Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fly

Fly

24-08-2009 om 14:46

11 en 9 jaar oud alleen thuis laten

Ik ben me na een tijdje in het buitenland (VS) te hebben gezeten weer aan het orienteren op de Nederlandse banenmarkt. 3 jaar geleden had ik een part time baan die ik goed kon combineren met het ouderschap. Nu denk ik dat ik al gauw een fulltime baan moet accepteren wil ik nog ooit aan de bak komen (45+ en herintreder!). Mijn vraag is kan ik evt mijn kinderen een uurtje of 2 alleen laten thuis na school. Nu ik er nog wel dagelijks ben zijn ze zelf vaak de deur uit of ze lopejn in en uit! Eentje zit heel vaak alleen op de kamer te computeren. Ze zijn bijna 11 en 9 jaar oud en het zijn meiden. Ze zijn wel opletttend en ik kan ze wel vertrouwen denk ik. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. O ja ze willen absoluut niet naar de BSO (hebben ze vroeger wel gedaan).

Wie heeft daar ervaring mee?
groetjes
Fly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

24-08-2009 om 16:11

Bso

Mijn kinderen willen ook niet altijd naar de BSO. Helaas voor hun hebben ze daar (nog even) geen stem in. Het lijkt me voor kinderen niet leuk om elke dag alleen thuis te komen in een leeg huis. Ik heb met mijn oudste (nu groep 7) afgesproken dat ik er in groep 8 over ga nadenken om de BSO op de lange schooldagen op te zeggen, ook als voorbereiding op het vo. Op woensdag zou ze 5,5 uur alleen thuis zijn en dat vind ik te lang om dat structureel te doen.

Fly

Fly

24-08-2009 om 20:30

Vic

Ja de woensdag dat ben ik met je eens daar zou ik ook oppas voor moeten vinden of iets dergelijks, (of niet werken )
Maar op andere dagen zijn het misschien maar anderhalf uur of max 2 uur (die ze sowieso al vaak buiten doorbrengen of bij vriendjes. Wat zou je dan doen als ze bijv een vriendinnetje mee willen nemen en je bent er zelf niet?

Annet

Annet

24-08-2009 om 22:17

Hier eerst geen vriendinnen mee

Oudste van 11 is ook geregeld alleen thuis. Eerst mocht ze dan geen vriendin meenemen. Later wel maar dan alleen als het met mij was afgesproken (het hangt dus erg af van welke vriendin).
1x per week past ze op broertje van 7, ruim een uur . Dan mogen ze allebei niemand meenemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.