Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Schoolreisje

Donderdag ga ik mee met schoolreisje. Groep 3, 3 meiden in mijn groepje. Wat zijn handige dingen om mee te nemen? Ik heb al pleisters, (natte) doekjes, flesje water. Worteltjes, rolletje drop (meer niet, want ze hebben vast zelf al eea in hun rugzak
Misschien is er nog een praktisch dingetje van de afdeling "daar had ik nog niet aan gedacht" ?

Wilma

Wilma

24-06-2013 om 11:35

Nam ook altijd een paar van die minivuilniszakjes mee of plastic zakken. Weegt niks. Voor natte kleding, als vuilniszakje, in geval van overgeven, etc. Multifunctioneel .
Veel plezier!

Wilma

Wilma

24-06-2013 om 11:35

Nam ook altijd een paar van die minivuilniszakjes mee of plastic zakken. Weegt niks. Voor natte kleding, als vuilniszakje, in geval van overgeven, etc. Multifunctioneel .
Veel plezier!

amk

amk

24-06-2013 om 11:37

Plastic tasjes

om de rotzooi in te doen, maar ook de natte kleren als er weer eens 1 om wat voor reden nat geworden is.
Droge kleren hebben ze vaak wel mee, maar dan geen tas om de natte spullen in te doen.

Een watervaste stift om je tel nr op hun arm te schrijven.

even zo

even zo

24-06-2013 om 13:07

Zonnebrand

Ik heb altijd een kleine tube zonnebrand bij me. Alhoewel ik laatst hier las dat niet iedereen blij is als je haar kind insmeert. maar goed... En ik zag ooit een moeder met een nat washandje in een zakje. Kwam toen ook van pas.

Annet

Annet

24-06-2013 om 18:07

Krentenbollen

Mijn ervaring is dat het lunchpakket al (bijna) op is tegen de tijd dat ze bij de bestemming aankomen. Een zak krentenbollen is dan ideaal.
In plaats van een nat washandje zou ik van die snoetenpoetsers meenemen.

Fiorucci

Fiorucci

24-06-2013 om 21:19

Snoetenpoetsers

Die hebben de geur als groot nadeel, zelfs zakjes brood gaan er naar ruiken,bbbrrr...dus hier altijd washandjes.

Mimmie

Mimmie

24-06-2013 om 22:39

Bij ons...

Smeren de juffen alleen de kinderen in die anti zonnebrand in hun tas hebben. Zo komen er altijd een paar roodverbrande kids terug en een paar vettig ingesmeerde niet verbrande kinderen. De rest ziet er nog hetzelfde uit...die hebben een huid die tegen veel zon kan. De roodverbrande zijn dus de kids die ouders hebben die tegen insmeren zijn of het vergeten zijn.... Ik zou aan de ouders van de kids vragen of ze aan zonnebrand creme gedacht hebben. Dan hoor je het wel of ze het vergeten zijn. Ze zullen je dan heel dankbaar zijn dat je het bij je hebt. Succes!

Fransien

Fransien

25-06-2013 om 06:50

Zonnebrand

Ik heb kinderen met een gevoelige huid die heftig op snoetenpoetsers reageren (lees: vuurrood, bij veel gebruik blaren) dus ik zou die dingen zelf nooit gebruiken. Billendoekjes van de hema gaan prima en een nat washandje doet het ook heel goed.
Zonnebrand van het Kruitvat gaat over het algemeen goed, die van de dure merken hebben mijn kinderen veel meer last van.
Maak je niet al te zenuwachtig, als je een kind hebt met een erg gevoelige huid, heeft die eigenlijk altijd van alles zelf mee (+ goede instructies).
Overigens is het inderdaad handig om wat krentebollen en tucjes mee te hebben voor de kinderen die hun boterhammen al te vroeg ophebben. Bij ons op school hebben ze dat probleem ondervangen door iedereen tussen de middag op patatjes te trakteren en de ouders te vragen geen lunchpakket en niet zo'n berg snoep mee te geven voor onderweg.

ik had idd ook altijd naast zonnebrand een ienimieni ehbodoosje bij met pleisters,iets tegen steken van beestjes,wagenziekte enz bij.En een bevroren washandje in een zakje voor als er iemand was gevallen/gebotst, die was dan wel ontdooid maar nog wel lekker koud èn schoon.
En een pakje zakdoeken voor snot/bloedneuzen en...als er geen wc papier is.

Chris35

Chris35

26-06-2013 om 10:07 Topicstarter

Dank voor de tips

Ondanks dat er weinig zon zal schijnen, neem ik toch maar kleine tube mee. Heb worteltjes en krentebollen gehaald. Geen gezeul met broodjes want we lunchen met een frietje. Ik heb nog wat snoepjes mee en dan vind ik het wel best. Effectief zijn we toch niet heel lang in het park

Chris35

Chris35

27-06-2013 om 11:06 Topicstarter

Alle voorbereidingen ten spijt......

Dochter werd gistermiddag ziek en we zijn dus niet mee......
Volgend jaar nieuwe rondes, nieuwe kansen!

Jakkes

Hè, wat een domper voor dochter! Beterschap gewenst.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.