Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zindelijkheid 's nachts

Ik wil binnenkort -weer- een poging wagen om mijn dochter 's nachts ook zindelijk te krijgen. Is het beter meteen zonder luier te gaan slapen en laten plassen voordat ikzelf naar bed gaan of toch met luier en dan ook laten plassen?
Voor het bewustzijn lijkt het mij beter om zonder luier te gaan, anders merkt ze het verschil niet.
Wat zijn jullie ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wachtwoord

Mijn vriendin kreeg van het cb de tip om wanneer je je kind s nachts wakker maakt een wachtwoord te laten zeggen dat je samen hebt afgesproken. Zo plast je kind wel bewust en niet half in de slaap.

Polly Shearman

Polly Shearman

23-06-2010 om 19:47

net zoals pelle deden we hier de luier pas af nadat het kind een aantal weken minstens 2 gewoon met een droge luier wakker werd smorgens.
Ik heb ze nog nooit savonds laat nog wakker gemaakt om te plassen. Gewoon plassen voor het slapen gaan, luier om, en als smorgens die luier keer op keer op keer op keer droog is, dan kan je hem uit doen.
Middelste verasste ons om onverwacht midden in de nacht voor de eerste keer van zijn leven slaapdronken uit bed te komen om te gaan plassen, terwijl hij nog steeds een luier droeg. Dat ging vanzelf hebben we hem ook nooit geleerd.
Nu jongste over dag ook zindelijk is ( hoera!!!) gaan we het ook hetzelfde doen, gewoon met luier slapen.. en we zien het vanzelf wel.
Joh al plassen ze snachts nog als ze 6 zijn..daar heeft toch niemand last van?

groet, pol

Vic

Vic

23-06-2010 om 19:55

Ik sluit me hierbij aan

Het heeft helemaal geen zin om nachtelijke zindelijkheid te gaan trainen. Je merkt vanzelf een keer dat de luier 's morgens nog droog is. Ik heb ook nog nooit een kind 's avonds nog laten plassen, alleen voor het naar bed gaan. Een zindelijk kind wordt vanzelf wakker als het moet plassen.

Ouders Online-tip

En dat natuurlijk de geniale tip die ik hier op OO las: bed dubbel opmaken. Dus eerst waterdichte laag (molton oid) dan hoeslaken. Weer geplastificeerde molton en dan weer hoeslaken. Als het bed dan 's nachts nat is, hoef je alleen de bovenste laag eraf te trekken en voilĂ : schoon bed.

Nog een tip

mocht je kind savonds voor je naar bed gaan huilend en in paniek wakker worden, het kan zijn dat dat het begin van zindelijk wordne is, dat ze wakker wordne omdat ze moeten plassen, maar in een diepe slaap zijn waardoor ze het niet voor elkaar rkijgen naar de wc te gaan..
ik ken twee kinderen die dit hadden...
zijn moeder ging hem troosten, uiteindelijk plast kind in luier en gaat weer slapen...
bleek dat hij al anderhalf jaar eerder zindelijk had kunnen zijn..

Chris35

Chris35

24-06-2010 om 13:37 Topicstarter

Inkie

Daar zeg je wat!!! Ze wordt 9 van de 10 keer wakker tussen 23 en 01 uur, net als ik zelf slaap of net in slaap begin te vallen. Ik schrik me dan het lazarus Meestal zit ze dan rechtop en leg ik haar weer neer. Zou dat dan een "plas signaal" kunnen zijn??

Och, het maakt mij ook niet echt veel uit dat ze die ene luier nog draagt en hij is ook altijd wel goed vol hoor. Ze heeft de afgelopen maanden misschien 5 keer een droge luier gehad, dus ik weet ook niet zeker of het gaat lukken, maar je hoort en leest wel eens wat.

Niet wakker gemaakt

Mijn dochter (net als mijn zoons) is meteen zodra ze overdag zindelijk waren ook 's nachts droog gebleven. Ik heb ze nooit wakker gemaakt om te laten plassen. Mocht er een ongelukje gebeuren dan is dat met een dubbel opgemaakt bed zo opgelost. Mijn dochter (3j8m) is nu een jaar zindelijk en heeft tot nu toe 4 keer 's nachts of 's ochtends vroeg in bed geplast.

Die pavor nocturnus komt ook hier vaak voor, maar heeft niks te maken met een plassignaal. Bij mijn kinderen komt het door teveel indrukken op de dag, of veel emoties die verwerkt moeten worden. Ik praat voortdurend op een rustige toon om te laten weten dat ik er ben, aai wat over rug of been en na een minuut of 5 wordt zoon 'wakker' en gaat weer rustig liggen. Hij kan zich er de volgende dag niets van herinneren. Oudste zoon heeft er van zijn 1e tot zijn 6e veel last van gehad, tweede zoon (nu 7) heeft het bij vlagen wel drie keer per week. Dochter heeft het nog nooit gehad, maar dat is dan ook meer een prater dan de jongens, kletst de emoties waarschijnlijk overdag van zich af

Chris35

Chris35

24-06-2010 om 14:38 Topicstarter

Geen pavor huppeldepup

Ik bekijk die link net, maar mijn dochter wordt niet gillend/hysterisch/angstig wakker, maar meer wat huilerig en gaat dan rechtop zitten. Binnen 10 sec. slaapt ze meestal weer.

Jesse_1

Jesse_1

25-06-2010 om 09:06

Net als polly en vic

Zonde van de energie om te proberen om een kind (kleuter) 's nachts te 'krijgen'. Bij beide 3 kinderen gewoon afgewacht tot ze zelf aangaven dat ze zonder luierbroekje wilden. Idd bed dubbel opgemaakt (hebben die van 6 en 7 nu nog steeds). Oudste was voor zijn 3e verjaardag al gelijk 's nachts zindelijk. Bij de jongste 2 was het voor allebei tussen de 5 en 6 jaar. Jongste is heel af en toe nog wel eens nat wakker 's ochtends, want hij wordt volgens mij niet wakker om te plassen.
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

25-06-2010 om 09:06

*wrijft slaap uit haar ogen*

"Bij beide 3 kinderen", bij alle 3 dus

Pelle

nee dat was het niet, als ik ze op de wc zet en ze hebben geplast is het oke en gaan ze meteen weer heerlijk slapen... ken ook een kind met wat jij noemt en ziet er heel anders uit...

Chris

zou heel goed kunnen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.