Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamsie

Mamsie

31-05-2018 om 16:43

Twee sporten selectieteam?

Onze zoon van 11 jaar is een sportief ventje. Hij beweegt graag en sport veel. Deels zelf en ook in clubverband. Hij zit op voetbal en op dansen (breakdance).

Bij de dansschool zit hij daarnaast ook al een aantal jaren in het selectieteam. Daar danst hij ook 1 (en soms 2) keer per week mee. Vindt ie fantastisch!

Nu is hij bij de voetbal ook gekozen voor het selectieteam. Hartstikke leuk natuurlijk, en hij wil graag.

Wij vinden eigenlijk dat hij dan met dansen moet stoppen, omdat het anders wel veel wordt. Zoon wil zelf heel erg graag bij allebei in de selectie (als dit praktisch te regelen valt, waar het wel op lijkt)

Dit zou betekenen elke week 1 uur breakdance, 1 of 2 x een uur selectiedansen, 2x 1,5 uur voetbal en 1 wedstrijd voetbal. Totaal dus ongeveer 7 uur sport, naast gymles op school en het sporten op de bso...

Wat vinden jullie?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-05-2018 om 17:29

Wat grappig

Een klasgenootje van mijn jongste had precies deze combinatie en dezelfde situatie. Volgens mij heeft hij gekozen met het oog op de overgang naar de middelbare. Ik weet alleen niet voor welke van de twee.

Kaori

Kaori

31-05-2018 om 17:30

doen

als het in de planning past.
Het beweeg advies voor kinderen is MINIMAAL 1 uur PER DAG matig tot intensief bewegen. In dit geval is meer beter.

Mijn dochter van nu 12 komt daar met 3x 2 uur trainen en toernooien waar ze gemiddeld 2 dagen in een weekend 3- 5 uur op de baan staat ook aan. We gaan nu zien of het nog gaat lukken qua tijd ivm met de overgang naar de middelbare school.
Een vrij gebruikelijke belasting in de subtop van haar sport op regionaal niveau. En ook op dit niveau combineren best wat kinderen het met andere sporten zoals turnen, ook in de selectie.

Gewoon proberen en de keuze om dingen te laten vallen pas maken als je merkt dat het gecombineerd niet lukt, praktisch of qua belasting.

Floria

Floria

31-05-2018 om 18:58

Waarom niet?

Als het praktisch haalbaar is?

Mijn zoon in groep 7 traint 6 uur in de week verspreid over 4 dagen. Hij heeft nog genoeg tijd over.

En Kaori, "gemiddeld 2 dagen in een weekend" - altijd dus?
Of iedere maand een weekenddag of 2....

Soms wil ik ook wel eens zo'n weekend van 3 dagen om de 2 wedstrijddagen te compenseren. Er naderen hier weer 2 volle weekenden.

Vorig jaar november twijfelde je al

Ku n je wat met de tips die toen in je draadje gegeven zijn?
Is je zoon ondertussen al gegroeid, toen was hij klein voor zijn leeftijd.

Kiezen...waarom? Als ie t leuk vindt.

specht

specht

31-05-2018 om 19:54

Doen als het kan

Als jullie en hij het kunnen combineren waarom niet?
Weet je wel zeker dat er op zaterdag geen breakdance wedstrijden zijn?
Dan komt je zoon wel in de problemen.

Eva

Eva

31-05-2018 om 23:39

Kan best

Mijn dochter voetbalt 3x pw en danst 1x pw. Daarnaast fietst ze elke dag 40 min heen en 40 min terug naar school, en heeft ze op school 2 uur gym en 3 uur sportlijn in de week. Dit doet ze al een paar jaar en gaat prima.

Kaori

Kaori

31-05-2018 om 23:58

Floria

Het staat er wat ongelukkig idd.

De meeste toernooien zijn 2 dagen (zaterdag van 8:30 tot 19:00 of nog later, zondag van 8:30 tot 17:30) sommigen zijn 1 dag dan vaak van 8:30 tot 21:00

De tweedaagse toernooien zitten vooral in de periode sept - feb, dan begint de competitie tot eind mei, om het seizoen af te sluiten met 1 daagse toernooien.

Ze speelt meestal 2 toernooien per maand.

Voor wie wordt het teveel?

Voor jou of voor hem? Kan hij er de meeste ritjes zelf fietsen? Of wordt jouw tijd ook opgeslurpt door hen en weer taxieen voor de extra trainingen en wedstrijden en voorstellingen door het hele land vanwege het hogere niveau. Daar moet je maar net zin in hebben als ouders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.