Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Voorkeur voor eten (chocopasta, chocopasta, chocopasta!)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

14-11-2012 om 08:25

4 boterhammen

Die gingen er bij mijn 2e makkelijk in hoor, toen hij 3 was. En nog steeds nu hij 4 is. Maar hij beweegt ook de hele dag, kan geen tel stil zitten.

Je kunt volgens mij geen algemene regel stellen voor kinderen. Ze verschillen zoveel in grootte en beweeglijkheid, en dan heb je ook nog voorbereidingen op groeispurten enzo. Ik zou niet blij zijn met een kdv die een limiet stelt, zonder naar het kind te kijken.

Vic

Vic

14-11-2012 om 12:39

Misschien niet helemaal hetzelfde, maar onze bso heeft wel een limiet van 5 boterhammen. En daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn dochter eet daar alleen op woensdag brood (de rest van de week heeft ze 2 bolletjs mee naar school, die niet altijd opgaan), en ze kan daar aardig eten. Zeker als er dan lekkere dingen zijn, schranst ze gerust die 5 toegestane boterhammen naar binnen. Ze is niet dik, maar 5 boterhammen is een prima maximum voor kinderen. Ik vermoed, maar zeker weten doe ik het niet, dat eventuele beginnende puberjongens heus wel 6 boterhammen mogen als ze daar behoefte aan hebben.

Valkyre

Valkyre

14-11-2012 om 13:44

Afwisselen

Wat wij doen is afwisselen tussen zoet en hartig. Drie boterhammen met zoet achter elkaar doen we dus niet (misschien is dat iets om te opperen op het KDV? Dus dat er na de zoete boterham eerst weer hartig gegeten moet worden?)

Onze Spruit is vrij slank, en had op peuterleeftijd iets ondergewicht tov zijn lengte. Maar hij at ook regelmatig vier boterhammen op het KDV, en dan nog 1-2 bij het ontbijt, vooral als hij midden in een groeispurt zat. Ik zou het niet goed gevonden hebben als hij op het KDV dan maximaal 2 of 3 boterhammen had gekregen. Het arme joch had gewoon schreeuwhonger!

Hij eet gelukkig precies wat hij nodig heeft, dus stopt ook weleens halverwege een zeer begeerde boterham met hagelslag met eten, gewoon omdat hij genoeg heeft. Maar dat verschilt denk ik wel per kind...

Valkyre

Beer

Beer

15-11-2012 om 21:01

Hagelslag! hagelslag! hagelslag!

Misschien een wat andere situatie maar mijn zoon had toen hij 2,5 was een paar maanden zeer moeilijke tijden qua eten. Hij wilde helemaal niks, behalve.....boterhammen met hagelslag! En dat de hele dag door. Het was mijn 1e en uiteraard maakte ik me zorgen. Onervaren ging ik dan ook een pittige strijd aan met hem om hem toch maar iets gezonds te laten eten. Drama!! Uiteindelijk liet ik het los en mocht hij gewoon zijn boterhammen met hagelslag eten. En dat een paar maanden lang (serieus!). Ik kan me nog heel goed de dag herinneren dat wij 's avonds de gewone warme pot gingen eten en hij gedecideerd zijn boterhammen wegschoof en óók een bordje warm eten wilde hebben. Toen was het over.

Nu is hij een gezonde en lange puber van 14 en eet me de oren van het hoofd. Ja...waaronder ook nog steeds heel veel boterhammen met hagelslag Maar hij lust nu bijna alles!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.