Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

25-11-2009 om 14:12

Van lopen naar los lopen

Zijn er trucjes om mijn dreumes van aan het handje lopen naar los lopen te krijgen? Volgens mij kunnen ze het wel want ik heb ze nog nauwelijks vast maar zodra ik ze tracht los te laten grijpen ze zich aan me vast of storten zich ter aarde.

Misschien kan ik ze een handje (of juist niet eigenlijk) helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

25-11-2009 om 14:38

Oefenen

Dat is echt de enige truc, oefenen en nog eens oefenen en dan ineens zien ze het licht

Mariska

Mariska

25-11-2009 om 19:18

Berber

Als je met z'n 2tjes bent kun je ze van de 1 naar de ander laten lopen door ze aan te moedigen. Op je knieen en bv je partner tegenover je en dan joelen - zie je het al voor je? hahahaha

Hanne.

Hanne.

25-11-2009 om 19:51

Touwtje of afleiden

Klinkt misschien raar, maar laat ze ipv jouw hand eens een touwtje vasthouden. Geeft vrijwel geen steun, maar wel de zekerheid voor het kind dat het wordt 'vastgehouden' Als je merkt dat ze niet aan het touwtje trekken kan je het gewoon loslaten.

Een andere optie is 'afleiden' Geef ze iets in hun handen wat interessant is. Grote kans dat ze zich zo op dat voorwerp concentreren dat ze vergeten dat ze niet los durven lopen. (mijn jongste kon in eerste instantie alleen los lopen met een paar sokken in de hand...)
ps beide opties werken uiteraard alleen als het kind het eigenlijk al kan, maar vooral bang is om het al helemaal zelf te doen.

Ook van de een naar de ander

Onze zoon heeft vrijwel niet aan het handje gelopen. Geen interesse. Volgens mij kon hij wel los staan/lopen maar durfde het niet. Op een gegeven moment gewoon geprobeerd of hij van mij naar man kon lopen en zo deed hij in 1 keer 6 stappen en sindsdien ging het alleen maar beter.

Wel liep hij nog een tijdje met zijn armen in de lucht, zo schattig!

Kiki

Kiki

25-11-2009 om 20:27

Berber, mijn zoontje heeft maaaaaanden zo gelopen

Nou ging mijn zoontje sowieso pas na ruim 19 maanden lopen. Wij hebben nog een heel lollige foto dat hij tussen ons in loopt, bij ieder van ons een vinger vasthouden. Maar echt niet loslaten hoor, want oeh dat is zo eng.

Wij hebben hier ook wat Emile Ratelbandtrucjes uitgehaald, 'Kom op, je kan het, het is niet eng' Maar meneer bleef lekker koppig. Ik had me er al bij neergelegd dat ik op zijn zestiende ook nog aan een vinger moest meelopen.
Uiteindelijk na maanden aan twee vingers gelopen te hebben stond hij ineens op en liep de hele kamer door, twee of drie weken voordat de naamgenoot van jouw zoontje werd geboren

Merel78

Merel78

26-11-2009 om 20:37

Berber

da's volgens mij wel echt het begin hoor. Mijn dochter deed dat ook in het begin, vooral eerst heel dicht bij elkaar staan en het was meer storten dan lopen (en toen liep ze al langs de tafelrand en bank enzo). Maar gaandeweg konden we steeds meer een ieniemieniepasje naar achteren doen en uiteindelijk had ze het door en durfde ze ook. Leuk joh, hoop dat ze het gauw door gaan krijgen

Merel

Mariska

Mariska

28-11-2009 om 19:04

He berber

ja TE leuk hoor als ze gaan lopen... ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de dagen dat ze alleen nog op hun rug lagen met hun armpjes maaiend in het rond... nu ren ik er de hele dag achteraan... hahahaha

TSJAKKKAAAAAAAA!

Victorinemvfiene

Victorinemvfiene

28-11-2009 om 19:58

Overlopen

Niet elke dreumes laat zich verleiden tot het overlopen. De onze vertikte dat echt, ze ging er gewoon bij zitten lachen. Aan de hand liep ze al wel hele stukken zelfs buiten alleen het los lopen duurde en duurde maar. En opeens liep ze boen steeds stukjes als ik niet keek als ik het dan aan haar vader wilde laten zien vertikte ze het weer.

En toen liep ze ineens door het bad heen en weer. We zeiden toen tegen haar dat ze het dan ook op de vloer kon. Vanaf dat moment loopt ze.

Ze liep meteen goed en veel.

3kids mam

3kids mam

28-11-2009 om 20:47

Leren lopen

Onze 3 kinderen, deden het alledrie anders. Oudste ging met korte tussenpozen eerst staan, toen langslopen, vervolgens los staan en al snel daarna los lopen, de middelste liep al heel lang langs en aan de hand maar het duurde bij haar ook echt nog heel lang voor ze uiteindelijk los ging lopen en de jongste (15 maand) zette van de week zomaar een paar stapjes terwijl ik dacht dat hij niet eens los kon staan en ik vorige week nog tegen iemand zei dat het echt nog wel een paar maand zou duren voor hij zou gaan lopen. Ik kan nog steeds niet geloven dat hij nu opeens losse stapjes zet terwijl hij een week geleden nog zo wankel als wat was. En dat terwijl de middelste al maanden heel stevig stond voor ze eindelijk haar eerste stapjes deed.
Wel leuk he

Simone

Simone

28-11-2009 om 22:41

Berber... ot

Moe???? van het achter die twee aanrennen?
Ik zou wel een winterslaap willen houden
Nee hoor, het is fantastisch de meiden gingen hier tussen de 16 en 18 maanden alle twee loslopen en ik lach me inderdaad ook af en toe suf om die twee....
Vraag je een kusje aan de 1 komt de ander ook meteen met getuite lipjes aanrennen, wil de een boekje lezen wurmt de ander zicht er ook tussen.
Maar ook die twee samen, hele verhalen als ze net op bed liggen.....maar goed, da's vast erg herkenbaar

Simone, mama van 4 ridders en onze prinsesjes Hannah & Eva

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.