Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
prinses01

prinses01

13-02-2009 om 20:45

Zo boos, herkenning gevraagd

Zoontje, volgende maand wordt hij 5, kan de laatste paar maanden zo vreselijk boos worden om kleine dingen.

Wij denken zelf dat school best wel heel vermoeiend voor hem is en dat hij zich thuis ontlaadt. Dat zal wel een fase zijn, maar vervelend is het wel. Hij roept meerdere keren per dag dat een van ons (papa, mama of zus) een sukkel is of het stomste van de hele wereld. Sinds vorige week heeft hij ontdekt dat je ook rotpapa of rotmama kan zeggen en ook stomme idioot heb ik al eens horen roepen. Dat accepteren we natuurlijk niet, maar zodra we hem terechtwijzen, begint hij ook te schoppen, slaan en schreeuwen.

Dat volgt dan vaak met een timeout op de gang hetgeen wel wat ' rust' brengt, maar nog geen half uur later is er weer iets waardoor hij uit zijn dak gaat.

Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om? Misschien is het de leeftijd in combinatie met school? Geen idee en het zal wel weer een kwestie van tijd zijn (en een lange adem!) , maar ik vind het wel prettig om wat andere verhalen te horen.

Bedankt!

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

14-02-2009 om 17:16

Herkenning

Wij waren op dat soort momenten wel iets toleranter dus ik zei wel dat ik dat soort woorden niet wil horen maar bestrafte het verder niet. Op een gegeven moment vond ik het wel de spuigaten uitlopen het boos zijn en gemok. Mijn zoon vind het heerlijk om muziek of verhaaltjes te luisteren. Ik heb toen een cd speler voor hem gekocht en elke keer bij dit soort buien hem naar boven gestuurd (niet als zijnde straf, maar als zijnde om even te rusten en rustig te worden). Hij ging dan op bed liggen luisteren en kwam vaak na 10 min, vrolijk naar beneden met de melding: He mam! moet je kijken ik ben vanzlef weer vrolijk geworden'.

Dit werkte vele malen beter dan steeds hem corrigeren, het leip dan alleen maar uit de hand maar ik moest hem ook niet om me heen hebben
Zoon is nu bijna 6 en het gaat stukken beter.

Suk6. Probeer de rustfactor van je zoon te vinden (alleen zijn? samen boekje lezen? muziekje luisteren? samen gek dansen? (werkt bij onze dochter van 3

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.