Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Vieze mama?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

15-05-2009 om 13:49

Verbaasd

Ik ben verbaasd als ik lees dat er niet elke dag schoon ondergoed aangetrokken wordt. Een hemd 2 dagen dragen zou ik niet zo'n probleem vinden, maar een onderbroek dat vind ik echt vies. Als ze hier 's avonds douchen doen we de volgende morgen ook nog een schone onderbroek aan, verder elke morgen. Nu snap ik ook wel dat sommigen hier zo weinig wassen, dat vond ik bij andere topics ook al zo vreemd.

Guinevere

Guinevere

15-05-2009 om 14:14

Yaron

Yaron, welke afmeting onderbroeken dragen jullie dan thuis?
Hier beslist elke dag schoon ondergoed, en het rompertje soms om de dag, maar die kleine dingetjes zijn beslist geen volle trommel hoor!

Yaron

Yaron

15-05-2009 om 14:29

Hele grote

Nee hoor, maar als je het ondergoed van man, mijzelf en de drie kinderen op een stapeltje legt is het toch wel meer dan een klein dingetje en samen met de handdoeken, keukendoeken, theedoeken en aanrechtdoekjes van 2 dagen heb ik toch echt wel een trommel vol.

wilma W

wilma W

15-05-2009 om 21:03

Herkenning

Hoi,

Ik ben ook zo'n vieze mama, maar gelukkig niet de enige.

Hier 2 of 3x per week onder de douche.. en eigenlijk ook alleen dan schoon ondergoed.

Handen wassen denk ik eigenlijk alleen na het eten en toiletbezoek (alleen als ik het zeg, vast niet altijd dus, erg hè). Ik kan me van vroeger ook niet herrinneren dat het mijzelf zo geleerd is.

Heerlijk die herkenning...

Massi Nissa

Massi Nissa

15-05-2009 om 21:08

Elke dag

Onze dochter van 2,5 gaat elke dag in bad. Als pasgeborene was ze al helemaal verzot op de tummytub en we hebben de gewoonte er maar in gehouden. Elke avond eten, bad, boek (soms meer), lied (meestal drie), bed. Een gedoe vind ik het niet echt, dat badje duurt nog geen vijf minuten en terwijl zij speelt, hang ik een was op of maak ik de badkamer een beetje schoon ofzo.
Kleding: bij dochter elke dag alles schoon, misschien 1x per week kan ze een broek nog een dagje aan. Ze wordt vies van buiten spelen en zelf eten (al gaat dat steeds beter). Ik trek zelf alleen elke dag schoon ondergoed aan, met broeken doe ik zo drie, vier dagen.
O ja, mijn man komt uit een warm land en denkt dat je kleine kinderen in een soort ruimtepak moet aankleden als ze naar buiten bij een temperatuur van onder de 20 graden. Aangezien hij degene is die haar 's ochtends wegbrengt, draagt ze meestal (tussen september en mei in elk geval, haha): romper, t-shirt, trui, broek, maillot, jas, wanten, das, muts. En ze is vrijwel nooit ziek :-p. Dat komt dan vast door haar moeder, die haar expres luchtig kleedt op mamadagen, haha.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

16-05-2009 om 11:11

Maar massi

Maar Massi, hoe krijg je dat dan voor elkaar, een kind maar 5 minuten in bad doen? Als ik mijn zoontje uit de douche probeer te halen vóórdat ie er een half uur in heeft gestaan, heb ik de meest vreselijke krijspartijen in mijn oor. Dus kies ik er dan maar voor om het minder vaak te doen, maar dan mag ie er wel lang in blijven staan. Al dan niet in het gezelschap van papa, mama en/of broer. Wij hebben gelukkig een nogal ruime douche.

Wil best 5 min

hier heb ik thein ook wel eens 5 min eronder gedaan, als die weer eens in zijn broek gepoept had. Dan is het hup doche aan, eronder,vlug soppen en douche uit.
Hier gaat hij overigens ook altijd mee met mama of papa.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-05-2009 om 12:19

Guinevere

Ik laat het badje vollopen, zet dochter erin en trek meteen de stop eruit. Het water loopt er dan langzaam uit (gat zit aan de onderkant en bad staat in ons grote bad). Als er nog maar een klein laagje in het bad staat, mag ze stampen. Als al het water weg is, is de lol er ook af. Handig, he? Hier komt het gekrijs na het badje: afdrogen vindt ze vreselijk, evenals nageltjes knippen, oortjes schoonmaken etc.
Groetjes
Massi

Schoon ondergoed

Hier kinderen wel elke dag schoon ondergoed. Er komen toch altijd wel wat urinedruppels in terecht. Vind ik niet zo fris...

Mathilde

Mathilde

17-05-2009 om 16:56

Wekker

Ik zet de kookwekker als ze douchen, want oudste staat er ook met gemak een uur onder. Ik zelf trouwens ook, en de laatste tijd zet ik dus ook voor mezelf de kookwekker haha. Ik mag niet langer dan zes minuten van mezelf, korter haal ik nog niet (ben begonnen met 10 minuten, erg he).
Mathilde

mammalies

mammalies

17-05-2009 om 21:59 Topicstarter

Geruststelling

Wat een geruststelling hier...
Het kan dus zeker schoner (respect!) maar wij zijn toch ook niet de floddertjes van het land. Ach, het is ook gewoon een kwestie van drukte en niet zo enorm gedisciplineerd zijn: drie dagen per week werken wij beiden en zijn we al blij als we het eten rond zeven uur op tafel hebben. Dan ook nog bad wordt veel te laat. En vooruit koken lukt maar zelden..

Dank voor de feedback!

Wat een gemak!

Hoi ,
ik woon in thailand,
het is hier zo warm, dat de kinderen (als ze niet op school zijn) ELKE dag in bad gaan ("moeten", naar thaise standaard)
en wisselen twee maal per dag van kleren (je kan je de was inbeelden!! Gewoon elke dag kleren wassen!!!)

Soms als de kindjes bekaf zijn, denken we ook wel, nlou dan maar een kattewasje met washandje en morgen in bad, maar owee als de thais dat horen!!!

Maar wel elke dag verse onderbroek,
mag wel, met de druppeltjes plas en zo, en het lijkt me toch echt wel wat schoner!!!

Titske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.