Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jacoline29

Jacoline29

27-08-2009 om 11:19

Wat voor cadeau voor kind wat 3 jaar wordt


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Play doh

Ik ben nogal een aanhanger van huis- en b-merken, maar zoon heeft echte Play-Doh (Kruidvataanbieding) en het is geweldig spul. Inderdaad af en toe even een heel klein beetje water erbij tegen het uitdrogen. Het is inderdaad onschadelijk bij inname (maar zoon is niet zo in-de-mond-stopperig), en kleine beetjes die uitdrogen drogen inderdaad helemaal op, tot harde klontjes die je probleemloos opzuigt en die geen vlekken achterlaten. En het laat zich makkelijk uit kleren wassen. Veel beter dan de 'kunstklei' (zo noemde mijn moeder dat) die wij in onze kindertijd hadden.

Zoon mag overigens niet alle kleuren tegelijk openmaken, drie vind ik wel genoeg.

Groeten,

Temet

judiths mama

judiths mama

31-08-2009 om 10:17

Waterverf vond ik een uitkomst

Mijn dochter maakte er een sport van om niet het papier maar haar handen zoveel mogelijk te verven.
Voor ik het wist zat ze dan echt helemaal onder. Maar sinds ik waterverf heb, met bijbehorende kleine kwastjes (en verteld heb dat ik het niet fijn vind als ze zichzelf helemaal onderkliedert) gaat het hartstikke goed.
En het droogt ook wat sneller, dat is weer makkelijker met opruimen van al die kunstwerken.

Saskia

Nog wat ideetjes

hier nog een paar nieuwe ideetjes:

playmais (of fishertip): gepofte rijst met kleurtjes die je vochtig maakt en tegen elkaar plakt; geeft weinig troep (vooral playmais, want met fishertip kun je verven als je het nat maakt) en ze kunnen er van alles van maken

een (grote) loopfiets (helemaal handig in een winkel, want bij een fietsje met zijwielen kijken mensen nog wel eens verstoord op maar bij onze loopfiets was het nooit een probleem, de kinderwagen van jongste had zelfde wielmaat); niet zo'n ding voor binnen, maar je hebt ze ook voor buiten.

verkleedkleren

poppenkast

een 'binnentent': bij intertoys e dergelijke heb je voor ongeveer 25 euro hele mooie tenten. Die staan bij ons regelmatig in de huiskamer, dochters slepen de hele dag van alles in- en uit de tent, grandioos.

DVD met korte verhaaltjes of muziek

boeken: zie het als de boeken van je kind; als ze stuk gaan, jammer dan... plakband doet wonderen....

Misschien heb je de knoop inmiddels allang doorgehakt. In ieder geval: een goede verjaardag de 6e!

bombie

Jacoline29

Jacoline29

02-09-2009 om 15:35

Tent met ballenbak

Ik heb een tent gekocht voor binnen,met ballen,dus dat wordt een groot feest

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.