Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Vakantie mrt dreumes en peuter

Hoi!

Ik ben op zoek naar tips voor het vervoer van een dreumes en peuter op vakantie.
In september gaan we met het vliegtuig naar het buitenland met onze dochter (ruim 3,5) en zoon (dan iets ouder dan 1,5). Voor dreumes nemen we natuurlijk een buggy mee, maar we twijfelen over of we nog iets mee moeten nemen voor vervoer van peuter. Thuis gebruiken we vaak de kinderwagen met plankje. Dochter staat op het plankje, loopt of gaat mee op de loopfiets. Op de buggy die we meenemen op vakantie kan geen plankje gemonteerd worden, en we nemen ook geen fietsje mee. Dochter kan prima lange stukken lopen maar als ze moe is wil ze wel graag op het plankje of niet meer staan/lopen, en ik kan me voorstellen dat dat op vakantie regelmatig zal voorkomen.
Ik zat zelf te denken om een tweedehands tweelingbuggy te kopen, of een opvouwbare bolderkar zodat ze indien nodig beide kunnen zitten. Wie heeft goeie tips of ervaringen? Is een opvouwbare bolderkar handig? Kunnen ze daar een beetje fatsoenlijk in zitten en indien nodig zelfs slapen?

Bedankt alvast!

P.s. sorry voor de spelfout in de titel 

Misschien een draagzak mee voor dreumes, zodat peuter in de buggy kan indien nodig? 

Ik zou ook een draagzak mee nemen. Met dagjes uit neem ik die nu mee voor onze peuter van bijna 3,5. Prop hem ergens onderin de rugzak en als ze echt moe is dan kan ze lekker op mijn rug. Laatst nog een halve dierentuin door gewandeld op die manier.

Een 2ehands buggy voor de peuter kan ook, maar dan loop je daar ook mee te sjouwen als je m niet nodig hebt. Dan is het misschien handiger om toch de wandelwagen en plankje mee te nemen. 
Het hangt ook af van je plannen in de vakantie. Ga je lange dagen met veel lopen maken of valt het wel mee? Als er geen wielen beschikbaar zijn kunnen ze met 3,5 jaar best ver lopen. En voor het laatste moeilijke stuk kun je de dreumes misschien op de arm dragen?

wij hadden ook een draagzak en een buggy mee. Sowieso vonden wij het met het lange wachten op het vliegveld fijn om ze beide vast te hebben zitten, zodat ze niet weg kunnen lopen als je ook je bagage nog  in het oog moet houden. En op vakantie onderneem je ook meer en onze peuter was daardoor duidelijk vaker moe dan thuis en wilde ook vaker stukjes in de buggy. Dreumes in de draagzak is dan ideaal. 

Rugdrager en buggy inderdaad. Al zat oudste ook vaak gewoon bij papa op de schouders. 

Ik zou ook voor een draagzak voor dreumes gaan. En bij gebrek aan beter heb ik ze ook wel eens samen (jongste bij oudste op schoot, sjaal er omheen gebonden) in een gewone buggy gezet...

idd, dreumes in de buggy en als peuter moe wordt die in de buggy en dreumes in de draagzak. 

En als het er erg warm wordt dan misschien een rugdrager/zitje.

Iemand ervaring met een plankje achter de buggy? Ik zag dat ze daar speciale koppelstukken voor verkopen, maar vraag me af of het stabiel genoeg is en nog goed te duwen is. 

Caramelfudge

Caramelfudge

10-07-2022 om 22:48 Topicstarter

Dank voor jullie reacties! Behoorlijk unaniem Nog tips voor een draagzak voor een grote dreumes (al ruim 14 kg)? Ik heb een Tula free to grow, al een tijd niet gebruikt. Zou dat nog passen?

Caramelfudge

Caramelfudge

10-07-2022 om 22:49 Topicstarter

Tara82 schreef op 10-07-2022 om 12:40:

Ik zou ook een draagzak mee nemen. Met dagjes uit neem ik die nu mee voor onze peuter van bijna 3,5. Prop hem ergens onderin de rugzak en als ze echt moe is dan kan ze lekker op mijn rug. Laatst nog een halve dierentuin door gewandeld op die manier.

Je hebt dan je peuter in de draagzak? Welke heb je? Is dat niet zwaar?

Caramelfudge schreef op 10-07-2022 om 22:48:

Dank voor jullie reacties! Behoorlijk unaniem Nog tips voor een draagzak voor een grote dreumes (al ruim 14 kg)? Ik heb een Tula free to grow, al een tijd niet gebruikt. Zou dat nog passen?

Ik heb de fidella die is half met banden knopen, de peutermaat tot maat 104. Peuter is 92 cm, 12.5 kg en 2.5 jaar.

De tula kun je proberen, als zijn rug goed over de lengte wordt ondersteund is t prima toch?

Je kan ook op het vakantieadres informeren naar de mogelijkheid van het huren van een bolderkar.

Caramelfudge schreef op 10-07-2022 om 22:49:

[..]

Je hebt dan je peuter in de draagzak? Welke heb je? Is dat niet zwaar?

Ik heb een Tula free to grow. Peuter is nu 17,5 kilo ongeveer. Het gaat prima. De draagzak is tot 22 kilo ofzo. Het is dat ik hem maar heel af en toe gebruik, want anders had ik wel een grotere peuter draagzak gekocht. Ik merk namelijk wel dat haar benen er heel erg uitsteken en dat je precies kunt zien waar het randje heeft gezeten. Maar ze klaagt er nooit over. Ik trek hem wel heel goed strak aan,want als ze achterover gaat leunen is het een stuk zwaarder om balans te houden. Als ze gewoon goed zit vind ik het prima te doen. Al was het laatste in de dierentuin wel erg zwaar, maar dat kwam meer door het heuvel op lopen en dat we door de enorm warme Bush en desert moesten. Ik laat nog af en toe de hond uit met haar op mijn rug. Dat scheelt een hoop getreuzel. Ze vind het ook gezellig. 

Als je normaal nooit een draagzak gebruikt, test het vooral ook even met je kind. Onze peuter schreeuwde moord en brand als ze er in zat op die leeftijd 🙈 Dreumes vindt het wel prima.

Overigens, wij hebben ook peuter van 3,5 en dreumes van 1,5 en nemen gewoon de kinderwagen met plankje mee. Wij gaan wel met de trein dus in die zin al andere reis. Ik denk dat als we met het vliegtuig zouden gaan we ook daarvoor hadden gekozen. We hebben eerder, toen peuter nog 8 maanden was, kinderwagen meegenomen met het vliegtuig en dat ging prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.