draadjes gevoerd worden.
Nou gebeurt dat laatste wel eens, als een onderwerp echt heel algemeen wordt en heel veel afwijkt van de oorspronkelijke vraagsteller.
Maar dat zou jij ook kunnen doen: je zou kunnen voorstellen dat iemand die niet helemaal reageert zoals jij wilt, zelf een draadje start omdat je dat prettiger vindt. Maar doe niet alsof jij bekritiseerd wordt omdat jij iets niet goed zou doen. Dat lees ik echt niet.
gr Angela

Vera

Vera

29-01-2014 om 21:37 Topicstarter

dan lees je niet goed angela

Mijntje

Mijntje

30-01-2014 om 07:06

antwoord

Je hoeft ook niet iedereen van repliek te voorzien, of te antwoorden. Als iemand een reactie geeft waar je niks mee hebt geeft dat niet. Wie weet heeft een ander er wat aan. Je trekt je alles teveel aan. En als niemand meer reageert verdwijnt het draadje weer vanzelf

ojee

mijn reactie heb je vast als vreselijke kritiek opgevat (maar het was goed bedoeld!). Het is net de manier waarop je het leest, je kunt het ook op een vriendelijke toon lezen hè.

Maar, waarom stel je dan een vraag het forum? (wederom vriendelijk bedoelde vraag). Eerst vraag je: 'wat zal ik doen, 's ochtends fruit en 's middags koekje of vice versa' en vervolgens geef je als antwoord op de reacties: 'ik ga niks veranderen aan mijn schema'. Dan heb je zelf al wat bedacht. Jouw antwoorden komen nogal chagrijnig en onaardig over, moet ik zeggen.

Vervolgens krijgen we later pas te horen dat je een zorgenkind hebt. Dat moet je er in de openingspost wellicht even bij zeggen, dan had je vast andere (voorzichtiger) reacties gekregen. Ik ging in ieder geval uit van een gewoon gezond kindje met een moeder met regeltjes-stress en daar reageerde ik op.

Vera

Vera

30-01-2014 om 16:47 Topicstarter

mamahippie

Eerst vraag je: 'wat zal ik doen, 's ochtends fruit en 's middags koekje of vice versa' en vervolgens geef je als antwoord op de reacties: 'ik ga niks veranderen aan mijn schema'. Dan heb je zelf al wat bedacht.
--> dat heb je verkeerd begrepen. Ik heb gezegd niks te willen veranderen aan het feit dat ik structuur aanhoudt voor mn kind. Binnen die structuur kan ik wisselen qua inhoud.

Het lijkt mij bij deze vraag totaal niet nodig te vertellen dat ik een zorgenkind heb aangezien dat losstaat van mn vraag wanneer ik welk tussendoortje kan doen. Dat ik overkom als stressmoeder ligt aan de reacties die ik van jullie krijg waar ik me aan irriteer. Ik ben totaal geen stressmoeder. Juist een relaxe moeder met een simpele vraag. Ik vind het bizar dat als ik een simpele vraag stel gelijk een labeltje op mij geplakt wordt dat ik dan wel gestressed zal zijn. Dat ik krampachtig vasthou aan structuur. Daar gespannen in ben ofzo. Terwijl ik toch echt meerdere malen probeer uit te leggen dat die structuur een bewuste keuze is die goed werkt in mijn gezin en we ons daar juist heel relaxed bij voelen.

