Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Waarheen op vakantie alleen met 4 jarige zoontje

Ik ben een paar weken vrij in Maart, maar mijn man niet. Nu wil ik wel een klein weekje / paar dagen weg met mijn zoontje. Alleen waarheen? Vliegen durf ik denk ik wel want daar is de zon. Een auto huren liever niet. Wat zou leuk zijn?? Best spannend ook.


Je kunt natuurlijk ook gewoon niet vliegen. Je hebt het over een klein weekje/paar dagen! Niet alleen vanwege het milieu, maar ook relatief veel reistijd/wachten op vliegveld.

NB Egypte wil ik zelf nooit meer heen. Ligt misschien aan waar je zit, maar dat constante afdingen vond ik erg irritant en ook het niet over straat kunnen lopen zonder aangeklampt te worden of je iets wilt kopen of doen. (Heeft dus niets met vrouw-zijn te maken).

Waarom zou je in vredesnaam vliegen, en ook nog voor maar een paar dagen? De lichtzinnigheid hier daarover verbaast mij echt hoor. Zowel wat betreft het milieu als kindvriendelijkheid van exotische oorden. Tenzij je in een all-inclusive resort met zwembad gaat zitten heb je daar echt niks te zoeken met zo'n jong kind in je eentje. 

Ga lekker met de trein naar een of andere stad niet al te ver weg en bezoek een kindvriendelijk museum, dierentuin en dat soort dingen. In een ander draadje hier gaat het nog over een uitje met peuter naar het Nijntjemuseum. Als je zelf behoefte hebt aan het buitenland is (Disneyland) Parijs ook wel leuk bijvoorbeeld. 

 Ik zou echt niet met een 4-jarige naar Egypte gaan. Niet vrouwvriendelijk, terrorismerisico, huidige onrust met Gazastrook als buurland en kans op ziektes als reizigersdiarree (en volgens mij geldt voor Noord Afrika ook een vaccinatieadvies voor Hepatitis A en/of gele koorts).

Ysenda schreef op 26-02-2024 om 17:48:

ik ben met zoon van 3 naar zuid Afrika geweest. Grote voordeel: geen tijdverschil dus geen jetlag.
En het is daar nu eind van de zomer. Al was het de laatste weken erg warm.

Ik was er vorig jaar juli en toen was het hartje winter (nachtvorst). We hebben desondanks ook een dag gehad met best wel goede temperaturen. Ik denk dat het daar nu nog wel lekker is, maar met een vierjarige vind ik het een behoorlijk eind vliegen voor een weekje.

Kaapverdië is misschien een optie. Zes uur vliegen en daar is het ook mooi weer. Afgezien van een stadje is er niets te doen, dus de meeste mensen vermaken zich op het resort. Wij zaten op een resort op Sal met een afgescheiden deel voor 18+ en een deel wat een waar peuter-/kleuterparadijs was. De naam weet ik niet meer, maar daar zullen er vast meer van zijn.

Het is momenteel erg warm in Zuid-Spanje dus ik zou lekker naar Malaga of Alicante gaan. 

Jonagold schreef op 26-02-2024 om 12:45:

Ik zou alleen al omdat je een visum aan moet vragen niet voor een paar dagen naar Egypte gaan. Ik zou voor Gran Canaria kiezen, de Canarische eilanden zijn toch nog net iets warmer in maart dan Malta. En dan kan ik Puerto Rico aanraden, de beschutte baai maakt dat het daar nog net een fractie warmer is.

Je hebt geen visum meer nodig voor Egypte. Ik ben er afgelopen november geweest.

Als je zon wilt in maart dan zul je toch moeten gaan vliegen. Ik zou het risico niet durven nemen als je een week vrij bent in maart om in Nederland te blijven. Dan zul je net zien dat het die week rotweer is. Vaak ben je met een vliegvakantie ook nog eens goedkoper uit. Een weekje Centerparcs is duurder.

Voor zonzekere bestemmingen zit je in maart (aan deze kant) van de middellandse zee niet goed. Je moet dan echt ver weg. Je gaat met je zoontje; dus denk aan je zoontje en zijn toekomst en ga niet met het vliegtuig.
Huur een huisje voor een week in Nederland op een park waar veel te doen is met/voor kleine kinderen, dan kan je man er ook een paar dagen verblijven. Misschien wel tijdens zijn werkweek ook (afhankelijk van de locatie).

watertoren schreef op 27-02-2024 om 10:09:

Als je zon wilt in maart dan zul je toch moeten gaan vliegen. Ik zou het risico niet durven nemen als je een week vrij bent in maart om in Nederland te blijven. Dan zul je net zien dat het die week rotweer is. Vaak ben je met een vliegvakantie ook nog eens goedkoper uit. Een weekje Centerparcs is duurder.

Wat een arrogantie om te denken dat het weer op bestelling is op elk door jou gewenst moment! Komt het werkelijk niet in je op dat je een béétje kunt denken aan het klimaat en dergelijke, zoals gevolgen van massatoerisme, uitbuiting ter plaatse etc (voor Centreparcs betaal je een eerlijker prijs dan een week allinclusive in Turkije)?? Ik zal iedereen wel over me heen krijgen maar ik vind het te belangrijk om hierop te reageren.

Straks gaan we over 2, 3 decennia nog in de zomer skiën op Antarctica omdat we zo'n zin in sneeuw hebben in augustus. Tegen die tijd verdient de hogere middenklasse misschien wel genoeg dat dit gewoon kan. 30 jaar geleden was het ook nog zeker geen gemeengoed om even een midweekje naar Kaapverdië te vliegen met je kleuter, louter omdat het weer nu nog even niet zo lekker is vanwege het seizoen).

