Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-09-2026 om 09:50
Hallo allemaal,
Mijn zoon klaagt al 6 maanden over pijn in zijn rechterknie. Hij is 4 jaar oud. De pijn ontstaat altijd na belasting (bijvoorbeeld na bewegen of spelen).
De kinderorthopedist zei dat kleine kinderen eigenlijk geen knieproblemen zouden kunnen hebben en heeft daarom de heup laten röntgenfoto’s maken, omdat veel knieproblemen volgens hem vanuit de heup zouden komen.
Gelukkig waren de röntgenfoto’s helemaal in orde. Maar we weten nog steeds niet waar de pijn vandaan komt.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
18-09-2026 om 10:01
Zoekt de orthopeed dan niet verder naar wat de oorzaak van de pijn in zijn knie dan wel zou kunnen zijn?
18-09-2026 om 10:44
ik heb weer gebellt voor een afspraak maar moet weer bijna 2 maanden wachten 🙄🙄
18-09-2026 om 10:51
Is er niet ook een foto van de knie gemaakt? Is er bloed geprikt voor bv reuma? Dit zijn dingen die je ook aan de huisarts kunt vragen.
Je zou in afwachting van de volgende afspraak ook naar een kinderfysiotherapeut kunnen gaan.
18-09-2026 om 10:56
@schemerlampje nee een foto van zijn knie is niet gemaakt dat vondt de orthopeed niet nodig 🤨 Hij is al met mij bij twee kinderfysiotherapeuten geweest, maar die hebben ook niets aan zijn knieën kunnen vinden.