Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

27-07-2010 om 15:40

Verhoging bij peuters

Onlangs vertelde iemand me dat verhoging bij kleine kinderen ook door vermoeidheid veroorzaakt zou kunnen worden. Dat ze daarom vaak aan het eind van de dag warmer zouden zijn dan aan het begin. Deze persoon stelde ook dat alles tussen de 36.5 en 37.9 normaal is, mits het kind verder niet ziek is. Weet iemand of dit juist is? Of is het onzin?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan

Dit is de uitleg van Wiki:

Voor de mens ligt de normale lichaamstemperatuur tussen de 35,8° en 37,2° Celsius . Er bestaat een zekere dagelijkse variatie; 's nachts om ca 3 uur is de temperatuur het laagst, 's avonds om ca. 18 uur het hoogst; daarnaast kan bij grote lichamelijke inspanning de temperatuur tot boven de 38°C oplopen zonder dat dit abnormaal kan worden genoemd.

Mariska

Mariska

28-07-2010 om 14:08

Berber

Lijkt me iets om aan de kinderarts te vragen

Hebben je mannetjes iedere dag aan het eind van de dag verhoging?

X

Mariska

Mariska

31-07-2010 om 18:50

Kip ik heb je

Als ik mijn huisarts bel en zou zeggen: mijn kind heeft 39 koorts dan is ie nog niet onder de indruk... staat ie nog rechtop? drinkt ie? kijkt ie normaal uit zijn ogen? Oftewel: doet ie het nog? Dat is voor hem het allerbelangrijkste. Want er zijn kinderen met minder hoge verhoging die heel duf kunnen zijn en niet zichzelf zeg maar... Nou ja, wat ik wil zeggen is dat ik denk dat mijn huisarts jou wel gerust zou kunnen stellen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.