Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Verkleedspullen peuter

Mijn tweejarige krijgt steeds meer lol in verkleden. Uitgebreid is ze in de weer met een zonnebril, tasje en armband. Verkleedspullen lijkt me dus ook wel een leuk cadeau voor Sinterklaas. Echte verkleedkleren lukken nog niet, omdat ze zichzelf nog niet aan kan kleden. Hebben jullie tips voor leuk spul dat bij jullie peuters een hit is? 


miss iets van een paar mooie en gekke hoeden om mee te verkleden? Een tasje? Toverstafje en dan van die leuke vleugels wat ze aan kan doen? Dat ze n soort feetje is. Kroontje? Miss kun je in een feestwinkel een paar van die gekke brillen vinden? In feestwinkels hebben ze nog wel eens van dat leuke spul, zoals die hawai bloem kettingen.

Bb19bb21

Bb19bb21

22-10-2021 om 14:49 Topicstarter

Allemaal prima ideeën denk ik! Hebben jullie voorbeelden van waar ik mooi spul kan kopen? En ook een beetje op peuter formaat? 

Hema heeft vaak pakjes met cape en los rokje .Dit kan ze zo al heel snel zelf aan doen. De tutu is op mijn groep favoriet

Bb19bb21

Bb19bb21

22-10-2021 om 16:43 Topicstarter

De tutu van Hema heeft ze inderdaad en vindt ze gaaf! Een cape zie ik helaas op dit moment niet in het assortiment

Bij de halloween collectie van hema zat dacht ik wel een cape. Maar ik zou vooral ook even kijken op vinted en marktplaats. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-10-2021 om 19:29

Kijk eens bij de kringloopwinkel. In de speelgoed hoek hier ligt een heleboel verkleedspul. (En tussen de gewone kleding hangen soms ook verkleedpareltjes).

Oproepje op Facebook( als je dat hebt?). Krijg je vaak leuke dingen op van bekenden die je over kan nemen.
Marktplaats voor de HEMApakjes?

Mijn 2-jarige wordt bijna 3. Zij kan inmiddels al aardig wat zelf aan doen. Dus overweeg misschien toch ook echte verkleedpakjes. 
Het makkelijkst is een broek. Dus een brandweer-, politie-, verplegers-, leger- of superheldenbroek bijvoorbeeld. En daar dan iets bovenop. Wellicht moet je daar dan bij helpen (ligt een beetje aan de moeilijkheidsgraad).
De prinsessenjurken en dierenpakken zullen inderdaad meer hulp nodig hebben, maar die dierenpakken vindt mijn meisje bijvoorbeeld wel heel leuk.

Schoentjes, kroontjes en maskers vallen ook erg in de smaak.

de schoentjes mogen hier niet ivm nek-breek-gevaar… maar verder is de kringloop en dan vooral vlak voor carnaval echt een goudmijn als het gaat om leuk verkleedspul. Onze collectie is al aardig gegroeid inmiddels. Prinsessenjurken zijn hier (uiteraard….) favoriet. Maar mama nadoen met armbanden, een tasje, een zonnebril en een hoed is natuurlijk ook superleuk. 
In vakantie / weekend als we thuis blijven mag er Zelfs make up bij. Helemaal de bom (vanaf 3 jaar) 
Superleuk met die kleintjes! 

Ik heb twee peuters van twee jaar en een paar maanden, en hun grotere broer van 4 heeft drakenvleugels van Dreamy Dress Ups. Die zijn er ook in vlinders. Een van de twee peuters kan die vleugels al zelf omdoen en ze hebben er dikke pret mee. 
En we hebben ook veel van de kringloop. 
Ik heb trouwens ook toen ik een weekend weg was heel leuk verkleedspul gehaal bij TK Maxx, die zit hier helaas niet in de buurt.

een cape is snel gemaakt: halve cirkel uit stof knippen, uit de rechte kant een kleine halve cirkel knippen, omzomen. 2x ± 10 cm lang, 4cm breede strookjes knippen en dubbel vouwen, stikken omdraaien, aan een uiteinde een stukje klitteband en dan aan weerszijde van de korte cirkel vast naaien. 
Et voila een cape.

Mijn vader had vroeger eens oude schoenen van mij zilver geverfd toen ik met carnaval prinsesje was. Vond ik super gaaf en veel andere meisjes ook.
En zo'n tutu rokje is ook leuk. Of iets met een jasje, dat kan ze makkelijk zelf dichtmaken. De fantasiespelfase is heel leuk, geniet ervan.

Ik kocht dat vroeger in een winkel met feestartikelen en carnavalskleding.

Bb19bb21

Bb19bb21

23-10-2021 om 15:21 Topicstarter

Leuk om te horen dat andere peuters ook zo van verkleden genieten! Ivm vergevorderde en niet al te makkelijke zwangerschap ben ik vooral op zoek naar zaken die ik online kan bestellen. Dat vind ik qua maten e.d. wel lastig, zo heb ik al eens een te grote hoed besteld e.d. en zijn sommige armbandjes wel heel kwetsbaar. Ze vindt op dit moment vooral mama nadoen leuk. Dan doet ze haar speelgoedtelefoon in haar tasje, geeft mij haar pop om op te passen en 'ik ga even werken mama!'. Hilarisch 😂. Heel ingewikkeld hoeft het spul dus niet te zijn nog, maar zou haar wel graag een leuke Sinterklaas geven straks en worstel echt waar ik (online) mooi spul kan vinden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.