Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tweeling 2,5 worden bijna elke nacht wakker door honger

Hallo allemaal,  wij hebben een 2ling van 2,5 jaar bijna en sinds de laatste tijd (toen het langer licht begon te worden) slapen ze slechter waardoor ik en me parnter apart moeten gaan slapen zodat we een beetje kunnen rusten. Wanneer ze een pap flesje op hebben dan slapen ze weer maar dan beide apart bij papa en mama. Ik heb het vermoeden dat het hun laatste pap rond 19.00 te dun is. Ze krijgen rond 17.00 normale eten en gaan dan rond half 7 in bad. En dan tegen half 8 te bed. Nu dat ze vaker wakker zijn proberen wat later naar te doen. Maar heeft weinig effect. Mijn idee ia dus hun pap wat dikker te maken. Iemand tips? 

probeer het 

Mijn kinderen kregen op die leeftijd in de nacht nog een tuitbekertje karnemelk met fruit als ze honger hadden. Soms 2x per nacht. Tot hun vierde jaar bleven ze af en toe in de nacht 'komen'. Die periode kan te lang zijn, 12 uur zonder voedsel is wel veel gevraagd voor een kleintje. Er zijn er vast ook wel die er tegen kunnen. Die van mij konden dat niet.

2,5 jaar oud en nog pap uit een fles? Dikkere pap maken die met een lepel gegeten kan worden,  zelfde hoeveelheid pap minder melk.  Als ze met een lepel eten zijn ze daar even met bezig,  met de handen en met de mond, er treedt dan een verzadigingsgevoel op. Pap die je snel weg kan drinken geeft geen seintje aan de hersenen dat er genoeg gegeten is, je blijft trek houden of hebt alweer snel trek. 

Probeer het zelf maar eens met je fruit.  Hoeveel trek heb je nog na 2 geperste sinaasappels (wel de velletjes ook opdrinken) en hoeveel trek heb je nog na 1 sinaasappel pellen en in partjes opeten. pellen zult versteld staan. 

Hier kind van bijna 2,5. Eet gewoon mee, rond half 7/7 uur in bad, daarna lekker op schoot voorgelezen worden met in de fles een pyamapapje. 

Proberen inderdaad of wat anders proberen.. 

Is het honger of willen ze lekker bij papa en mama liggen? Het is ook de leeftijd dat kinderen snachts wakker worden en nabijheid zoeken. 

Mocht dat het zijn, dan zou ik me de rit naar de keuken besparen en ze lekker bij je in bed nemen. Omdat het er twee zijn, zul je misschien moeten splitsen of je bed wat groter moeten maken om zelf ook nog door te kunnen slapen. 

Is het rond 5.00u? Dan kan het ook koud zijn, maar dan vallen ze vaak wel weer moeilijker in slaap en is samen slapen ook een oplossing.

Wat lastig voor jullie allemaal! 

wat eet de tweeling gedurende de dag? Hebben ze 3 vaste eet momenten op de dag en 2 tussendoortjes? Hebben ze wel water om te drinken in de nacht? slapen ze samen op 1 kamer of apart? Zou het kunnen dat ze elkaar wakker maken en liever bij papa en mama liggen? 

De tip om pap met een lepel te geven lijkt me het proberen waard! 

Andere gordijnen, die meer verduisteren?

Of luxaflex als extra. (Ook makkelijk als zonwering igv fel zonlicht overdag.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.