Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Weglopende dreumes

Ook dit jaar gaan wij weer kamperen met onze tent en met onze zoon van bijna zes en dreumes van bijna twee. Vorig jaar kon de laatste nog niet lopen dus was dat geen enkel probleem, maar nu heeft gaat hij ervan door zodra hij de kans krijgt.

Hoe lossen jullie dit bij de tent? Ik heb al aan zo'n tuigje zitten denken, maar heb daar vooral associaties met honden bij. Niettemin moet ik er niet aan denken dat hij er in een onbewaakt moment op uit trekt en we hem kwijt zijn. Tips zijn welkom.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

26-06-2010 om 13:21

Viel ons mee

Wij hadden vorig jaar voor de zekerheid wel een tuigje mee. Maar door dreumeszoon op blote voeten te laten lopen, en doordat hij wat tijd nodig had om aan het glooiende landschap te wennen, liep hij veel minder weg dan we gewend waren. Verder letten andere campinggasten ook op (al moet je daar natuurlijk niet van uit gaan). We hebben het tuigje niet gebruikt. Overigens zou ik het zonder aarzelen wel gebruikt hebben als het nodig was geweest. Liever mijn kind als hond dan verzopen in het pierenbadje. Ik heb hier nog een tuigje liggen, nieuw in de verpakking. Hebben?

vlinder72

vlinder72

26-06-2010 om 19:53

Hier ook

Onze zoon is 13 maanden en kan hééééél goed lopen. En rennen. zucht. Wij gaan ook kamperen en wij nemen zeker een tuigje mee. En een touw. En het interesseert mij helemaal niets dat hij dan op een hondje lijkt. Onze zoon ziet eruit als een baby. Hij is 74 centimeter en 8,5 kilo maar hij is zo weg. Wij hebben nog drie kinderen en wij kunnen hem nou eenmaal niet continu in het oog houden. Dus of los in de caravan of op het terras. Of in het gras rond de caravan maar dan wel in een tuigje. En natuurlijk letten wij er heus wel op dat hij niet verstrikt raakt in het touw (voordat iemand zich daar druk over maakt). En rondom het zwembad heeft hij altijd een zo'n zwemvestje aan want ik moet er niet aandenken dat ik mij even omdraai naar kind 1, 2 of 3 en meneertje gaat ervan door en valt in het zwembad. Ik weet wel dat genoeg mensen zijn die hem in de gaten zouden kunnen houden maar ik ga daar maar liever niet vanuit. Dus gewoon meenemen zo'n tuigje. Luistert hij niet en probeert hij weg te lopen dan doe je het tuigje om.

Anna3

Anna3

26-06-2010 om 22:20

Ik heb geen problemen met een tuigje,

maar mijn dreumesdochter wel. Die gaat gewoon schreeuwen, trekken en desnoods op de grond liggen want ze WIL NIET in de tuigje. Geldt ook voor andere vrijheidsbeperkende maatregelen.

vlinder72

vlinder72

27-06-2010 om 09:39

Berber, vakantie is heel erg leuk

met kleine kinderen. Ik heb bij mijn vier kinderen tijdens alle vakanties tot nu toe maar een keer een tuigje hoeven gebruiken. Dat was bij onze oudste (hij was toen net 1 jaar). Wij waren toen nog onervaren ouders en hadden een heel leuk huisje in Griekenland geboekt. Heerlijk. Maar er was een terras bij zonder afrastering en een zwembad op 7 meter afstand. Natuurlijk ook zonder enige afscheiding. Wij zagen ons huisje. Zagen het zwembad en hebben onmiddellijk onze tegensputterende zoon in een tuigje gezet met een lang touw. Hij kon nu wel alle kanten op maar niet in het zwembad kukelen. Komende vakantie zullen wij het tuigje voor de tweede keer gebruiken. Onze dan 14 maanden oude zoon loopt echt weg (niet bewust trouwens, hij loopt gewoon rond) en is ook nog eens razendsnel. Tijdens onze andere vakanties hebben wij nooit een tuigje gebruikt. Mijn andere kinderen bleven meestal wel rond de caravan. En wij hebben natuurlijk nóóóóóít meer een huisje geboekt zonder dat wij precies wisten hoe het zat met het zwembad of de afstand tussen de spijlen van het balkon (ook zoiets leuks in Griekenland).

