Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jeannette van Os

Jeannette van Os

30-01-2010 om 20:54

Zindelijkheid

ik heb en dochterje van 2 jaar en 3 maanden, ze geeft nu al een paar maanden aan dat ze luiers vies vindt. 1 januari eerste plasje op het potje. Daarna werd het steeds beter, vond ze het leuk als er succes was. Maar anderhalve week geleden een paar dagen diarrhee gehad. Toen weer luiers om en nu wil ze niet meer op haar potje zitten. Ze praat er wel veel over, raakt van streek als ze toch plast, maar wil ook geen luiers meer aan overdag. Ik gebruik katoenen luiers overdag, omdat we in malawi wonen, afrika, waar luiers duur en moeilijk te krijgen zijn. Alle locale moeders zeggen: gewoon in haar onderbroek laten lopen en het komt vanzelf. Maar ik vind het heel moeilijk niet boos te worden, ik heb namelijk het idee dat ze het heel goed snapt allemaal. Ze heeft nog wel een paar keer op de wc geplast en gepoept, maar ik kan hier ook niet aan een speciale wc bril komen..
Help!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

30-01-2010 om 21:07

Ik denk dat

boos worden over zoiets bij een kind van die leeftijd helemaal niets uithaalt. Ik vind dat ze al heel erg ver is voor een kindje van die leeftijd. Mijn dochter van drie maanden ouder, doet ook moeite, maar snapt het echt nog niet allemaal, terwijl het toch een behoorlijk slim kind is
Van een afstand ben ik het behoorlijk met die locale moeders eens, waarschijnlijk komt het vanzelf met een onderbroekje aan. Dan wordt dat nat of vies en dat zal ze niet prettig vinden. Dan valt het kwartje vanzelf. Al denk ik dat het weinig zin heeft om te forceren. Als ze de komende tijd liever een luier om heeft, zou ik daar aan toegeven. Ze weet ondertussen hoe het werkt, dus het komt echt wel weer goed. Al snap ik dat je graag van de luiers afwilt, als die allemaal moet wassen .
Groetjes,
carolien

Jeannette van Os

Jeannette van Os

30-01-2010 om 21:18

Bang voor het potje

Nog even vergeten te vertellen dat ik denk dat ze er een drama van maakt om op het potje te zitten, het lijkt of ze bang is, of heel boos. Ik weet het gewoon niet

Jeannette van Os

Jeannette van Os

30-01-2010 om 21:22

Bedankt

bedankt voor de reactie, ik weet dat ze jong is, dat er tijd genoeg is, maar mijn grootste probleem is dat ze niet in de luier wil en het uiteraard ook niet lekker vindt om een natte onderbroek te hebben. Ik word niet echt boos, want ik weet dat dat alleen maar negatief werkt en dat zij er ook niets aan kan doen. mijn gevoel is gewoon boosheid, maar waarschijnlijk meer boos op me zelf dat ik er zo gefrustreerd van raak

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.