Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zindelijk maar zonder onderbroek

Hallo,
mijn dochtertje is 2 jaar en 2 maanden. Ze loopt overdag zonder luier thuis en poept en plast op de wc of potje.
alleen..als ik haar een onderbroekje aandoe,dan plast ze in haar onderbroek.
wat nu?
ze heeft twee broers en ik vind het niet prettig dat ze de hele dag in haar nakie loopt, op de bank zit, wijdbeens,enz.

wie heeft tips?
groetjes,annemieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

09-10-2008 om 12:30

Rokje, mooie onderbroek of kiezen

Als je dat vervelend vindt (meer voor de kou hoop ik, met sex zijn haar broers niet bezig neem ik aan), dan zou ik een rokje aandoen over de blote billetjes. Eens kijken hoe ze daarop reageert. Laten kiezen van een mooie onderbroek wil misschien ook wel helpen. Ik liet mijn zoontje kiezen welke onderbroek hij die dag aan wilde hebben.
Verder is het ontzettend knap dat ze al zo goed op het potje kan, zeg! Heb gewoon maar een beetje geduld voor het echt helemaal goed gaat.

annemir

annemir

09-10-2008 om 21:24 Topicstarter

Belonen en kiezen

Hoi,
bedankt voor jullie reakties.
rafelkap, het gaat er niet om dat ze de onderbroek niet aan wil,maar het lijkt wel of ze dan denkt dat het een luier is ofzo. dan vergeet ze dat ze op het potje moet.
en met sex bezig? nou, niet bewust met sex,maar geloof me jongetjes van 8,5 en 7 kijken naar meisjes, neit met sex in hun hoofd,maar je ziet ze toch kijken. niet alleen thuis,maar ook in het zwembad met zwemles hoor.
maar buiten dat vind ik het ook niet zo fijn om elke keer maar die handen eraan te zien en met haar benen wijd te zien.

pelle, belonen vind ik niet aan de ode. ten eerste hoeft ze van mij nog niet, ik vind het juist makkelijker als ze nog even wacht
ten tweede wil ik niet belonen voor iets wat normaal moet zijn. ik beloon elk plasje en elke poep op het potje met een dansje en lovende woorden, dat is voldoende.
beloningsystemen doe je pas als iets echt niet wil lukken en dat is het niet.

het gaat er denk ik gewoon om dat ze denkt dat ze een luier om heeft. ik maak me er niet druk om,maar vindt het wel eeen beetje lastig.

Bij ons ging het zo

Hoi Annemiek,

Je hebt een heel herkenbaar verhaal. Mijn dochter is nu bijna 4, maar ook zij was heel jong zinnelijk (voor haar 2de jaar). Het was een warme zomer en ze liep in de tuin in haar blootje. Binnen een week was ze zindelijk. Ze hield/houdt erg van bloot lopen en in huis liet ik haar veel bloot lopen. ook zij was alleen zindelijk bloot en zodra ik een onderbroek aandeed plaste ze in haar broek.
Dus in de herfst merkte ik dat de zindelijkheid slechter ging.

Ik probeerde overdag als we alleen waren haar elke keer een uurtje bloot te laten lopen met warme slofjes aan. En verder deed ik gewoon weer een luier om.

De volgende lente ben ik weer echt begonnen met zindelijkheid oefenen en heb inderdaad ook heel bewust haar vertelt dat ze nu een onderbroekje aan kreeg, ik trok dan verder niks aan, ze dus verder bloot.
Ik heb het langzaam opgebouwd met steeds meer kledingstukken aantrekken. Voor de zomer begon was ze zindelijk.

Jou dochter is ook jong. Houdt gewoon "blootloop" momentjes als de oudste bijv naar school gaan en bouw over een tijdje langzaam de kledingstukken op. Eerst een onderbroek, dan met hempje, dan triu en als laatste pas met broek.

Bij ons ging dat prima.

Succes.