T-schirt?

voor het geval hij echt niet het tuigje om wil kan je ook een t-schirt aan doen op de camping met je tentnummer (standplaats hoe heet zo iets?) dan weten mensen altijd waar ze hem weer terug kunnen brengen

Guinevere

Guinevere

27-06-2010 om 15:30

Vorig jaar

Vorig jaar was onze grapjas net 2 toen we gingen kamperen. Eén keer was hij zelfs onder het hek van de camping doorgekropen, dat ging voor hem nét. Stond ie daar lekker buiten de camping, en wij binnen....
Verder bleek hij razendsnel te kunnen verdwijnen op zijn loopfiets, hij brak alle snelheidsrecords voor 2 jarigen. Gelukkig was onze oudste zoon nóg sneller dan peuterbroer. Dus daar hebben wij heel veel profijt van gehad. "Pieeeeeeeeeetje, Keesje gaat er vandoor! Snel, haal hem terug! Oef....".
Een tuigje had bij onze jongste vermoedelijk tot verwijdering van de camping geleid, vanwege geluidsoverlast. Oudste ging er indertijd nooit vandoor, die bleef spontaan bij de tent, heerlijk was dat.

angelina ballerina

angelina ballerina

27-06-2010 om 20:18

Goed idee, plaatsnummer

Wij gaan kamperen met 3 kleine kinderen (4, 3 en bijna 2). We hebben een rustige, niet te grote camping gekozen met een hek om het zwembad. Ik was eigenlijk niet van plan een tuigje o.i.d. te gebruiken al zie ik jongste zoon wel de hele camping over wandelen. Een plaatsnummer op t-shirt of hand is een super goede tip. Dan hoef ik hem niet te zoeken, er wil vast altijd wel iemand hem weer even terug brengen, helemaal als hij begint te huilen

ChrisH

ChrisH

28-06-2010 om 14:44 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Met de oudste hadden wij dit soort problemen nooit, nog steeds komt hij heel braaf vragen of hij ergens naar toe mag of het vertellen als hij ergens naar toe gaat.

Maar jongste is een ander typje, zeg maar. Ik begrijp dus dat een tuigje helemaal niet zo vreemd is. Een t-shirt met plaatsnummer of de tijdelijke tattoeages van Biene zijn ook geen gek idee (misschien wel stoer voor oudste), maar ik ben bij jongste vooral bang dat hij wegloopt en in het water valt/onder een auto loopt. Ik schat wel in dat hij de boel bij elkaar gaat brullen, maar dat blijft toch uitproberen.

Dus Biene, misschien kunnen we het eens over jouw tuigje hebben?

Chris

Emmawee

Emmawee

04-07-2010 om 23:14

Altijd in het zicht

Wij hadden de kleinste gewoon altijd in het zicht. Dat betekent simpelweg dat je beurten draait. Jij een half uur, je man een half uur. En simpelweg aan elkaar overdragen als je naar de wc gaat ofzo.
Ik doe het nog steeds zo in het zwembad of aan het strand. Eén van de twee heeft de jongste in het visier. Voortdurend. En kan dus niet 'even dit' of 'even dat'. Een tuigje kan een heel goed hulpmiddel zijn, maar niet de hele tijd. Een kind aan een tuigje is niet erg of zielig (een kind in de sloot wel), maar een krijsend kind aan een tuigje is op zijn minst niet erg bevordelijk voor het vakantiegevoel
Succes en bedenk: het is tijdelijk!
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.