Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

wat voor cadeau 1 jaar????

Sinterklaas staat voor de deur, evenals de 1e verjaardag.

Een loopkar en mini loopfietsje van pucky heb ik al.

Wat is verder leuk? hebben jullie tips?

wat vind jullie kindje leuk? van 1 jaar?

rode krullenbol

rode krullenbol

01-10-2019 om 12:53

En wat dacht je van ...

Een spijkertuinbroekje?

19Anna86

19Anna86

01-10-2019 om 13:36 Topicstarter

iets anders?

bedoelde qya speelgoed tips

In de winter gaan we toch niet veel naar buiten.

Dees

Dees

01-10-2019 om 13:38

Iets kleins

Ja die loopkat en dat loopfietsje waren leuke verjaardagscadeaus geweest. Toen mijn neefje 1 werd had mijn zus al heel veel meuk in huis van de oudste die hebben wij toen een ballon gegeven en kleding. Hij schijnt de hele week met de ballon gespeeld te hebben.

Met 1 jaar kun je het klein houden zeker als je de grote zaken al hebt. Geef een knuffel, een paar blokken of een knisperboekje en je kind zal tevreden zijn.

Yaron

Yaron

01-10-2019 om 13:42

Duplo

Duplo is leuk vanaf één jaar, dat hebben wij destijds aan de visite gevraagd, zelf gaven we een zandbak, maar dat was in het voorjaar. Wat ik nu heel leuk vindt is de houten regenboog van Grimm, is best prijzig, maar erg veelzijdig. Het maakt een eenjarige nog niks uit, die is overal blij mee en speelt het liefst met pannen en lepels.

Yaron

Yaron

01-10-2019 om 13:42

Oef

Wel een erge fout, vind hoort zonder t

Niki73

Niki73

01-10-2019 om 14:01

Niets

Eens met de voorgangers, eigenlijk is de verpakking het leukst op 1-jarige leeftjid. Geef een set diepvriesdozen met deksels in verschillende maten en je kind is wekenlang tevreden. Maar als je echt geld wilt uitgeven, dan zeg ik ook Duplo of mooie houten blokken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-10-2019 om 14:07

Stapelbakjes

Ik geef kinderen die 1 worden altijd stapelbakjes. Dat is de hit van de verjaardag. Mijn eigen kinderen kregen ook een loopauto voor hun eerste verjaardag.

Boeken.

Mooi prentenboek/voorleesboek.

Muziek

https://tinyurl.com/xilofoon

Je hebt tegenwoordige ook zulke leuke muziekinstrumentjes. Ik heb een 1 jarige nog wel eens een 'gewone' xylofoon gegeven. Altijd leuk om samen te doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2019 om 16:10

Plaatjesboeken

Om samen in te lezen. Zachte pop om lekker mee te knuffelen. Houten puzzel met knopjes. Timmerplankje.

Marie

Marie

01-10-2019 om 17:35

Om zelf te geven?

Zoek je kado-advies voor jullie zelf of voor de visite?

Die tweede cadeaus zijn toch prima?

Verder nog een tip. Hier ervaring met kind dat rond Sinterklaas jarig is.
Geef niet teveel. Het is namelijk ook leuk om halverwege het jaar wat te geven. Soms zijn ze gewoon "ergens aan toe" qua ontwikkeling en dan zijn ze niet jarig.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-10-2019 om 18:33

Wat voor zowel voor baby als ouders heel leuk kan zijn ...

Zo'n rubberen giraf die om te *bijten* zo schattig is en dan een piepgeluid afgeeft; ook als je erin knijpt.

Of een bijtring aan een decoratieve ketting die voorzien is van zo'n bretelknijper, waarmee je het geheel kunt bevestigen aan bijvoorbeeld de bovenkant van een tuinbroekje, waarbij het niet uitmaakt of deze al dan niet van spijkerstof is vervaardigd.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2019 om 19:00

Rode Krullenbol

Baby wordt 1 jaar. 😊

rode krullenbol

rode krullenbol

01-10-2019 om 19:33

Maar ...

Dan moeten er toch nog heel wat tandjes doorkomen, toch?

19Anna86

19Anna86

01-10-2019 om 19:52 Topicstarter

bedankt voor de tips!!

ja het gaat meer om wat kleinere betaalbare cadeautjes. 1e verjaardag en sint. Al snapt ze daar nog niet veel van. Iets wat opa's? oma's, ooms? tantes kunnen geven..
De wat praktische grotere cadeaus hebben wij al: loopfietsje en loopkar.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-10-2019 om 20:19

Over die fiets ...

Kleintjes verliezen nog wel eens hun wantjes, sjaals, hoofddeksels, slofjes en kettingen met bijtringen. Een (paar) extra zal altijd wel welkom zijn.

Goede regenkleding lijkt me overigens meestal ook wel goed van pas komen. Of anders een plastic regenhoes die op/om/bij de buggy past.

Thermokleding?

Drinkbekers (al of niet met thermowerking)?

Muziekdoosjes waaraan je moet draaien of trekken?

Een mobiel voor boven het bed?

Een (groot of klein) kinderlampje?

Een extra mooie tandenborstel?

Een schommel?

Een valmat voor onder de schommel?

Opbergboxen?

Een speelkleed?

Decoratieve kaplaarsjes?

Een pratende Ernie?

Een eenvoudige vormenstoof?

Waskrijtjes en tekenpapier?

Een solide fietsstoeltje?

Een windscherm voor bij het solide fietsstoeltje?

Een fantasierijke kinderfietsbel in de vorm van een dier?

Uh ...

Een schapenvacht?

Keus te over; zou ik zeggen.

Die regenboog

Van Grimms is op t kdv en BSO echt een hit. Nooit geweten dat je met een aantalbogen zo leuk kunt spelen.
Fruit of servieskast
Eenvoudige puzzel. In en uit is sowieso erg leuk voor een q jarige dus een bak met bakjes en rommetjes etc is vaak t leukste hahha

19Anna86

19Anna86

01-10-2019 om 22:32 Topicstarter

thanx

dank voor alle reacties!!
blij mee

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.