Kom op zeg, in mei is het zéker mooi weer dichterbij en daar hoef je maar 2(!) maanden op te wachten. Leer eens dat je niet elk moment alles kunt krijgen wat je wilt hebben. 

Bovendien: er bestaat geen slecht weer, alleen de verkeerde kleding.

Eens met een aantal voorgangers: zadel je kind niet nu al op met een enorme footprint. Hopelijk groeit 'ie namelijk op tot een volwassene die dat wél een punt vindt...

troelahoep schreef op 27-02-2024 om 10:45:

[..]

Wat een arrogantie om te denken dat het weer op bestelling is op elk door jou gewenst moment! Komt het werkelijk niet in je op dat je een béétje kunt denken aan het klimaat en dergelijke, zoals gevolgen van massatoerisme, uitbuiting ter plaatse etc (voor Centreparcs betaal je een eerlijker prijs dan een week allinclusive in Turkije)?? Ik zal iedereen wel over me heen krijgen maar ik vind het te belangrijk om hierop te reageren.

Straks gaan we over 2, 3 decennia nog in de zomer skiën op Antarctica omdat we zo'n zin in sneeuw hebben in augustus. Tegen die tijd verdient de hogere middenklasse misschien wel genoeg dat dit gewoon kan. 30 jaar geleden was het ook nog zeker geen gemeengoed om even een midweekje naar Kaapverdië te vliegen met je kleuter, louter omdat het weer nu nog even niet zo lekker is vanwege het seizoen).

Kom op zeg, in mei is het zéker mooi weer dichterbij en daar hoef je maar 2(!) maanden op te wachten. Leer eens dat je niet elk moment alles kunt krijgen wat je wilt hebben.

Zo wat een preek zeg! TO heeft het zelf over zon en vliegen. Dan ga ik haar geen week in Nederland aanraden in maart. En ja, ik vlieg ook vaak. Als ik op vakantie ga dan wil ik verzekerd zijn van droog weer en zon. Ik krijg trouwens wel vaak wat ik wil hebben

Ik vind het altijd wel bijzonder, mensen die zo zonder enige schaamte schijt hebben aan de hele wereld, als ze het zelf maar goed hebben

En ik maar door de regen fietsen.. 

Mamametvragen123

Mamametvragen123

27-02-2024 om 11:14 Topicstarter

Dank jullie wel voor de reacties. Ik vind het best spannend om met z'n tweetjes te gaan.
Wel bijzonder zo quality time
Lekker in een hotel met zwembad en een leuke dierentuin bijvoorbeeld is een leuk idee.
Spanje of de canarische eilanden klinken goed! iets dichterbij en geen vlucht ( en geen footprint) is ook wat voor te zeggen. Ik ga het internet even afspeuren.

Mamametvragen123 schreef op 27-02-2024 om 11:14:

Dank jullie wel voor de reacties. Ik vind het best spannend om met z'n tweetjes te gaan.
Wel bijzonder zo quality time
Lekker in een hotel met zwembad en een leuke dierentuin bijvoorbeeld is een leuk idee.
Spanje of de canarische eilanden klinken goed! iets dichterbij en geen vlucht ( en geen footprint) is ook wat voor te zeggen. Ik ga het internet even afspeuren.

Met z'n tweetjes is vooral leuk en niet spannend. Ga het vooral doen want reizen met een jong kind is zo enorm leuk. Ze kijken nog op zo'n heerlijk open manier naar de wereld. 

Een huisje in Nederland is aardig maar zou voor mij echt de hel zijn. Kamperen is al een stuk beter. Wat ik echt kan aanraden met kinderen onder de 12: interrail met wat overnachtingen in de trein. 

Wij zijn naar Zuid-Afrika, Sri-Lanka en Curacao geweest, nu met het voortschreidend inzicht over vliegen weet ik niet of ik dat weer zou doen, maar het waren wel fantastische reizen met zoon van 3,5(Afrika), 7 (Sri-Lanka) en 11 (Curacao). De fietsvakantie in NL toen hij 9 was was ook geweldig, erg nat want die natte zomer van 2015 maar toch een heel leuke vakantie.


troelahoep schreef op 27-02-2024 om 10:45:

[..]

Wat een arrogantie om te denken dat het weer op bestelling is op elk door jou gewenst moment! Komt het werkelijk niet in je op dat je een béétje kunt denken aan het klimaat en dergelijke, zoals gevolgen van massatoerisme, uitbuiting ter plaatse etc (voor Centreparcs betaal je een eerlijker prijs dan een week allinclusive in Turkije)?? Ik zal iedereen wel over me heen krijgen maar ik vind het te belangrijk om hierop te reageren.

Straks gaan we over 2, 3 decennia nog in de zomer skiën op Antarctica omdat we zo'n zin in sneeuw hebben in augustus. Tegen die tijd verdient de hogere middenklasse misschien wel genoeg dat dit gewoon kan. 30 jaar geleden was het ook nog zeker geen gemeengoed om even een midweekje naar Kaapverdië te vliegen met je kleuter, louter omdat het weer nu nog even niet zo lekker is vanwege het seizoen).

Kom op zeg, in mei is het zéker mooi weer dichterbij en daar hoef je maar 2(!) maanden op te wachten. Leer eens dat je niet elk moment alles kunt krijgen wat je wilt hebben.

Over arrogantie gesproken, jij kunt er ook wat van. We leven niet 30 jaar geleden en hoe jij je vakanties inricht moet je zelf weten, net zoals andere ook hun eigen vakantie mogen invullen.

En het gaat niet om mei maar om maart. 

En leer eens niet zo belerend te doen tegen mensen die jouw visie niet delen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.