Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zindelijkheidstraining 3,5 jarige

Hi dames,

We zijn nu derde dag bezig met zindelijkheidstraining van onze 3,5 jarige dochter. Ze is sinds ze 2 is bekend met naar wc gaan voor plassen op vaste momenten. Nu hebben we de luier helemaal uitgedaan, behalve e snachts. Het loopt nog niet helemaal. Ze plast in haar broek en schreeuwt daarna pas dat ze naar de wc moet. Zelf neem ik haar ook mee maar dan plast ze heel klein beetje omdat het dan denk ik nog niet de juiste timing is. Alle tips zijn welkom. Ik had dit veel eerder moeten doen. Nu is het vakantie dus ik dacht misschien lukt het voor dat ze weer naar de psz gaat volgende week.

Lief blijven en blijven aanmoedigen.
Lekker in huis zonder kleren laten lopen.

Werken met een beloningssysteem werkte niet heel goed. Sticker per plasje op de wc/potje. Bij een volle kaart een cadeautje. 

Wij lazen ook het boekje luiereend en potje knor voor.

Gewoon proberen, niet dwingen en vooral ook trots zijn dat ze plast en daarna voelt dat ze heeft geplast.

Ik zou nu blijven doorzetten en niet terug gaan naar een luier. Dat ze roept als ze plast is omdat ze het dan pas beseft. Ze kunnen het dan niet ophouden. Moeten plassen is ook meteen moeten plassen omdat dit in de luier kon en nog niet uitgesteld hoefde te worden. Blijf gewoon aanmoedigen,maak het niet te groot.
 Neem vaste momenten om naar de WC te gaan. Zet bv eerst de kookwekker op een uur, laat haar weten dat de wekker haar even roept om te gaan plassen. Zo hoef je zelf niet te roepen en heeft ze een herinnering. Vaker naar de wc gaan helpt niet en verhoogt de druk.
Weet je nog wanneer ze met de luier vaak ineens echt nat was? Dat is het moment wat je zou kunnen gebruiken om net wat eerder te gaan plassen.

Daarna ga je de momenten langer maken. steeds 15 minuten erbij, tot je met t volgende schema uitkomt.
Opstaan,koffietijd,eten,theetijd,eten,slapen.

Komt goed.

Mamivan2

Mamivan2

30-04-2025 om 22:11 Topicstarter

dank voor de tips. Ze zegt nu wel mama ik moet plassen, maar zonder leeg te plassen in haar broek. Het is dan klein beetje nat. Hopelijk gaat het steeds beter. Ik vind het wel lastig om haar elke keer naar de wc te krijgen. Rent gewoon weg...

Als het na een week of zo nog niet lukt, is ze er ook gewoon nog niet klaar voor. In eerste instantie gewoon even volhouden. 
Maar als het niet wil lukken, geen man overboord, gewoon na een paar maanden weer proberen.

De wc is een leuke plek. Bij ons liggen we wat boekjes die ze kan lezen (en soms vraagt ze ook of ze x of y mag meenemen). Hierdoor wordt het minder een onderbreking van het spelen en hopelijk heeft ze dan wat meer tijd om naar haar lichaam te luisteren.

In het begin riep ze ook dat ze moest. Deed ze een mini plasje en riep dan klaar om vervolgens een ongelukje te hebben. Ze was namelijk zo trots op het feit dat ze plastte dat ze van enthousiasme de straal weer af kneep. Toen hebben we ook even de uitdaging gegeven om meerdere plasjes te doen, dat leek te helpen. 

Mamivan2

Mamivan2

01-05-2025 om 12:40 Topicstarter

vandaag ruikt haar urine heel sterk. Ik hoop geen blaasontsteking...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.