Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

energiedrankjes na 20:30

Hallo allemaal,
Mijn man en ik zijn sinds 4 jaar ouders van onze lieve Michel. Het is ons eerste kind. Hij gaat sinds augustus naar school en maakt snel vriendjes, eet en drinkt normaal, is altijd vrolijk, etc. Hij vindt energiedrankjes zoals RedBull, Bullet en Monster erg lekker. Wij geven hem altijd 2 blikjes mee naar school; een voor de grote en kleine pauze. Na het avondeten mag hij er ook nog één. Nu merken we helaas dat onze zoon de laatste tijd erg moe en futloos is. Na school zit hij eigenlijk alleen maar op de bank spelletjes te spelen op zijn telefoon. Als reactie hierop geven we hem geen energiedrank meer na 20:30 (een uur voor zijn bedtijd). Echter, reageert hij hier hartstikke heftig op, hij wil niet meer tegen mij spreken, tegen mijn man spreekt hij af en toe nog wel maar ook minder. Ik wil hem niet boos maken dus ik weet niet wat we moeten doen. Alle tips zijn welkom!

cola

We hebben al de puber gehad die over cola een vraag stelde, nu deze onzinvraag over Red Bull. Ga effe lekker ergens anders zieken.

Serieus?

Misschien kun je hem leren roken voor het naar bed gaan. Dat bederft de slaap niet.

Alison

Alison

05-11-2018 om 12:13

Don't feed the trolls

Negeren is het enige wat helpt. Aandacht is wat ze zoeken.
Het is ook elke keer een vergelijkbare schrijfstijl. Mijn lieve zoontje of dochtertje of mijn oogappeltje of zoiets. Ook zijn het steeds van die onwaarschijnlijk issues met cola of energiedrankjes.
Ergens zit een puber zich dood te lachen.

vlinder72

vlinder72

05-11-2018 om 12:23

Niet serieus

De oh zo lollige oproep op Twitter wordt inmiddels gedeeld op Facebook op pagina's zoals The best of social media, DIWMOTZ etc.

Dus gaan mensen daarop weer reageren met allerlei voorstelken om die oh zo domme, onwetende mama's op te jutten.

Dit is dus zo'n iemand. Op facebook zag ik dit voorbeeld over energydrank ook al voorbij komen. Niet bijster origineel of slim dus.

Dus nu moeten alle mama's blijkbaar heel opgewonden gaan lopen doen. Wat dat doen mama's bij dit soort vragen. Blijkbaar.

MamaMarlies

MamaMarlies

05-11-2018 om 12:31 Topicstarter

agressief

Beste AnneJ, ik heb je advies over het roken voorgesteld aan Michel maar roken doet teveel pijn aan zijn keel. Zou dit kunnen komen doordat hij de energiedrankblikjes na het leegdrinken opeet? Ik zie graag een reactie tegemoet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-11-2018 om 12:36

Hier past maar één reactie

🤣🤣🤣🤣

Sally MacLennane

Sally MacLennane

05-11-2018 om 12:37

tip

Om hem goed in slaap te krijgen adviseer ik een blikje baco. IJsblokje erin tegen de keelpijn.

Ely

Ely

05-11-2018 om 12:42

Gewoon een joint geven

Heb je er geen kind meer aan

Sally MacLennane

Sally MacLennane

05-11-2018 om 12:46

Ely

Ik vond de brandgaatjes in de pyjama en het beddengoed wel een beetje zonde... Ik heb ooit spacecake geprobeerd, maar dat ging mis toen oudste het goedbedoeld ging uitdelen aan de visite. We hebben wel ontzettend gelachen toen. Dat dan weer wel.

MamaMarlies

MamaMarlies

05-11-2018 om 12:46 Topicstarter

heet water met honing

Bedankt voor de tips. Ik heb zelf ook even gezocht op het web en warm water met honing blijkt te helpen. Echter klaagt mijn zoon dat het water te heet is, is het misschien verstandig om hem niet rechtstreeks uit de waterkoker te laten drinken of is het aanstelleritus?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

05-11-2018 om 12:48

warm water met honing

Het is warme melk met honing. Hiervoor hebben we altijd een koe in het schuurtje staan. Verser kun je niet krijgen, en de temperatuur is precies goed.

Ook erg handig in het kader van "minder pakjes en zakjes".

En de mest gaat weer op de wietplantjes.

Hangkous

Hangkous

05-11-2018 om 13:29

Wat een gedoe Sally

Een koe en dan die mest weer op de wietplantjes.
Ik bestelde eens in de paar weken een stel lijntjes.
Kost wat maar dan heb je ook wat. De kinderen wijs gemaakt dat dit snoep voor de neus was. De zogenoemde snuifsuiker. Ging prima. Liet ij gesneden en jlar voor gebruik leveren. Hoefde alleen maar de lijntjes op de handjes te strooien. Snuiven deden ze zelf.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

05-11-2018 om 13:42

Hangkous

Heb ik een tijdje geprobeerd, maar jongste kreeg er losse handjes van en bij oudste begon het neustussenschotje een beetje te verdwijnen. Dat leverde weer vragen van school op.

ik zou m borstvoeding geven...

is vast nog wel op gang te helpen, ben je even bezig

Hangkous

Hangkous

05-11-2018 om 13:51

Sally

Hoe kan school nou zien dat het neustussenschot aan het verdwijnen is? Hadden ze dan helemaal geen respect voor de lichamelijke integriteit van de kinderen? Dat zit de neus in andermans zaken te steken! Toch wel gemeld bij de inspectie hoop ik? Dat zal ze leren dat gebemoei tot achter de voordeur moet maar eens afgelopen zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-11-2018 om 17:50

Lilian

Echt werkelijk.... tranen met tuiten!

Ely

Ely

05-11-2018 om 21:48

Tsss

Nou dat zou ik ook niet trekken hoor, een neus is voor wit poeder en eigen zaken zeggen we hier altijd. Allemaal verborgen werkloosheid dat soort baantjes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.