Ik kan me goed voorstellen dat ik chagerijnig overkom want dan word ik ook van dit topic. Ik heb ervaring met meerdere fora. Ik weet hoe fora werken. Jullie kunnen mij allemaal wel uitleggen hoe een forum werkt maar dat weet ik maar al te goed. Maar dit heb ik op een forum nog nooit meegemaakt. Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met inlevende reacties. Dat mis ik hier totaal. Dus nee, het ligt niet allemaal aan mij.

even een aanvulling

op mijn eerdere bericht. Ik heb een opmerking gemaakt over de zorgen rondom je dochtertje, omdat je in één van je berichten schrijft dat ze niet in staat is om aan te geven wat ze graag wil. Het spijt me als ik daarmee (dwz het delen van informatie over jouw dochtertje met andere forummers) buiten mijn boekje ben gegaan. Het is nooit mijn bedoeling geweest om informatie prijs te geven die je liever voor je had willen houden. Los daarvan denk ik wel dat die informatie een andere blik werpt op jouw vraag, en dus ook tot andere reacties had kunnen leiden.
Maar goed, je merkt op dat jouw vraag geheel los staat van je zorgen, ik had er niet voetstoots van uit moeten gaan dat het één verband hield met het ander.
En wat ik al schreef: volgens mij doe je het goed. Als je dochtertje er wel bij vaart en jijzelf ook, waarom zou je dan afwijken van het ritme dat je nu hanteert? De inhoud daarvan kun je inderdaad wijzigen, en dan zie je wel hoe het loopt.
Succes.

Vera

Vera

30-01-2014 om 17:24 Topicstarter

Suzanne

Het was idd een bewuste keuze om niet te melden dat mijn dochter een zorgenkindje is. Maar ik neem het je niet kwalijk dat je dit gemeld hebt. Ik heb daar mijn verhaal over geplaatst elders op dit forum dus medeforummers hadden deze informatie zo kunnen vinden. Wat dat betreft is het niet geheim. Ik had alleen niet de behoefte dat met iedereen te delen zeker omdat ik het niet relevant vond voor mn vraag hier. Dankje voor je prettige reactie.

Laat los....

...nee, niet het ritme, maar de reacties.

Het valt mij ook vaak op dat je op fora meer en andere adviezen krijgt dan waar je om vraagt. Niet perse hier hoor, maar ook op andere fora. Het is goed bedoeld maar is soms ook heel vervelend. Zal vast liggen aan het feit dat het zo anoniem is. Je kunt zeggen wat je wilt want ze kennen je toch niet daar aan de andere kant van de computer en dat is veel makkelijk dan in real life!
Jij bent de moeder van je kind en jij weet wat het beste voor haar is!!Probeer het los te laten en alleen de antwoorden op je vragen er uit te pikken.

Ik geef mijn zoon altijd 's ochtends fruit en daarmee redt hij het best tot de lunch. Overigens krijgt mijn zoon ook op het kdv
's ochtends fruit. Ieder kdv doet het weer anders!

Oh ja, mijn zoon krijgt ook koek hoor!

maar dat is dus ook het medium

ik weet zeker dat als ik Vera zou kennen ik een genuanceerdere opmerking zou kúnnen maken dan zo op internet. Ik weet niet of het eraan ligt of het anoniem is of niet. In het echte leven ben ik ook vrij direct hoor, maar de toon waarop je iets zegt maakt veel uit. Als je iemand gewoon spreekt kun je je argumenten ook met meer woorden uitleggen dan alleen "waarom geef je eigenlijk koekjes?" of "je komt gestresst over". Waarschijnlijk leg je dan ook met veel meer woorden je probleem uit, wat meer kans geeft op genuanceerdere reacties.

mama2

mama2

07-02-2014 om 13:41

Nou

ik bedoelde het ook niet als kritiek hoor en daarbij vraag ik nog waarom je zo'n strakke structuur aanhoud omdat ik dat miste. Nu komt het op mij over als "we mogen enkel de vraag beantwoorden en verder onze mond houden" gezien je manier van reageren....

Om je vraag te beantwoorden, ieder kind is anders waarop het neer komt dat wij jouw kind niet kennen, een kind er niet beter of slechter van wordt om fruit in de ochtend te geven of andersom en we dus ook je vraag niet goed kunnen beantwoorden. Kijk naar je kind, hou je schema en kijk zelf hoe ze reageerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.