Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zoon moet van speen af..

Advies gevraagd!!

We waren vandaag bij de tandarts. Alles was prima maar de tandarts kon wel zien dat mijn zoon van net 3 jaar voor de nacht nog een speen heeft.

Nou wil ik zelf ook wel graag van dat ding af!

Hoe ging dat bij jullie? Kan ik hem (de speen bedoel ik dan natuurlijk...) aan de paashaas meegeven en dat er dan een cadeautje ligt? Ik ben erg benieuwd.

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

07-04-2009 om 22:02

Yep

Bij ons was het de Sint, maar die heeft geen dienst in april...

De kinderen hebben de speen in de schoen gedaan, liedje gezongen en weg was-ie. De volgende avond was het even lastig, maar ja, zelf weggegeven, en dus was-ie ook echt weg. Het is verbazingwekkend hoe snel de speen vergeten was.

Overigens moeten papa en mama niet "voor de zekerheid" de speen nog ergens bewaren, gewoon in de prullenbak (en de prullenbak legen in de container).

Mamvantwee

lampje

lampje

08-04-2009 om 14:20

Overdag of brievenbus

Bij vrienden ging dat in de schoen doen niet goed omdat het dan net voor het naar bed gaan is en de juist het speenmoment is aangebroken. Doordat hij in de schoen ligt is hij ook niet gelijk weg. Verleiding groot om hem toch maar weer te pakken. Ik heb toen de tip gegeven om hem samen overdag in een envelop in de brievenbus te gooien -opsturen aan sinterklaas dus.
Paashaas zou kunnen, maar dan wel overdag en gelijk laten verdwijnen inderdaad.

Ikzelf heb hem aan een andere baby gegeven die geboren werd. Zo van: jij hebt hem toch niet meer nodig zullen we hem aan de baby geven? Ging goed!
Succes

Lisa76

Lisa76

09-04-2009 om 20:26 Topicstarter

Speen vanmiddag in de boom gehangen. (wilde hij graag voor de paashaas daar hangen).

Toen stiekem de speen eruit gehaald en een paasei ervoor in de plaats gelegd. Toen zoonlief geroepen. Hij was helemaal enthousiast en heeft het ei lekker opgegeten.

Na het avondeten riep hij om zijn speen. Ik hem verteld dat die natuurlijk met de paashaas meewas. Hij is naar bed gegaan en heerijk in slaap gevallen! ????? Dit had ik niet verwacht... Hopelijk gaat het vannacht ook goed. En morgen natuurlijk...

liefs lisa

Mamvantwee

Mamvantwee

10-04-2009 om 08:47

Jaja!

Soms zijn de ouders meer verknocht aan de speen dan de kinderen....

Goed zo.

Lisa76

Lisa76

10-04-2009 om 21:24 Topicstarter

Beetje moeite

Vannacht 2x wakker geweest. Hij wil ineens allemaal knuffels in zijn bed die hij ook stevig vast houdt. Hij mist duidelijk wat... Wilde vanavond ook niet gaan slapen. Pas om 21:00 uur. Ik vind het best zielig.. maar ja die speen is natuurlijk ook niet goed.

Kunnen ook niet meer terug natuurlijk! Maar ben zo trots op hem dat hij vandaag een cadeautje mocht uitzoeken. Vol trots liet hij dat zien aan zijn papa vanavond: omdat ik de speen heb weggegeven papa riep hij... smelt....

Nog even wat moeite dus, maar dat vind ik niet gek.. Ik hoop van hem dat hij er snel aan went!

liefs lisa

Toch even een 'ja maar'

Onze tandarts heeft voorlopig nog aangegeven dat het bij onze dochter nog geen probleem is, de speen. Nu probeer ik het overdag wel te beperken. Maar wat ik zou verwachten als wij de speen helemaal weghalen is dat ze dan begint te duimzuigen (dat hebben Vondaman en ik zelf vroeger ook heel lang gedaan). Heel af en toe doet ze dat namelijk als er geen speen beschikbaar is. Heeft je tandarts daar ook iets over gezegd? Dan lijkt mij namelijk het middel weer erger dan de kwaal. Lastig.
Ik ben dus ook nog zoekende hierin.

Groetjes,
Vonda

"geruild/verkocht"

Onze jongste was ook drie (andere drie kinderen had ik er al met 2 af). Toen vond ik echt wel genoeg. De hele dag lopen met de fiep. Of alleen met naar bed toe. Nee met 3 jaar was het voor mij echt genoeg.
Toen zijn we op een middag naar de winkel gegaan met de fiep. Hij mocht iets uitzoeken (speelgoed of iets anders mag natuurlijk ook). Hij koos een klein zingend Nijntje (helemaal weg van Nijn). Ok wij naar de kassa en hebben daar het verhaal vertelt van dat hij nu te groot was voor de fiep en hem letterlijk geruild of verkocht voor dat Nijntje. Daarna heb ik dus gewoon betaald, maar dat viel hem niet op. De fiep bleef in de winkel, regelrecht naar de prullenbak.
Succes, Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.