Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Nyx

Nyx

22-02-2022 om 14:37

Verzwaringsslaapzak

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een verzwaringsslaapak en zoja; wat was je ervaring?

Onze dreumes (20 mnd) slaapt altijd al erg slecht en licht. Ze droomt veel en praat veel in haar slaap, waarop ze steeds wakker wordt en niet zonder hulp in slaap komt. Ze slaapt al bij ons, maar ook dat maakt geen verschil. Nu las ik over verzwaringsdekens en hoe deze helpen bij mensen die snachts onrustig slapen en veel prikkels te verwerken hebben. De moeite waard om te proberen leek mij, maar ik schrik van de prijzen van de slaapzakken. Dekens worden voor deze leeftijd nog afgeraden. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen, voor ik ga investeren.

Alvast bedankt! 

Mag dat al wel op deze leeftijd? Ik zou het zelf voor kind van 1,5 te eng vinden.

Ik zou eerder inzetten op ontprikkelen voor bedtijd.

JtM

JtM

22-02-2022 om 15:17

Vanaf 2 jaar mogen ze met een dekbed slapen toch? Dan zou ik voor over 4 maanden een verzwaringsdekbed kopen en tot die tijd inzetten op 'ontprikkelen'  zoals Due aangeeft.

JtM schreef op 22-02-2022 om 15:17:

Vanaf 2 jaar mogen ze met een dekbed slapen toch? Dan zou ik voor over 4 maanden een verzwaringsdekbed kopen en tot die tijd inzetten op 'ontprikkelen' zoals Due aangeeft.

Er zijn website die verzwaringsdekens pas vanaf 5 adviseren dus zou er niet zomaar van uit gaan dat het mag zodra dekens mogen. 

@ To: Ik heb zelf een gebreide verzwaringsdeken gekocht voor op de bank omdat ik oa bij iemand las dat haar kinderen na het zitten onder de verzwaringsdeken voor bedtijd al beter gingen slapen. Hij is 'n niet binnen dus kan mijn eigen ervaring nog niet delen. 

Nyx

Nyx

22-02-2022 om 19:49 Topicstarter

bedankt voor de reacties.

De slaapzakjes zijn aangepast aan het gewicht van het kind en hebben aan 1 kant in een deel verzwaring. Dus ik denk dat dit wel kan. Maar dat is ook meteen mijn bezwaar, dan moet je weten of je kind een buik- of rugslaper is en ik heb geen idee, zo onrustig is ze. 
 
Een deken zou ik best al durven gebruiken, maar de verzwaringsdekens worden echt pas vanaf wat ouder aangeraden en ik zag een kleine variant van 3 kilo maar dat is nog te zwaar. 
Ik heb die gebreide deken bekeken en laat ik nou eens lang geleden zoiets zelf hebben gemaakt. Het ligt nog op zolder, misschien is dat inderdaad een goed idee om voor het slapen gaan onder te gaan zitten. Ik ga het van zolder halen en ben erg benieuwd naar jouw ervaring.
Ik heb nu ook een gewone wollen deken gepakt en ga die over haar heen leggen. Dit is ook al wat zwaarder. En ik heb warmteknuffels besteld, deze zijn 700 gram. Misschien doet dat ook wat. 

ipv de deken/slaapzak hebben we voor ons kleinkind van net 2 jaar een slaaptunnel gekocht. Die is boven en onder open en gaat om het matras. Is vrij dun, maar geeft wel het geborgen en verzwaarde gevoel. Door de dunne stof ook zomers goed te gebruiken.

Nyx

Nyx

22-02-2022 om 20:17 Topicstarter

Max88 schreef op 22-02-2022 om 20:12:

ipv de deken/slaapzak hebben we voor ons kleinkind van net 2 jaar een slaaptunnel gekocht. Die is boven en onder open en gaat om het matras. Is vrij dun, maar geeft wel het geborgen en verzwaarde gevoel. Door de dunne stof ook zomers goed te gebruiken.

Daar las ik inderdaad ook over. Bevalt dat? 

verzwaringsdeken mogen we op het werk alleen toepassen als we toezicht erop hebben (zorg). 
Alternatief is een ballendeken. Is lichter dan verzwaringsdeken maar geeft meer druk dan een normale deken. 

nyx: bevalt zeker. Is minder aan het woelen en slaapt nu 9 a 10 u achter elkaar ipv elke 2 uur brullen. Is een kind dat contact nodig heeft, prikkelgevoelig is. Kruipt er niet onder vandaan is er nog niet onder terecht gekomen. De stof is vrij luchtdoorlatend.

Waar slaapt jullie dreumes nu onder/in? 
Is ze niet gewoon onrustig van de kou? 
En ze hadden graag iets over zich heen (hebben ze van mij, doe ook geen oog dicht als ik niks over me heen heb). 

Wat gebeurt er als je haar instopt onder een (dubbelgevouwen) badlaken? 

Ik heb er zelf geen ervaring mee (hadden ze destijds nog niet uitgevonden), maar ik hoor goede verhalen over dit speciale Nunki. "instoplaken" van Fedde en Kees

www.feddekees.nl

Bijtje82

Bijtje82

24-02-2022 om 07:36

Mijn dochter trapt juist de dekens weg omdat ze het te warm heeft. Dan slaapt ze ook heel onrustig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.