Ilse

Talia

Talia

10-10-2008 om 11:01

Blootje

Vogens mij heb jij er eerder moete mee dan je zonen, hoor. Ik herken echt totaal niet wat je zegt over jongens van 7 of 8 die zo met meisjesonderkantjes bezig zijn. Hoogstens zullen ze het gek vinden dat ze nog in haar (half)blootje loopt terwijl het al best fris is en andere mensen kleren aan hebben.
En als je het nog niet zo nodig vindt, waarom trek je haar dan niet gewoon een luier aan? Kan zij lekker erin plassen en hoef jij niet tegen de blote billen aan te kijken.
Overigens vind ik de tips om haar te belonen met stickers of mooie onderbroeken als je van het geplas in het broekje afwil ook een hele goeie, Met een beetje ouderlijke motivatie werkt het geweldig. En dan is ze toch gelijk zindelijk? Heerlijk toch?

Groet, Talia

annemir

annemir

11-10-2008 om 12:46 Topicstarter

Talia

Hoi,
ik ga geen discussie aan of jongens van die leeftijd wel of niet naar onderkantjes aan kijken. mijn ervaring is van wel. niet op een slechte manier hoor.
heb jij ook zoons van die leeftijd en een klein meisje rondlopen?

ik vind het beloningssysteem prima voor als ze iets ouder zijn. voor nu hoeft ze nog helemaal niet zindelijk te worden,want met de dwarse buien erbij vind ik het best lastig.

ik vind het prima als ze zonder luier loopt als ik met haar thuis ben,maar ik vind het vanwege kou idd ook beter om iets aan te hebben.

ik wacht het nog wel even af, ik heb geen haast

Talia

Talia

11-10-2008 om 15:32

Ja en nee

Ja hoor, een meisje van jouw dochter's leeftijd (net zindelijk) en nee geen zoons, wel jongens van nu 10 en 8 die kind aan huis zijn en hier ook wel omkleden en douchen waar mijn dochters van 9 en 2 bij zijn. Ik ben je niet gewoon aan het jennen, hoor, ik herken het echt totaal niet. Ik snap wel dat je niet bedoelt dat ze met sexuele interesse naar de meiden kijken, maar het verbaasde me nogal.
En over belonen van zulke kleintjes: jongste heeft het poepen op de pot voor elkaar gekregen door telkens haar lievelingssnoepje te beloven (enorme motivatie!!) en toen ze "op" waren gingen we over op stickers. Geen lijst dus ofzo, ik vond dat voor haar te abstract. Maar
het belonen werkt echt al, misschien ook tegen driftbuien ....

Groet, Talia

annemir

annemir

11-10-2008 om 20:58 Topicstarter

Talia

Hoi,
talia ik snap je nu helemaal! alleen is mijn ervaring anders. Ik denk niet dat ze sexueel kijken hoor,maar ze kijken toch.
ook bij het zwembad. het is toch anders. en neit verkeerd hoor, maar ik vind het gewoon niet prettig als ze hier zo rondhuppelt en de broers kijken steeds.

ik geloof best dat belonen nu al werkt hoor,absoluut,alleen vind ik het persoonlijk niet fijn. heb ik met de twee anderen ook nooit gedaan.
dat komt misschien omdat dit soort dingen bij ons nooit echte problemen oplevert, ik weet het niet.
ik beloon elk plasje op de pot of wc met een dansje samen en daar geniet ze al genoeg van

annemir

annemir

11-10-2008 om 22:25 Topicstarter

Wat ik wil

Hoi,
wat ik wil? ik vroeg me eigenlijk af of het meer voorkomt.
dus dat een kind wel zindelijk is,maar niet als het een broek aan heeft.

oudste kids hebben ook niet bloot gelopen. dit vrouwtje kleedt zichzelf uit en wil dan dus op de pot en blijft zo lopen, ze vindt het lekker en wil geen kleding aan. Ik wil dat dus wel,maar niet als ze dan de hele dag in haar broek plast.
ik ben ook blij met de dagen dat ze niet aan haar kleding trekt en gewoon met luier rondloopt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.